ایمان صادقی در حالی در شب نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در برزیل دومین طلای خود را در این عرصه تصاحب کرد که دو روز پیش از آن به‌دنبال شکست سنگین پرسپولیس برابر سپاهان به‌دلیل تشابه اسمی با سنگربان سرخ‌ها، در فضای مجازی مورد هتاکی قرار گرفته بود!
کد خبر: ۸۲۶۵۳۹
حمله اشتباهی به ستاره جوان کشتی

به گزارش جام‌جم، پس از کسب سه مدال طلا، نقره و برنز توسط فرنگی‌کاران کشورمان در پیکارهای کشتی قهرمانی جوانان جهان و قرار گرفتن این تیم در رده ششم، از بامداد یکشنبه برزیل میزبان پیکارهای آزادکاران جوان است؛ جایی که تیم تحت هدایت محمد طلایی در قامت مدافع عنوان قهرمانی گام به این عرصه گذاشت و در حالی که چندی پیش در رقابت‌های قهرمانی آسیا به عنوان سومی بسنده کرده بود و تردیدهایی درباره نتیجه‌گیری این تیم وجود داشت، اما در همان شب اول با کسب یک طلا و سه نقره نشان داد توانایی دفاع شایسته از عنوان قهرانی دوره گذشته این رقابت‌ها را دارد.

تیم ایران که در 2014 زاگرب، با سه طلای ایمان صادقی در 60 ، حسن یزدانی در 66 و علیرضا کریمی در 84 کیلو و دو نقره صابر خانجانی در 50، رضا مظفری در 74 و برنز امین‌طاهری در 120 کیلو به عنوان قهرمانی دست یافت، برخلاف تیم کشتی فرنگی جوانان این بخت را داشت که در این دوره نیز همچنان از شماری از اعضای تیم سال گذشته بهره ببرد. یکی از این کشتی‌گیران ایمان صادقی بود؛ جوانی برآمده از جویبار موسوم به پایتخت کشتی ایران. کسی که در زاگرب ضمن کسب مدال طلا، وقتی در نیمه‌نهایی با حرکتی زیبا حریف روس را مات و مبهوت کرد، فیلم این هنرنمایی‌اش تا مدت‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید.

او در حالی در برزیل طلا گرفت که دو شب قبل از آن پرسپولیس در چارچوب لیگ برتر برابر سپاهان 4 بر 2 شکست بدی خورده بود؛ شکستی که به‌زعم هواداران پرسپولیس عامل اصلی آن دروازه‌بان تیمشان ایمان صادقی بود و همین تشابه اسمی کافی بود تا برخی هواداران پرسپولیس در فضای مجازی ایمان صادقی کشتی‌گیر را مورد نوازش قرار دهند! نکته‌ای که او پس از کسب طلای جهان درباره آن گفت: بعد از باخت 4 بر 2 پرسپولیس مقابل سپاهان با توجه به شباهت اسمی من با دروازه‌بان پرسپولیس، عده زیادی از هواداران این تیم به صفحه شخصی من حمله کردند، از طرفی استقلالی‌ها برای من کری می‌خواندند، اما بعد از مدتی متوجه شدند من کشتی‌گیر هستم که عذرخواهی کردند. شاید هم دلیل اشتباهشان عکسی بود که با توپ والیبال در صفحه‌ام منتشر کرده بودم.

زهرچشم با یک طلا و 3 نقره

ایمان صادقی در رقابت‌های وزن 60 کیلو ابتدا سلیم کازان از ترکیه را 10 بر صفر، حاجی مراد رشیداف از روسیه را 2 بر یک، آلبرو دسیندو از دومینیکن را ١١ بر صفر، جاهید حسن زادا از آذربایجان را 10 بر صفر و در فینال ابراهیم عبدالحمید از مصر را با نتیجه 12 بر 2 شکست داد تا ضمن کسب دومین طلای پیاپی، ظهور یک ستاره را در آسمان کشتی آزاد ایران نوید دهد؛ ستاره‌ای که گرچه چندی پیش در رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان توفیقی نداشت، با این حال اعلام کرد برای المپیکی شدن به 65 کیلو صعود خواهد کرد و رقابت او با احمد محمدی، میثم نصیری و حتی مسعود اسماعیل‌پور در آینده دیدنی خواهد بود.

اما همه درخشش شاگردان طلایی به طلای صادقی محدود نشد و تیم ایران در این شب سه مدال نقره هم کسب کرد. در ٥٠ کیلو علیرضا گودرزی دیگر کشتی‌گیر مستعدی که به‌طور حتم در آینده بیشتر از او خواهیم شنید، پس از یک دور استراحت در ادامه کشتی‌گیر ارمنستانی را ٩ بر ٤، حریف ایتالیایی را 10 بر صفر و در نیمه نهایی اشرف حسن‌اف از آذربایجان را ٦ بر ٥ شکست داد، اما در فینال مقابل اسپنسر لی از آمریکا گرفتار فتیله‌پیچ حریف شد و با قبول باخت 10 بر صفر به مدال نقره بسنده کرد.

در ٧٤ کیلو رضا مظفری که در دوره گذشته رقابت‌های جهانی برنز گرفته بود و امید به طلایی شدن او می‌رفت، در برزیل گرچه همه حریفانش را با امتیاز عالی پشت‌‌سر گذاشت، اما در عین ناباوری در فینال در یک کشتی نزدیک 7 بر 5 به گادجی نابیف از روسیه باخت و نقره گرفت. او برای فینالیست شدن کشتی‌گیرانی از بلغارستان(10بر صفر)، قرقیزستان (11 بر صفر)، بلاروس(11 بر صفر) و مجارستان (11 بر صفر) را شکست داد.

در ٩٦ کیلو نیز سیدایمان حسینی پس از استراحت در دور نخست در ادامه حریفانی از تونس (١٤ بر ٤)، کانادا (١١ بر صفر) و هند (٩ بر ٦) را شکست داد و در فینال با قبول شکست 7 بر 2 برابر نورماگمد حاجی‌اف از آذربایجان، سومین مدال نقره را به اردوی تیم ایران آورد.

در ادامه این رقابت‌ها، بامداد امروز در 55 کیلو و در میان 19 کشتی‌گیر حاضر محمد نامجومطلق در دور نخست با یرسون هنائو از شیلی، در 66 کیلو و در میان 26 کشتی‌گیر جمال عبادی با حریف گرجستانی، در 84 کیلو در حضور 21 شرکت‌کننده مجتبی گلیج با ایرادلی متستوری از گرجستان و در 120 کیلو و در حضور 14 کشتی‌گیر امین طاهری با تایلی یاماموتو از ژاپن در دور نخست مبارزه کردند.

مدال‌آوران چه گفتند؟

ایمان صادقی: با تمامی حریفان اصلی‌ام کشتی گرفتم و همه را بردم تا دیگر حرف و حدیثی نباشد. حریف روسی بهترین حریفم بود که سال قبل نیز او را برده بودم و او برای تلافی آمده بود که باز هم شکست خورد.

ایمان حسینی: برای رسیدن سر وزن، 10 کیلو کم کردم، من از ابتدا در سنگین‌وزن کشتی می‌گرفتم، اما با توصیه کادر فنی به این وزن آمدم و به نظرم موفق‌تر هم بودم. همه حریفان را خوب شکست دادم، اما در فینال کم آوردم و بد کشتی گرفتم.

علیرضا گودرزی: حریف آمریکایی سال قبل نیز در مسابقات نوجوانان جهان قهرمان شده بود و من می‌دانستم چه نقشه‌ای دارد، اما یک لحظه روی یک چرخش غافلگیر شدم و همه چیز بر باد رفت.

رضا مظفری: حقم مدال طلا بود و حیف شد که در کشتی سنگین فینال نتوانستم حریف روس را شکست دهم.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها