یک هیات عالی‌رتبه تجاری - سیاسی به ریاست زیگمار گابریل، قائم‌مقام صدر اعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، هفته آینده به ایران می‌آیند.
کد خبر: ۸۱۵۷۲۶

آلمان شریک نخست ایران در بخش پایین‌دستی، تجهیزات، پتروشیمی، پالایشگاه و ساخت توربین است و زیمنس، لورگی، لینده شرکت‌های طرف قرارداد ایران در پارس جنوبی هستند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در گفت‌وگو با شانا با بیان این که هیات ٦٠ نفره آلمانی به دعوت بیژن زنگنه، وزیر نفت برای گسترش روابط سیاسی و تجاری وارد تهران می‌شوند، افزود: این هیات عالی رتبه قرار است در تهران درباره نحوه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با همتایان خود دیدار و گفت‌وگو کنند.

امیرحسین زمانی‌نیا با تائید حضور شرکت‌های بزرگ آلمان همچون لینده و زیمنس در این هیات تجاری درباره دیدارهای این هیات اقتصادی - سیاسی در تهران گفت: این هیات تجاری قرار است علاوه بر دیدار با وزیر نفت با محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو و همچنین اعضای اتاق بازرگانی درباره چگونگی همکاری‌ها بعد از لغو تحریم‌ها گفت‌وگو کنند.

وی افزود: قائم‌مقام صدراعظم آلمان همچنین قرار است دیدار و گفت‌وگویی با دکتر حسن روحانی، ریاست جمهوری داشته باشند.

سفر هیات آلمانی به تهران همزمان با مذاکرات در جریان ایران و 1+5 در وین می‌تواند نقطه احتمالی شروع همکاری ایران و اتحادیه اروپا پس از برداشته شدن تحریم باشد. با توجه به نقش و قدرت ایران در منطقه و افزایش این قدرت پس از لغو تحریم‌ها قطعا گسترش این روابط به نفع طرفین خواهد بود؛ ضمن این که وجود منابع غنی نفت و گاز ایران و جذابیت آن، برای سرمایه‌گذاران آلمانی غیرقابل چشم‌پوشی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها