محققان پژوهشکده نانوبیوتکنولوژی پژوهشگاه ابن‌سینا در قالب یک طرح تحقیقاتی برای تشخیص و درمان سرطان سینه موفق شدند انتقال ژن به سلول‌های سرطانی «Her2» مثبت را تا 200 برابر افزایش‌ دهند.
کد خبر: ۸۳۵۰۷۶
دستاورد محققان ایرانی در جلوگیری از پیشرفت سرطان سینه

مدیرگروه تکنولوژی نوترکیب پژوهشکده نانوبیوتکنولوژی پژوهشگاه ابن‌سینا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این دستاورد گامی در تشخیص زودهنگام سرطان سینه است و امیدواریم که در آینده بتوانیم با انتقال ژن‌های سرکوب کننده تومور به سلول‌های «Her2» مثبت از پیشرفت سرطان جلوگیری کنیم.

دکتر محبوبه نظری گفت: طرح‌های تحقیقاتی پژوهشکده نانوبیوتکنولوژی پژوهشگاه ابن‌سینا به دو دسته کارهای تولیدی و تحقیقاتی تقسیم‌بندی می‌شوند که عمده کارهای تحقیقاتی این پژوهشکده بر روی سرطان سینه و تخمدان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بیمارانی که «Her2» مثبت هستند پیش آگهی پایینی دارند و زمانی متوجه بیماری خود می‌شوند که درجه ابتلا آنها بالاست و به همین دلیل درمان آنها سخت، طولانی مدت و اغلب باید شیمی درمانی همراه است.

مدیرگروه تکنولوژی نوترکیب پژوهشکده نانوبیوتکنولوژی پژوهشگاه ابن‌سینا اظهار امیدواری کرد که در آینده محققان این پژوهشکده بتوانند با انتقال ژن‌های سرکوب کننده تومور به ‌سلول های «Her2» مثبت از پیشرفت سرطان سینه جلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
آدم:جان!!!!

نیازمندی ها