سریال تلویزیونی «انقلاب دوم» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی در مرکز سیمافیلم تولید می‌شود.
کد خبر: ۷۳۶۱۳۸

شمقدری درباره این مجموعه تلویزیونی گفت: بعد پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن 57، آمریکا در صدد است با انواع توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انقلاب ما را شکست دهد یا آن را مهار کند. شاه و بعضی افراد و عوامل داخلی و گروه‌های سیاسی همراه آمریکا می‌شوند و این برنامه‌ها به نقطه عطف و حساسی می‌رسد. دانشجویان مسلمان احساس خطر کرده و به‌عنوان اعتراض به دخالت‌های آمریکا تصمیم می‌گیرند سه روز در سفارت آمریکا تحصن کنند و... قهرمانان و شخصیت‌های قصه تعدادی از انقلابیون و اقشار مختلف هستند که درگیر این اتفاقات می‌شوند.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران در 13 آبان 58 بیش از هر اتفاقی در 35 سال گذشته مورد هجوم و تخریب بوده است و از طرفی کمترین کار فرهنگی و مبنایی در تحلیل و توضیح این اقدام صورت گرفته است. بخصوص که معدود افرادی از 400 دانشجویی که در این اقدام مشارکت داشتند و امروز آن را حرکتی اشتباه ذکر می‌کنند، از سوی امپراتوری رسانه‌ای آمریکایی به عنوان سمبل اشتباه بودن این اقدام مورد توجه قرار گرفته‌اند و این باعث ایجاد ابهام در ذهن نسل جدید درباره تسخیر لانه جاسوسی شده است. در حالی که امام از آن به عنوان انقلاب دوم که مهم‌تر از انقلاب اول است، یاد کرده‌اند.

شمقدری گفت: در سریال انقلاب دوم بدون پیشداوری فقط بر اساس مستندات، اتفاقاتی را که به تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا) در آبان 58 منجر شد به تصویر خواهیم کشید.

تحقیق و نگارش این سریال را در 16 قسمت خود شمقدری به عهده دارد و طبق برنامه‌ریزی تصویربرداری این سریال دو ماه دیگر آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها