پیرمرد، عروسک‌های تنهایی‌اش را اهدا کرد

دوستی پیرمرد باعروسک‌ها به مدتی قبل و به زمانی برمی‌گردد که او تنهایی را به گوشت و پوستش حس کرد؛ حدود 20 سال پیش همسرش به علت سرطان از این دنیا رفت، او دلش به دو پسرش خوش بود، اما آنها سه سال بعد از فوت مادرشان کوله‌بار سفر بسته و راهی خارج از کشور شدند. به این شکل پیرمرد تنها تر از همیشه شد.
کد خبر: ۷۰۳۰۳۸
پیرمرد، عروسک‌های تنهایی‌اش را اهدا کرد

مدتی با این وضع زندگی کرد، اما تاب تنهایی نیاورد و بناچار تصمیم گرفت با پای خودش به آسایشگاه کهریزک برود، اما شرایط کماکان برای او سخت بود، به همین دلیل دچار افسردگی شدید شد.

حال پیرمرد آن‌قدر بد بود که به توصیه یکی از پزشکان آسایشگاه کهریزک او دو عروسک کنار تخت خود گذاشت تا درمان افسردگی‌اش روند بهتری به خود گیرد، اینجا بود که رفاقت پیرمرد با عروسک‌ها شروع شد. از آن روز به بعد او به عروسک‌هایش دل بست.

حالا دیگر او عروسک‌هایش را همانند کودکانش دوست دارد، برایشان قصه می‌گوید، لالایی می‌خواند و از صمیم قلب به آنان عشق می‌ورزد.

این حکایت علی فرونچی یکی از ده‌ها فرشته آسایشگاه کهریزک است که برای فرار از تنهایی و فراموش کردن بی‌معرفتی‌های روزگار، حاضر می‌شوند حتی دل به عروسک‌ها ببندند.

به گزارش ایرنا، آقای فرونچی اکنون 77 سال دارد و 11سال است که در آسایشگاه خیریه کهریزک زندگی می‌کند. این روزها مرد سالخورده با وجود علاقه و دلبستگی شدید به عروسک‌هایش، پس از سال‌ها تصمیم سختی گرفته، او حاضر شده در برابر نشاندن لبخند روی لب‌های کودکان مهدکودک تعدادی از عروسک‌هایش را به مهدکودک آسایشگاه هدیه کند.

مرد سالخورده دراین باره می‌گوید: زندگی بدون این عزیزان یعنی هیچ، هر کدام از آنها اسم و سن و سالی دارند و من با آنها زندگی می‌کنم.

باورش شاید برای برخی‌ها مشکل باشد،اما آقای فرونچی در وصیت‌نامه خود نیز به فکر عروسک‌ هایش بوده، او ادامه می‌دهد: وصیت کرده‌ام بعد از مرگم همه عروسک‌هایم را تحویل نوگلان مهدکودک بدهند، البته آنها باید بخوبی از عروسک‌ها نگهداری کنند و بعد آنها را به بچه‌های کوچک‌تر از خود ببخشند.

آقای فرونچی یکی از هزاران پدر و مادری است که این روزها در خانه‌های سالمندان با همه مشکلات سعی در خوشحال کردن دیگران دارند. جویا شدن حال این فرشته‌ها کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم، حتی اگر آنها پدر، مادر واقعی ما نباشند.

مهدی آیینی‌ - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها