مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی خبر داد:

احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در روزهای آینده

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی احیا شد

در جلسه عصر دیروز شورای عالی اداری به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، پس از بحث و تبادل نظر درخصوص احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، اعضای شورا با کلیات احیای این سازمان موافقت کردند.
کد خبر: ۷۳۷۰۴۱

دولت نهم در هجدهم تیر 86 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را منحل و آن را به دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور تقسیم کرد. این اقدام واکنش منفی بسیاری از کارشناسان را برانگیخت، اما دولت وقت هدف از این اقدام را چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت و ساده‌سازی فرآیند تصمیم‌گیری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در این جلسه از احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان مطالبه کارشناسان و صاحب‌نظران از دولت و رئیس‌جمهور یاد کرد و گفت: این موضوع از یک‌سو در دوره انتخابات از سوی رئیس‌جمهور وعده داده شده بود و از سوی دیگر این سازمان برای کشورهای در حال توسعه که دارای برنامه‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت توسعه‌ای هستند، یک امر ضروری محسوب می‌شود. وی با بیان این‌که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پشتوانه کارشناسی برای اداره کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این سازمان همواره از کارشناسانی زبده در امر برنامه‌ریزی و اقتصاد برخوردار بوده که متاسفانه پس از انحلال، بخش زیادی از نیروی انسانی و توان کارشناسی این مجموعه تضعیف شد.

جهانگیری با تاکید بر این‌که برای مدیریت صحیح بر امور کشور و توسعه متوازن و با برنامه کشور، احیای سازمان مدیریت و البته اصلاح نقاط ضعف گذشته آن یک ضرورت است، افزود: سازمان مدیریت باید سازمانی چابک باشد که بتواند نظام برنامه‌ریزی کشور را بدرستی تدوین و هدایت و نظارت کند.

وی پس از اعلام موافقت اعضای شورای عالی اداری با لغو مصوبه مورخ بیست و چهارم تیرماه 1386 شورای عالی اداری در مورد تشکیل دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و همچنین موافقت با کلیات موضوع احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جلسه، از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خواست ظرف دو هفته آینده نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان صاحب‌نظر در زمینه شرح وظایف و ساختار این سازمان را جمع‌آوری و در جلسات آینده مطرح کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها