روحانی در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل:

ابعاد فاجعه حج فراتر از آن است که در حد سانحه طبیعی برخورد شود

رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

بزرگترین نیروی ضد تروریسم نیروهای مسلح ایران هستند

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه امروز بزرگترین قدرت منطقه علیه تروریست‌ها نیروی مسلح ایران است، گفت: همانطور که به ارتش عراق و سوریه کمک کردیم، تروریست‌ها در کشورهای دیگر هم جولان دهند تنها امید آن کشورها ارتش و سپاه ایران است.
کد خبر: ۸۳۸۳۱۰
بزرگترین نیروی ضد تروریسم نیروهای مسلح ایران هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام راحل گفت: 31 شهریور هر سال پس از سال 59 همواره برای ما روز پرافتخار ، آغاز دفاع مقدس نیروهای مسلح و ملت ایران در برابر تجاوز بیگانگان است.

رئیس جمهور گفت : ملت ایران با دفاع مقدس به یک ملت منسجم ، مقاوم و قوی در برابر متجاوزان و بیگانگان تبدیل شد.

وی افزود : برخی فکر می کردند با زور سرنیزه می توان ملتی را ساخت و به تاریخ های گذشته مثال می زدند اما در دوران بعد از انقلاب دیدیم قدرت بزرگی را که توانست ملت منسجم را بسازد ، ایستادگی و قدرت دفاع در برابر متجاوزان بود .

روحانی با بیان اینکه ملت ایران به پشتوانه تفکر مکتبی پیروز شد اظهار داشت: یک ارتش میهنی، ملی، اسلامی و مکتبی که در منطقه بی نظیر است و یک سپاه پرافتخاری که از دل انقلاب و از دل مردم مومن این سرزمین جوشید و سربرآورد؛ جوانان برومند دانشجو، انقلابی، مجاهد، ایثارگر و فداکاری که دانشکده های نظامی را ندیده بودند ، کلاسهای نظامی پرطمطراق را نگذرانده بودند اما ایمان، ابتکار و خلاقیت شان به مراتب بالاتر از آنهایی بود که سالیان دراز دانشگاههای بزرگ نظامی را گذرانده بودند.

وی افزود : ملت بزرگ ایران امروز هم همان راه دفاع مقدس را ادامه داده است .

روحانی افزود : ما قصد تجاوز نداشتیم و پس از انقلاب در پی آن بودیم که با همه همسایگان با محبت ، دوستی ، برادری و صفا زندگی کنیم .

وی اضافه کرد : پیام انقلاب ما ، پیام رحمت ، عدالت و استقلال برای همه ملت های همسایه بود اما قدرت های بزرگ همسایه ای را وادار و عفلقیان مزدور را برای تجاوز آماده کردند و فکر می کردند با این تجاوز می توانند قدرت ملت بزرگی را به شکست بکشانند.

رئیس جمهور گفت : ملت ما در 16 سال انقلاب اسلامی نشان داد که با ایمان ، وحدت و با دست خالی در انقلابش پیروز شد و همین ملت در هشت سال دفاع مقدس باز هم در برابر تجهیزات گسترده شرقی و غربی که در اختیار دشمن بود و در واقع دست ما خالی بود ایستادگی کرد.

وی در ادامه گفت: یک سال پیش، شش قدرت جهانی به ما می گفتند فقط صد دستگاه سانتریفیوژ و نه بیشتر را فعال نگهدارید و ما امروز موفق شدیم 60 برابر آن یعنی شش هزار سانتریفیوژ را فعال نگاه داریم.

روحانی افزود: یک سال پیش شش قدرت بزرگ به ما می گفتند حتی یک سانتریفیوژ در فردو نباید بماند ولی امروز هزار برابر آن یعنی هزار سانتریفیوژ در فردو فعال است.

رئیس جمهور گفت: یک سال پیش به ما می گفتند در اراک نباید رآکتور آب سنگین به هیچ عنوان باشد و امروز 1+5 می گوید رآکتور آب سنگین باشد اما مدرنتر از گذشته و این همه توفیق در سایه داشتن ملت بزرگ، نیروهای مسلح قوی، دیپلماتهای خلاق و لایق و رهبر درایتمند به دست آمد.

دکتر روحانی افزود: امروز به دنیا می گوییم بزرگترین نیروی مسلح ضد ترور و ضد تروریسم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی گفت: سپاه پاسداران قبل از آنکه در برابر تجاوز دشمن در میدانهای غربی و جنوبی کشور و در برابر عفلقیان بایستد نخستین قدمش مبارزه با تروریسم در داخل و گروهکهای مزدور تروریست بود.

رئیس جمهور افزود: امروز بزرگترین قدرت منطقه علیه ارهاب، ارعاب و ترور ، نیروهای مسلح ما هستند، همانطور که ما در عراق و سوریه با درخواست دولتهای آنها به ارتشها و به دولتهای آنها علیه ترور کمک کردیم ، اگر خدای ناکرده تروریستها در کشورهای دیگر همسایه نیز به جولان بپردازند باز هم تنها امیدشان می تواند به ارتش و سپاه و بسیج ایران زمین باشد، فکر نکنند که قدرتهای بزرگ و غربی مدافع آنها هستند.

روحانی گفت: اگر کشورهایی که امروز به همسایگان به ناروا ظلم می کنند بدانند اگر فردا در کشور آنها تروریستها بخواهند آنها را از پای درآورند و ملتهای آنها را به ذلت بکشانند به خواست ملت آنها اگر نیروی مسلحی در این منطقه بتواند آن تروریستها را قلع و قمع کند نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ما به این ارتش ، سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی ، ملت بزرگ و این رهبر شجاع افتخار می کنیم، منسجمیم، دست به دست هم می دهیم و از همه مشکلات به حول قوه الهی عبور می کنیم و ایرانی آبادتر و سرزنده تر می سازیم و به دنیا می گوییم ایران ، ملت بزرگ ، کشور بزرگ ، قدرتمند ، سرزنده ، مقاوم در برابر همه تجاوزهاست قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد اما به خوبی از سرزمین و ملت خود دفاع خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: با سلام و درود به روح همه شهیدان ، شهیدان نیروهای مسلح ،‌ ملت بزرگ ما در دفاع مقدس ،‌در انقلاب و در همه صحنه های بزرگ و با درود و تحیت به محضر امام زمان (عج).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها