رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت قهرمانانه شیخ خضر عدنان یکی از اسرای بارز وابسته به جهاد اسلامی فلسطین سر تسلیم فرود آورد و پس از ۵۵ روز اعتصاب غذای اعتراضی سرانجام روز گذشته او را آزاد کرد.
کد خبر: ۸۱۶۴۱۸

خانواده شیخ عدنان اعلام کردند رژیم صهیونیستی ساعت‌های اولیه بامداد دیروز به صورت ناگهانی وی را آزاد کرده و او با پای پیاده به سمت منزلش در شهر «عرابه» واقع در جنین حرکت کرد. «رنده موسی» همسر خضر عدنان گفت تماسی تلفنی از شیخ عدنان داشته و به او خبر آزادی‌اش را داده است. قرار بود خضر عدنان 15 جولای (سه روز دیگر) آزاد شود، اما رژیم صهیونیستی در اقدامی غیرمنتظره وی را امروز آزاد کرد.

عدنان 37 ساله که اعتصاب غذایش 56 روز طول کشید، در روزهای پایان اعتصاب به دلیل وخامت شرایطش، در بیمارستان بستری بود. این اسیر معترض در نامه‌ای سرگشاده دلیل اعتصابش را اعتراض به سیاست بازداشت خودسرانه فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

عدنان در اولین سخنان خود پس از آزادی با دعوت تمامی فلسطینی‌ها به مراسم جشنی در ساعت 6 بعداز ظهر (به وقت محلی) در شهر عرابه نزدیک به جنین، گفت: مقامات رژیم صهیونیستی سعی کردند با آزاد کردن من در ساعات اولیه بامداد ( دیروز ) شادی فلسطینی‌ها را سرکوب کنند اما امشب شکست خود را خواهند دید. وی افزود: اسرائیل در بازداشت من چه در بار اول و چه اکنون دچار اشتباه شد و در آزاد کردن من در ساعتی غیر عادی در اول بامداد نیز دچار اشتباه شد، زیرا امشب مشاهده خواهد کرد که دسته‌های بزرگ مردمی از بخش‌های مختلف فلسطین برای شادی جمع خواهند شد. در واکنش به این موضوع، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای آزادی شیخ خضر عدنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

عدنان که پدر شش کودک و ساکن شهر جنین در کرانه باختری است، در سال 2012 نیز با اعتصاب غذا توانست آزادی خود را به دست آورد. این اعتصاب الهام‌بخش حدود 2000 اسیر فلسطینی دیگر شد. وی در اعتصاب غذای امسالش از دریافت هرگونه ویتامین یا مکمل غذایی امتناع کرد و طی دوره 55 روزه اعتصابش فقط آب می‌نوشید. دولت فلسطین هشدار داده بود در صورت شهادت عدنان، رژیم صهیونیستی را مقصر می‌داند. رهبران فلسطین در گزارش اخیر خود به دیوان بین‌المللی کیفری مساله بازداشت خودسرانه فلسطینیان و نحوه برخورد با آنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی را نیز مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها