نایب‌رئیس مجلس اطمینان می‌دهد که درباره تائید یا رد توافق هسته‌ای، تنها یک صدای حقوقی از ایران شنیده خواهد شد

دست ما هم روی ماشه است

باهنر: رونق اقتصادی ملموس نیست

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: برخی ضرایب منفی اقتصادی اصلاح شده است اما ورود به رونق اقتصادی هنوز ملموس نیست.
کد خبر: ۸۰۸۵۱۸

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما‌، با ارزیابی عملکرد دولت یازدهم در دو سال گذشته افزود: دولت برخی شعارها داشته که برای اجرای آن پیگیری‌های زیادی در دو سال گذشته کرده، زحمات زیادی کشیده و در برخی بخش‌ها موفقیت‌های خوبی نیز داشته است.

وی گفت: در بخش سیاست خارجی و مذاکرات با 1+5 در عرصه هسته‌ای تلاش سنگین و پرحجمی داشته اما اکنون ممکن است این نقد وارد باشد که دولت همه امیدش را برای تحقق برخی کارها به نتیجه مذاکرات وصل کرده است.

باهنر افزود: البته این کار بسیار مهمی است و باید پیگیری شود و تحریم‌های ظالمانه هم باید در اسرع وقت از بین برود اما باید برای هر حالتی پیش بینی لازم را در نظر بگیریم؛ در این بخش ممکن است تا حدی این نقد به دولت وارد شود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به عملکرد دولت در عرصه داخلی بویژه حوزه اقتصادی گفت: در خصوص مساله کنترل تورم، گام‌ها و نتایج خوب بوده و دولت توانسته است شاید بیش از حد انتظار آن را کنترل کند اما در بخش رکود گر چه برخی ضرایب منفی مانند رشد اقتصادی اصلاح شده اما ورود به رونق هنوز به حس عمومی نرسیده است، یعنی هنوز نرخ بیکاری ما تغییر قابل لمسی برای خانواده‌ها ندارد.

باهنر گفت: تأسف انگیز است که اکثر خانواده‌ها یک،‌ دو یا بیشتر از این رقم دانش آموخته بیکار در خانه‌ها دارند و این بیکاری منشأ مشکلات دیگر هم خواهد شد. در این خصوص باید با همت بیشتر پیگیری کنیم، گر چه دولت تلاش‌های خوبی در این باره کرده است.

نایب رئیس مجلس همچنین با اشاره به عملکرد دولت در عرصه سیاست‌های کلان کشور اظهار کرد: برای نمونه در خصوص سیاست اقتصاد مقاومتی و برخی طرح‌های بزرگ مانند هدفمندی یارانه‌ها بحث‌های زیادی مطرح است اما در اجرا مقداری لنگ می‌زند و به تدبیر، خرد جمعی و مشورت نیاز دارد.

وی تأکید کرد: پس از این‌که در این مسائل به جمع بندی رسیدیم باید شجاعانه تصمیم بگیریم و عمل کنیم و به نظر می‌رسد که در برخی از این مسائل باید با سرعت بیشتر اقدام کرد.باهنر گفت: برای نمونه در موضوع هدفمندی یارانه‌ها، زمانی که دولت یازدهم کارش را آغاز کرد فاصله 600-500میلیارد تومانی در هر ماه میان درآمدها و هزینه‌های هدفمندی یارانه‌ها بود که این مساله می‌بایست حل می‌شد و اکنون نیز باید حل شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی همه زمینه‌ها را برای دولت فراهم کرد و دولت نیز تلاش‌هایی انجام داد اما هنوز فاصله وجود دارد و مشکل ایجاد می‌کند؛ در این مسائل باید با همت و شجاعت بیشتر اقدام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها