زنگ‌خطر برای شرکت‌های چینی در بازار ایران

یک شبکه خبری چینی در گزارشی نوشت‌: در پی توافق ایران و کشورهای 1+5 و جدی شدن موضوع لغو تحریم‌های بین‌المللی، زنگ خطر برای شرکت‌های چینی فعال در بازار ایران به صدا درآمده و آنان از هم‌اکنون خود را برای رقابت با همتایان غربی در بازار ایران آماده کرده‌اند.
کد خبر: ۸۱۹۶۱۳
زنگ‌خطر برای شرکت‌های چینی در بازار ایران

این در حالی است که مردم ایران دل‌خوشی از کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات چینی ندارند و کالاهای این کشور مانند خودرو، حتی در دوران تحریم هم بسختی در ایران به فروش رسیده است.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری «شین‌هواوانگ» در گزارشی با اشاره به سرازیرشدن شرکت‌های غربی به سوی بازار ایران در فضای پساتحریم، از تلاش شرکت‌های چینی برای رقابت با همتایان غربی و از شور و اشتیاق آنها جهت حضور در این عرصه خبر داده است.

این شبکه خبری دیروز در گزارشی نوشت: یکی از نتایج طبیعی لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بازگشت شرکت‌های بزرگ اقتصادی سراسر دنیا به بازار ایران است که حوزه‌های مختلف از جمله خودرو، پتروشیمی و دیگر محصولات تجاری را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

این رسانه با اشاره به حضور گسترده شرکت‌های مختلف چینی در بازار ایران بویژه در صنعت خودروسازی و انرژی، تاکید کرده است که این حضور با توجه به اعلام آمادگی همتایان غربی، ممکن است عرصه را برای آنان تنگ کند.

«شین هوا وانگ» ادامه می‌دهد: در این رابطه توجه به دو نکته ضروری است؛ اول این که در چشم بسیاری از ایرانیان محصولات شرکت‌های غربی چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ فناوری نسبت به محصولات چینی برتری دارند و دیگر این که قاعدتا ایرانیان مایل نیستند تمام تخم‌مرغ‌های تجارت خارجی خود را در سبد یک کشور قرار دهند، به همین خاطر آنان از حضور کشورهای دیگر در این عرصه استقبال خواهند کرد.

این گزارش می‌افزاید: همین موضوع باعث شده تا زنگ خطر برای شرکت‌های چینی از هم‌اکنون به صدا درآید و آنان باید برای حضور مناسب‌تر خود در بازار ایران به فکر برنامه‌ریزی دقیق و منسجم‌تری باشند.

جانگ گویی بینگ، مدیر شرکت خودروسازی چری در ایران که ازجمله شرکت‌های خودروسازی چینی فعال در کشورمان محسوب می‌شود دراین باره می‌گوید: براساس اطلاعات کسب شده، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی اروپایی منتظر رفع تحریم‌های بین‌المللی ایران هستند تا سریعا وارد بازار ایران شوند.

او گفت: هر چند ما سال گذشته در ایران شاهد استقبال خوب محصولات تولیدی خود بوده‌ایم، اما از امسال و به‌دلیل روند تاثیرگذاری مذاکرات هسته‌ای، شاهد کاهش تمایل ایرانیان به این محصولات هستیم.

از سوی دیگر «جو جی یو» معاون نمایندگی سینوپک (بزرگ‌ترین شرکت نفتی چین) در ایران نیز تصریح کرده است که بدون شک با ورود شرکت‌های غربی به بازار ایران، ما با محیطی پیچیده و رقابتی سخت و دشوار با همتایان غربی در بازار ایران مواجه خواهیم بود.

شین هوا وانگ در گزارش خود آورده است: جدای از این که در فضای پس از تحریم اقبال به شرکت‌های چینی در ایران بیشتر است یا همتایان غربی آنها؛ رونق بی‌سابقه فضای کسب و کار و تجارت در ایران به جهت لغو تحریم‌های بین‌المللی، یک فرآیند برد ـ برد برای تمام طرف‌ها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها