رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

بزرگترین نیروی ضد تروریسم نیروهای مسلح ایران هستند

روحانی: با همه توان با تروریسم مقابله خواهیم کرد

رئیس‌جمهور با اشاره به عزم جدی ایران برای مقابله با تروریسم گفت: در مرزهای شرقی و غربی کشور و در منطقه و در هر کجا که تروریسم ظهور کند، همچون گذشته با همه توان به کمک مظلومان رفته و علیه تروریسم اقدام خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۳۱۳۱۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی در دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور ضمن هشدار به برخی کشورهای معدود منطقه که از تروریسم حمایت می‌کنند، گفت: حالا که تروریسم در منطقه وجود دارد و آمریکا و کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از آن حمایت می‌کنند، چرا برخی کشورهای مسلمان منطقه ما به این دام افتاده‌اند؟

روحانی افزود: چرا این کشورها از تروریسم حمایت می‌کنند، چرا در این جنایت خودشان را سهیم و شریک کرده‌اند، چرا به تروریست‌ها سلاح و پول داده و امکانات سیاسی منطقه خود را به نفع آنها به کار گرفته‌اند؟

وی تاکید کرد: البته هر کشوری که امروز در این منطقه به تروریسم و به کشتار مسلمانان و بیگناهان کمک می‌کند تردید نکند که این ترور دامن خود آنها را دیر یا زود خواهد گرفت.

وی با ارائه پیشنهادی اظهار کرد: خواست ما از همه کشورهای منطقه این است که متحد شویم و کنار هم قرار بگیریم و با یک برنامه جامع از لحاظ اطلاعاتی، سیاسی و حقوقی به همدیگر کمک کنیم و بدانیم ترور و تروریسم به نفع کسی نیست.

رژیم جعلی صهیونیستی، نمونه بارز تروریسم دولتی

روحانی در تشریح اشکال مختلف تروریسم گفت: گاهی تروریسم از یک سازمان و تشکیلات پا را فراتر می‌گذارد و برخی از حکومت‌ها بر مبنای ترور به‌وجود می‌آیند و ادامه حیات خود را در سایه ترور می‌بینند که نمونه بارز آن رژیم جعلی صهیونیستی است.

وی گفت: این حکومت و رژیم در سرزمین فلسطین از اساس بر مبنای ارعاب، ترور و اشغال کار خود را آغاز کرد و امروز هم همان مسیر ضدانسانی را ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور نوع دیگری از ترور را اعتقادی و عقیدتی دانست و گفت: گروهی متعصب و جاهل گاهی تحت پوشش یک آیین و دین به خشونت می‌پردازند و هر کس را که در مسیر آنها نیست، تکفیر می‌کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نمونه‌هایی از این موارد در عصر ما وجود دارد و ما شاهد آن در منطقه هستیم،‌ نمونه‌هایی از قبیل داعش،‌ القاعده، بوکوحرام، طالبان و دیگران.

رژیم صهیونیستی از صندوق رای می‌ترسد

وی افزود: در تمام این ترورها چه آنهایی که یک تشکیلات و سازمانی دارند و چه آنهایی که رژیمی را در اختیار گرفته‌اند و چه آنهایی که برمبنای اعتقادی به کشتار دیگران می‌پردازند ـ حداقل با ماسک اعتقادی ـ همه اینها از استقبال و خواست مردم محروم هستند.

رئیس‌جمهور گفت:‌ اساسا در میان ملت‌ها و جوامع و در میان مردم، آرای عمومی با تروریست‌ها نیست و به همین دلیل است که رژیمی مثل رژیم صهیونیستی از آرا و صندوق رای می‌ترسد و مرگ خودشان را در کنار صندوق رای می‌بینند.

ایران؛ قربانی تروریسم

رئیس‌جمهور گفت:‌ ایران یکی از کشورهایی است که در گذشته قربانی مداخلات نابجای قدرت‌های بزرگ بویژه غربی‌ها و آمریکا در رژیم سابق بوده و پس از پیروزی انقلاب، قربانی ترور و تروریسم بود.وی تصریح کرد: این خشونت‌های امروزی که داعش در منطقه ایجاد کرده، ممکن است برای برخی جدید باشد، اما بدتر از اینها را منافقین در ابتدای انقلاب انجام می‌دادند.

تا زمانی که معیار دوگانه باشد، تروریسم از بین نمی‌رود

رئیس‌جمهور گفت: ترور تا زمانی که ابزاری برای قدرت‌هاست و تا زمانی که یک اراده قوی و دسته‌جمعی و عزم واقعی برای نابودی آن به‌وجود نیاید از بین نخواهد رفت.

روحانی اظهار کرد: امروز هم در اروپا و هم در آمریکا قدرت‌هایی هستند که در برابر یک گروه تروریستی سکوت می‌کنند؛ از یک رژیم تروریستی حمایت می‌کنند و در مقابل یک گروه تروریستی دیگر می‌ایستند.وی با تاکید بر این‌که این گونه نمی‌شود با تروریسم مقابله کرد، گفت: ما باید با یک استاندارد واقعی در مقابل همه گروه‌های تروریست بجنگیم.

رئیس‌جمهور گفت: گروه‌های تروریستی که امروز در عراق و سوریه وجود دارند از کجا تامین می‌شوند و پولشان از کجا می‌آید؟ چطور اینها می‌توانند نفت بفروشند‌؟

وی افزود: نفت مگر مواد مخدر است که بتوان آن را در یک بسته کوچک جا داد و قاچاق کرد؟ ده‌ها تانکر نفت با هم حرکت می‌کنند و آنها که می‌گویند ماهواره ما شماره ماشین‌ها را هم می‌گیرد و هواپیماهای ما بر فراز این منطقه پرواز می‌کند چطور متوجه نمی‌شوند این تروریست‌ها نفت می‌فروشند‌؟ و به چه کشوری می‌فروشند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها