وعده‌های مالی، توجه کردن به برخی هیجانات جنسی و نظامی، فریبکاری مجازی از روش‌های جذب زنان در اروپا از سوی داعش است.
کد خبر: ۸۲۴۹۱۴
چرا زنان اروپایی جذب داعش می‌شوند؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس آمار رسمی که از سوی سازمان‌های اطلاعاتی و پژوهشکده‌های غربی مطرح می‌شوند تروریست‌های داعش حدود 20 تا 32 هزار نیرو دارند که یقینا بخشی از این تعداد نیرو را زنان تشکیل می‌دهند.

گسترش داعش در سوریه و استان‌های شمالی و شمال شرقی این کشور از جمله "دیرالزور"، "حسکه"، و "رقه" باعث شد تا جذب زنان در سراسر دنیا را در دستور کار خود قرار دهند و این اقدام با تبلیغات گسترده و وعده‌های فراوان انجام می‌شد.

داعش از روش‌هایی از جمله ارتباط سایبری و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات مادی و مالی (وعده پول، خدمات و امکانات گسترده)، استفاده از حربه‌های عاشقانه، کاربردن تاکتیک‌های مذهبی (جهاد نکاح) و... از بین زنان سراسر جهان طعمه‌های خود را شکار می‌کند.

غیر از موارد مذکور برخی از زنان در اروپا که به خاطر برخی مشکلات، برخی هیجانات را تجربه کرده‌اند و قصد دارند که این هیجانات را در ابعاد مختلف (نظامی و جنسیتی) گسترش دهند به مناطق تحت تصرف داعش در عراق و سوریه رهسپار می‌شوند و با امید تجربه کردن هیجانات مذکور در این مناطق ساکن می‌شوند.

نشانه‌های فروپاشی"آل سعود"

هراز چندگاهی نشریات و مطبوعات غربی و آمریکایی با گزارش ها و تحلیل هایی به قلم معروف ترین نویسندگان و مقاله نویسانشان همچون سیمون هرش و ریدل و فریدمان و افراد قلم به دست دیگری در خصوص اوضاع جاری و آتی عربستان سعودی می نویسند، و از بحران های موجود در این کشور و خطرهایی که در کمین آل سعود نشسته پرده بر می دارند، خطرهایی که می رود تا ماهیت این نظام سعودی را تهدید کند، هم اکنون به عنوان نمونه به یکی از این خطرها و تهدیدهایی که نشریه انگلیسی گاردین به ان اشاره کرده می پردازیم.

در گزارش نشریه گاردین چنین آمده است: در یک اقدام بی سابقه شاهزاده سلطان بن ترکی بن عبدالعزیز طی یک دعوای قضایی که آن را به دادگاه جنایی سوئیس ارائه داده، وی برضد عموی خود یعنی شاهزاده عبدالعزیز بن فهد بن عبدالعزیز آل سعود شکایت کرده است، وی همچنین برضد صالح الشیخ وزیر کنونی امور اسلامی در دولت عربستان سعودی اقامه دعوا کرده است.

شاهزاده بن ترکی در این دعوای قضایی و شکایت خود اعلام کرده که در سال 2003 در یک ماجرای آدم ربایی قرار گرفته است، و بنا به گفته وکیل شاهزاده سلطان دادستان کل سوئیس دستور انجام بازرسی های لازم را در این رابطه صادر کرده است و از این رو شکوائیه ای هم با همین مضمون از شاهزاده سعودی در ژنو به جریان افتاده است.

اما در بخش مربوط به جزئیات ماجرای ربایش شاهزاده سلطان در این گزارش آمده است که در آن سال شاهزاده عبدالعزیز بن فهد و صالح الشیخ وزیر دولت امور اسلامی عربستان سعودی تشخیص داده بودند که شاهزاده سلطان در حال رسوا کردن خاندان آل سعود است از این رو تصمیم گرفتن وی را ساکت نمایند به همین دلیل تصمیم مربوط به ربودنش گرفته شد، چرا که وی را دیگر فردی یاغی بر پادشاهی عربستان سعودی تشخیص دادند.

گاردین در این رابطه نوشته است: به نظر می رسد یک بحران جدی و بزرگ در داخل خاندان سعودی به وجود آمده است، و این بحران رفته رفته می رود تا علنی شود، چرا که شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز علنا عاملان ربایش خود و بیهوش کردنش و اعزام با توسل به زور وی از سوئیس به عربستان سعودی را نام برده و فاش کرده است.

بی.بی.سی و تحسین جنایت اتمی

سایت خبری شبکه تلویزیونی بی بی سی، در هفتادمین سالگرد بزرگترین جنایت تاریخ بشر در ناکازاکی ژاپن، با شیوه‌ای وقیحانه به استقبال اقدام جنایتکاران آمریکایی رفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که با گذشت 70 سال از دو حمله اتمی آمریکا به غیرنظامیان ژاپن، همچنان این اقدام مورد نفرت عمومی جهانیان قرار دارد، سایت فارسی شبکه خبری دولتی انگلیس در 9 اوت (18 مرداد) در مقاله‌ای، به توصیف شکل و شمایل دومین بمب دوم (موسوم به "فت من" که در ناکازاکی منفجر شد) پرداخت و نتوانست ذوق‌زدگی خود را از قدرت بیشتر بمب دوم نسبت به انفجار اول در هیروشیما پنهان کند.

در این مقاله که با لحنی وقیحانه نگاشته شده، بدون هیچ اشاره ای به پیامدهای فاجعه‌بار این دو جنایت بزرگ، جزئیاتی مربوط به تفاوت شکل دو بمب (استوانه‌ای و خمره‌ای) و علل این تفاوت، وجه تسمیه بمب دوم به "مرد چاق" و چگونگی عملکرد بمب دوم با دقت و ذکر مثال‌های مختلف تشریح شده است، گویی نویسنده، یک آزمایش خوشایند و دارای نتایج مطلوب؛ یا یکی از دستاوردهای علمی و تاریخی بشر را به تصویر می کشد!

نویسنده این مقاله که بارها با ذوق‌زدگی از عبارت "سازندگان بمب" استفاده کرده و "دقت" آنان در طراحی شکل بمب را ستوده، به سادگی چشم خود را بر روی کودکانی که بعد از 70 سال، هنوز هم تحت تاثیر پرتوهای جهنمی انفجار اتمی، با نقص مادرزاد و با شکل و شمایلی رعب‌آور متولد می شوند، می‌بندد و آنان را نادیده می گیرد؛ و شبکه دولتی انگلیس هم حتی ترجیح نمی دهد که در سالگرد این فاجعه دست‌کم سکوت کند؛ بلکه با وقاحتِ مخصوص به مدعیان حقوق‌بشر در غرب، چگونگی انفجار این بمب شیطانی و علت کارآمدی! و تخریب فوق‌العادۀ آن را با جزئیات بسیار، ذکر می‌کند.

عارف:راهی جز اجماع نداریم

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه حرف آخر را صندوق رأی می‌زند گفت: چاره‌ای جز پیروزی نداریم و برای پیروزی هم راهی جز اجماع نداریم.

به گزارش مهر محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار با جمعی از نخبگان، خانواده معظم شهدا و فعالان سیاسی استان فارس که در دفتر بنیاد امید ایرانیان انجام شد، با اشاره به پیروزی روحانی در انتخابات سال ۹۲ تصریح کرد‌: نباید احساس کنیم که کار در ۲۴ خرداد تمام شده است، بلکه بعد از آن باید با همکاری صمیمانه مردم و دولت روند حاکم شدن اخلاق، ارزش‌ها و اجرایی شدن تمام اصول قانون اساسی به تدریج و با برداشتن گام های استوار و پایدار دنبال شود.

وی ادامه داد: عملکرد دولت روند قابل دفاعی دارد و البته تا الان هم یکی از دستاوردهای دولت بیانیه ارزشمند توافق هسته‌ای بوده است که نگاه‌ها را به ایران تغییر می‌دهد. البته این دستارود به خاطر پیروزی مردم در ۲۴ خرداد بود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان درادامه با تاکید براینکه رأی توده های مردم پشتیبان اصلاح طلبان است؛ گفت: نمی‌خواهیم که حرکت‌های عوام‌فریبانه داشته باشیم. نمی‌خواهیم برای رأی جمع کردن شعاری بدهیم که نمی‌توانیم اجرا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها