این مرد از انفجار اتمی جان به در برد اما... +گزارش تصویری

دل هر بیننده ای ریش می شود اگر ساموتی تانوگیچی 86 ساله، پیراهنش را بالا بزند و زخم های ترسناکش را که یادگار انفجاری اتمی است، نشان بدهد که با گذشت 70 سال هنوز سرخ و تبدار و دردناکند.
کد خبر: ۸۲۴۵۷۰
این مرد از انفجار اتمی جان به در برد اما... +گزارش تصویری

پیرمرد، یکی از ده ها هزار نفر قربانی بازمانده از انفجاری است که در سال 1945 میلادی رخ داد و دیروز سالگرد آن بود و دیلی میل در گزارشی به آن پرداخت.

براساس این گزارش، وقتی بمب پنج تنی پلوتونیومی، 500 متر بالاتر از سطح شهر، منفجر شد تانوگیچی پسرکی 16 ساله بود و بی خیال دوچرخه می راند که ناگهان از روی چرخش پرتاب شد و موج انفجار چنان با فشار از روی تن نحیفش گذشت که پوست پشتش را کند و گوشتش را برشته کرد.

سطح آسیب دیدگی تانوگیچی به حدی زیاد بود که حالا پس از سال ها، هنوز نمی تواند بازوی چپش را کامل حرکت بدهد. دنده هایش هم پوسیده اند و روی ریه ها، از شکل خارج شده اند و به همین خاطر قفسه سینه اش متورم و بد شکل شده است. زخم های بدن او هم هنوز تازه اند و می سوزند آنقدر که هر صبح همسرش بدنش را با کرم های مرطوب کننده می پوشاند تا دردشان اندکی کم شود.

بمباران اتمی ناکازاگی تنها 72 ساعت پس از بمباران اتمی هیروشیما در جریان جنگ جهانی دوم رخ داد و آمریکایی ها اگرچه بمباران ناکازاگی را جزو اهداف فرعی و کم اهمیت تر خود می دانستند اما پس از همین جنایت، جنگ را بردند و ژاپن تسلیم شد.

تانوگیچی حالا به یاد می آورد که پس از آن حادثه ، سوختگی اش آنقدر زیاد بود که 21 ماه روی شکم در بیمارستان دراز کشیده بود و هر از گاه صدای پرستارها را می شنید که آهسته از هم می پرسیدند « پسرک هنوز نفس می کشد ؟ »

آن روزها هیچ کدام از آن پرستارهای غمگین با چشم های پر از اشک باور نمی کردند پسرک سوخته بیشتر از چند روز زنده بماند اما تانوگیچی، 70 سال بعد هم زنده ماند و هنوز هم سرپاست تا رهبر گروه نجات یافتگان فاجعه اتمی ناکازاگی باقی بماند؛ گروهی که برای توقف استفاده از سلاح های اتمی در جهان تلاش می کنند و رویای شان دنیایی بدون جنگ است.

ترجمه و تالیف : مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها