هر کس شادی و احساس رضایت را در چیزی می‌بیند که ممکن است با دیگری فرق داشته باشد. بیشتر مردم فکر می‌کنند اگر در کارشان موفق شوند، شاد خواهند بود.
کد خبر: ۸۲۱۳۱۳
شادی همیشگی

اما تحقیقات نشان داده این فرمول دقیقا برعکس است و درحقیقت شادی، سوخت و انرژی لازم را برای موفقیت فراهم می‌کند. وقتی ما شاد هستیم در بهترین حالت روحی قرار می‌گیریم و مغزمان فعال و پر از انگیزه می‌شود و کارایی مان بالا می‌‌رود و می‌توانیم احساس خوبی داشته باشیم که در انتها ما را به موفقیت می‌رساند. اما چه چیزی می‌تواند ما را همیشه شاد نگه دارد؟ تحقیقات نشان داده یادگیری دائمی چیزی است که بیشتر مردم را شاد و سرحال نگه داشته است.

یادگیری برای حس زندگی

یادگیری دائمی، نوعی پیگیری آموزشی خودانگیخته است که فرد از طریق کسب دانش و مهارت‌های جدید در محیطی رسمی یا غیررسمی به بهبود وضعیت خود می‌پردازد، مانند نواختن یک نوع موسیقی، هنر طراحی یا صرفا رفتن به موزه.

یادگیری همیشگی علاوه بر این‌که موجب شادمانی می‌شود، فواید اجتماعی و سلامت زیادی دربردارد. به طور مثال می‌تواند تاحد زیادی جلوی بیماری آلزایمر را بگیرد، از وابستگی ما به دیگران بکاهد و در عین حال دامنه ارتباط‌های اجتماعی مان را افزایش دهد؛ چیزی که بویژه برای افراد مسن ضروری است.

یادگیری چگونه ما را شاد می‌کند؟

یادگیری وقتی درحدی باشد که ما را به تلاش وادارد و کاری کند که قدرت و توانایی مان را محک بزنیم، می‌تواند پس از یادگیری هر مهارت، احساسی از موفقیت و پیروزی به ما بدهد تاجایی که احساس قدرت کرده و درنهایت شاد شویم.

همچنین با هر بار یادگیری یک مهارت جدید یا تقویت آموخته‌های گذشته می‌توانیم در بازار کار از رقبای خود جلو افتاده و در نتیجه از درآمد بیشتری برخوردارشویم و احساس خوبی به ما القا شود.

یادگیری فقط در کلاس رسمی درس رخ نمی‌دهد. خواندن کتاب و مجله و شرکت کردن در کارگاه‌های آموزشی تنها معدود مثال‌هایی است که می‌تواند در یادگیری موضوعات مختلف به ما کمک کند. ما با قرار گرفتن در این فضاهای غیررسمی می‌توانیم همیشه مهارت و موضوع‌های جدیدی بیاموزیم.

همچنین یادگیری در عصر اینترنت و وای‌فای آسان‌تر از همیشه است؛ زیرا می‌توانیم برای کسب فرصت‌های یادگیری رایگان، بی‌دردسر در وبلاگ‌ها و فروم‌های مختلف ثبت‌نام کنیم و وارد بحث و گفت‌وگوهای گوناگون شویم و همیشه به‌روز باشیم.

با یادگیری دائمی، شادی و در نهایت موفقیت را جزء جدانشدنی زندگی‌تان کنید.

منبع: 12wbt

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها