نویسنده و کارگردان سریال «انقلاب دوم» درباره آخرین وضعیت متن این سریال توضیح داد: متن این سریال از معاونت سیما برای بازنویسی به مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی آمد و در حال حاضر مراحل نگارش فیلمنامه کامل شده و برای پیش تولید آماده می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۸۷۷
«انقلاب دوم» شمقدری به پایان رسید

به گزارش روابط‌عمومی مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی، جواد شمقدری افزود: به نظرم سریال «انقلاب دوم» بعد از گذشت ۳۷ سال از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا طرح جالبی است. ضمن این‌که مراحل تحقیق و نگارش آن بیش از سه سال زمان برده و در شوراهای مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رئیس سابق سازمان سینمایی در پاسخ به این‌که چقدر از داستان این سریال برگرفته از واقعیات تاریخی است و چقدر ماحصل مقتضیات دراماتیک، بیان کرد: «مهدی» جوان نقش اول انقلاب دوم زاییده تخیل من است اما جزئیات شخصیتی که برای او طراحی کردم، برگرفته از واقعیت‌های موجود و مستندات تاریخی است که از عناصر تحقیقاتی الهام گرفته شده است. بنابراین بخشی از زندگی و ماجراهای مربوط به قهرمان قصه و سرنوشت او با توجه به تحقیقاتی است که صورت گرفت. مثلا صحنه ازدواج مهدی دقیقا برگرفته از تصویری است که در کتاب خاطرات یکی از دانشجویان پیرو خط امام خوانده بودم و برایم جالب به نظر رسید و در نظر داشتم آن را به نوعی در متن به کار بگیرم.

وی در پاسخ به این‌که آیا محدودیت‌های لوکیشن و فضاسازی او را در مرحله نگارش «انقلاب دوم» محدود کرده است یا نه، گفت: نه، من اصلا به اجرایی شدن کار در مرحله نگارش از این نظر که مرا محدود کند، فکر نکردم اما از آنجا که قرار است کارگردانی این سریال را خودم به عهده بگیرم، ملاحظاتی را در نظر گرفتم. بیشتر سعی کرده‌ام نیاز قصه را در نظر بگیرم و نگران اجرا و تولید آن نباشم. زیرا بعدها می‌توان برای اجرا برنامه‌ریزی و فکر کرد و امکان جا‌به‌جایی لوکیشن یا کارهایی از این نوع به هر حال وجود دارد.

شمقدری با اشاره به اهمیت و ضرورت شروع سریال سازی با فیلمنامه‌های کامل خاطرنشان کرد: متاسفانه تا همین چند وقت پیش خبر داشتم که بعضی از سریال‌ها با طرحی دو و سه برگی کلید می‌خورند. از طرفی بعضی شوراها هم به اصطلاح بر سر یک «واو» در فیلمنامه بحث می‌کردند و در این میان رفتارهای متناقضی نسبت به متن‌ها وجود داشت که نظارت درستی بر متن‌ها صورت نمی‌گرفت. به نظر من مدیران همراهی کنند تا فیلمنامه‌های خوبی تولید و آماده شود و بر اساس یک استراتژی کلان سر فرصت مناسب متن‌ها آماده تولید شود.

گفتنی است سریال «انقلاب دوم» داستان مهناز و مهدی دو جوانی است که از خاستگاه‌های اعتقادی و اجتماعی متفاوتی برخوردارند. آنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ناگزیر به سفرهایی به سراسر کشور می‌شوند که طی آن رازی برایشان آشکار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها