رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: با وجود اینکه ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد اما 1.5 درصد کشته های جاده ای یعنی 50 درصد بیشتر از متوسط جهانی مربوط به این کشور است.
کد خبر: ۷۶۴۹۵۵
تلفات جاده ای ایران 50 درصد بیشتر از میانگین جهانی است

محمد بخارایی امروز پنجشنبه در همایش هم اندیشی و ارتقای فرهنگ ایمنی راه ها در فرهنگسرای کوثر کرمان افزود: این موضوع یک دغدغه و مشکل اساسی است و برای ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی هستیم و همه افراد باید عامل و سفیر ایمنی باشند.

وی افزود: ایمنی تردد و حمل و نقل یکی از شاخص های فرهنگی و مسائل اجتماعی در کشورهای توسعه یافته محسوب می شود که این فضیلت در کشور ما فراموش شده است.

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها افزود: تلاش های انجام شده برای ایمنی راه ها را نفی نمی کنیم اما از سال 84 تاکنون رتبه ایران در ارتقای ایمنی در جهان ارتقا نیافته است.

وی گفت: با وجود جمعیت سه میلیون نفری در استان کرمان انتظار داریم سه میلیون هوادار ایمنی داشته باشیم زیرا هر جا از مشارکت مردم در کارها استفاده کردیم موفق و پیروز بوده ایم و برخلاف آن نیز وجود داشته است.

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: 70 درصد عامل تصادف ها، انسانی است و به همین دلیل باید فرهنگ سازی در این رابطه را از خانواده ها و مردم آغاز کنیم و از آنها کمک بخواهیم.

وی بر گسترش عضو گیری این جمعیت تاکید کرد و افزود: عضو گیری و ارتباط باید رو در رو، محفلی و نزدیک باشد تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

بخارایی گفت: تعداد تلفات جاده ای سال 91 در استان کرمان، هزار و 100 نفر و سال گذشته 904 نفر بود.

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: با وجود تلاش های انجام شده، میانگین شاخص مرگ و میر ناشی از تصادف ها در استان کرمان 29.5 درصد و بالاتر از متوسط این شاخص(23.3 درصد) در کشور است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها