با حضور رییس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت

بهره​برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان یزد

نگاهی به پهناور‌ترین شهرستان ایران

شهرستان طبس که تا اواخر سال 1391یکی از شهرستان‌های استان یزد بود، اکنون یکی از توابع استان خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۷۲۱۲۰۶

طبس با مساحتی نزدیک به 57 هزار کیلومترمربع، بزرگ‌ترین شهرستان ایران است. مسافت بین روستاهای شمالی و جنوبی آن به بیش از 400 کیلومتر می‌رسد. طبس نزدیک به 70 هزار نفر جمعیت دارد که این افراد در قالب 20 هزار خانواده در این شهرستان سکنا دارند.

نام طبس، برگرفته از گرمای هوا در این شهر است. ریشه این کلمه به کلمه تب برمی‌گردد و نشان از این دارد که حرارت به قدری عنصری اساسی در این شهر است که حتی در نام شهر نفوذ پیدا کرده است.

طبس را می‌توان شهر عجایب طبیعی دانست. در نزدیکی شهر، روستایی وجود دارد که در آن نخل‌های خرمای سربه فلک کشیده زیادی وجود دارد اما آنچه ماجرا را شگفت می‌کند، این است که در این روستا، برنج کاشت می‌شود؛ برنجی که در ذهنیت ما در مناطق سرسبز و پرباران شمال کشور به بار می‌آید. از آن طرف در سوی دیگری از شهر، چشمه‌ای به نام چشمه علی وجود دارد که غیر از طاقی به نام شاه عباسی که به عنوان سدی تاریخی شناخته شده، تجربه خاص قدم زدن در میان آب‌های سرد و گرم را به شما هدیه می‌کند؛ آب‌هایی که مقابل چشم شما از دل کوه بیرون می‌آید. در داخل شهر، باغ گلشن که باغی تاریخی مربوط به دوره زندیه و قاجاریه است و به دلیل فضای سبز مناسب در میان کویر طبس، عبور یک رود کوچک از میان باغ و نیز وجود چند پلیکان در آن مورد توجه مردم است. باغ رضوان هم در نزدیکی امامزاده قرار دارد که مکانی تاریخی نیست، ولی تفرجگاهی در این شهر
به حساب می‌آید، درست مثل پارک جنگلی که همان حوالی وجود دارد. ارگ طبس هم یکی از معدود آثار تاریخی است که بعد از زلزله به جای مانده است. مورد توجه‌ترین مکان دیدنی در طبس آرامگاه حسین بن موسی الکاظم برادر امام رضا(ع) است که ملجا مردم و نیز مسافرانی است که از این شهر به عنوان میقات‌الرضا(ع) بهره می‌برند و با استراحت در این شهر و البته زیارت برادر برای زیارت ثامن‌الحجج آماده می‌شوند. قیمت خدمات مورد نیاز مسافر در طبس، به نسبت پایین است. برای آژانس‌های داخل شهر باید رقمی معادل 3000 ـ2000 هزار تومان پرداخت کنید. اماکن اقامتی امامزاده برای هر شب حدود ده هزار تومان خرج دارد اما می‌توانید در هتل‌هایی با هزینه 100ـ80 هزار تومان برای هر شب هم اقامت کنید. برای رسیدن به طبس می‌توانید از قطار (حدود 45 هزار تومان برای یک مسیر)، اتوبوس (45 هزار تومان) یا هواپیما (حدود صدهزار تومان) استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها