این است فرانتس، قیصر فوتبال آلمان+عکس

جام جم ورزشی: دیروز روز خاصی برای فوتبال آلمان بود چرا که در این روز یکی از تاریخی ترین چهره های فوتبال آلمان متولد شده است.
کد خبر: ۸۳۴۵۷۷
این است فرانتس، قیصر فوتبال آلمان+عکس

به گزارش جام جم ورزشی ، فرانتس بکن بائر در ۱۱ سپتامبر ۱۹۴۵ در مونیخ متولد شد. او سال ۱۹۵۴ هنگامی که تنها 9 سال داشت، فوتبال حرفه‌ای خود را در باشگاه اس سی مونیخ، آغاز کرد. او سال ۱۹۵۸ به تیم بایرن‌مونیخ رفت که در آن زمان دومین باشگاه بزرگ شهر مونیخ بود.

بکن بائر اولین بازی خود برای تیم ملی آلمان را ۲۶ سپتامبر ۱۹۶۵ انجام داد و اولین بازی‌اش در جام جهانی سال ۱۹۶۶ بود.

بکن بائر چهره ای تمام عیار و بسیار قابل احترام برای آلمانی ها به شمار می رود. او نه تنها یک بازیکن فوق العاده که یک مدیر و مربی بسیار عالی هم هست.

او به دلیل خدمات بی شمارش برای فوتبال آلمان به «قیصر» ملقب شد.

قیصر فوتبال آلمان افتخارات بی شماری در کارنامه خود دارد. او چهار بار مرد سال فوتبال آلمان شد و دو بار نیز جایزه مرد سال فوتبال اروپا را به خانه برد. این چهره تاریخی فوتبال دنیا قهرمانی های متعددی هم با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا و بوندسلیگا ثبت کرده است.

قهرمانی در جام جهانی 1974، نایب قهرمانی در جام جهانی 1966 و سومی جهان در جام جهانی 1970 بخش دیگری از افتخارات باشکوه قیصر فوتبال آلمان محسوب می شوند. او با تیم ملی فوتبال کشورش قهرمان جام ملت های 1972 و نایب قهرمان 1976 هم شده است.

بکن بائر در مقام سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان هم بسیار موفق بود. او تیم ملی فوتبال کشورش را نایب قهرمان جام جهانی 1986 و قهرمان جام جهانی 1990 کرد.

در واقع بخش عمده تاریخ فوتبال آلمان با بکن بائر رقم خورده است، مردی که بعد از پله به عنوان دومین بازیکن برتر تاریخ فوتبال شناخته می شود.

از این گذشته، فرانس بکن‌باور تدارک‌دهنده و همچنین تهیه‌کننده اساسیِ بازیها در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ به شمار می‌آید. موسسه خیریه‌ای نیز به نام او و از طرف خودش، به منظور کمک به معلولین و سایر محتاجان دیگر تأسیس شده است.

در ادامه تصاویری از جوانی فرانتس بکن بائر را در ادامه می بینید:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها