رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر این‌که پلیس حتما با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد می‌کند، گفت: نقص فنی، صلاحیت نداشتن راننده، نداشتن برچسب، سوار کردن بیش از حد مجاز دانش‌آموز و نداشتن معاینه فنی از جمله مواردی است که پلیس حتما برابر وظایف خود با آن برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۸۷۸۱
شروط پلیس برای سرویس‌های مدارس

به گزارش ایسنا، تیمور حسینی درباره ویژگی‌های یک راننده مجاز برای سرویس مدرسه افزود: علاوه بر گواهی‌نامه مجاز رانندگان سرویس‌های مدارس باید حداقل 23 سال داشته و متاهل باشند. همچنین این افراد باید گواهی سلامت جسمی و روحی خود را از مراکز ذی‌صلاح دریافت کرده و در سوابق‌شان پیشینه کیفری وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این‌که ترجیح ما بر این است که برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و دانش‌آموزان دختر از راننده سرویس زن استفاده شود، اظهار کرد: درخصوص دختران دبیرستانی نیز زن بودن راننده سرویس اجباری است.

وی با اشاره به این‌که ماشینی که برای سرویس در نظر گرفته می‌شود، نباید عمری بیشتر از هفت سال داشته باشد، بیان کرد: معاینه فنی، بیمه‌نامه معتبر سرنشین و شخص ثالث از دیگر شرایط یک سرویس مدرسه است و علاوه بر آن، موضوع مهم‌تر این است که خودروی انتخابی باید ترجیحا از حوزه تاکسیرانی یا اتوبوسرانی باشد. حسینی با بیان این‌که خودروهای شخصی تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند در قالب سرویس مدرسه فعالیت کنند، عنوان کرد: در صورتی که مدیران مدارس نتوانند از خودروهای تاکسیرانی به عنوان سرویس مدرسه استفاده کنند، می‌توانند در قالب شرکت‌های پیمانکاری با اشخاص حقوقی برای این منظور قرارداد امضا کنند و در حقیقت باید یک تشکیلات مسئول سرویس مدرسه شود و فرد حقیقی به هیچ عنوان نمی‌تواند به جابه‌جایی دانش‌آموزان اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره انتخاب وسیله برای سرویس مدرسه یادآور شد: این موضوع به‌عهده مدیران مدارس است و مسئولیت کوتاهی و حوادث احتمالی در این خصوص به‌عهده مدیر خواهد بود.

حسینی با درخواست از والدین و مسئولان مبنی بر این‌که در این باره نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند و تخلفات سرویس‌های مدارس را به پلیس اطلاع دهند، خاطرنشان کرد: والدین مطمئن باشند سختگیری‌های پلیس درباره سرویس مدارس فقط برای ارتقای ایمنی دانش‌آموزان و آسایش خانواده‌‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها