با معرفی رئیس فدراسیون قایقرانی، انتظار می‌رود حاشیه‌های این ورزش کم شود

قایق‌ها در آب‌های آرام

خیلی طول کشید، اما سرانجام فدراسیون قایقرانی هم دوباره صاحب رئیس شد. اکنون قرار است غلامرضا امینی که در جامعه ورزش به ناخدا امینی مشهور است، ناخدای فدراسیونی باشد که در سال‌های اخیر با وجود مدال‌آوری، حاشیه‌های زیادی را پشت‌سر گذاشت و تا روز انتخابات دست از سر قایقرانی برنداشت.
کد خبر: ۷۰۲۸۳۵
قایق‌ها در آب‌های آرام

به گزارش جام جم ورزشی، رای اعتماد به گزینه وزیر یا دنیامالی، رئیس سابق فدراسیون قایقرانی، تغییر افراد مجمع، انصراف تعدادی از نامزدها و حضور وحید مرادی تا آخرین لحظه در مجمع و ندادن مجوز به یکی از نامزدها را با هم جمع کنید، می‌بینید حاشیه‌های یک مجمع از جنس قایق و پارو کم نبودند.

مدت‌ها قبل از برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون قایقرانی این حاشیه که یک نفر از نامزدها گزینه وزارت ورزش و جوانان است سر زبان‌ها افتاد، در حالی که محمود گودرزی، وزیر و همچنین نصرالله سجادی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از همان روز نخست که در راس کار قرار گرفتند، اعلام کردند تمام انتخابات فدراسیون‌های ورزشی به‌صورت آزاد برگزار می‌شود و وزارتخانه در هیچ انتخاباتی از نامزد خاصی حمایت نمی‌کند.

سجادی بعد از پایان مجمع قایقرانی یک‌بار دیگر روی این موضوع تاکید می‌کند و درباره مسائل به​وجود آمده درباره دو نفر از نامزدها به خبرنگاران می‌گوید: انتخابات مجامع آزادانه برگزار می‌شود. یکی از دو نفر در زمانی که رئیس فدراسیون شمشیربازی بود از سمتش استعفا کرد و باید مطابق اساسنامه حتما از وزارتخانه مجوز می‌گرفت. نامزد دیگر بازنشسته بود و طبق قانون مجوزی برای او صادر نمی‌شود.

وحید مرادی، رئیس سابق فدراسیون شنا یکی از نامزدها بود که با ده رای مجمع را ترک کرد. مدت‌ها پیش از برگزاری مجمع درباره مرادی گفته شده بود که از جنس قایقرانی نیست و شانس انتخاب شدن ندارد، با وجود این وی تا پایان مجمع باقی ماند و انصراف نداد.

پایان بلاتکلیفی

وحید مرادی به همراه غلامرضا امینی، حسن‌پور، رضا سهرابیان، محسن میلاد، عمران پورعسگرپرست، بهزاد اتابکی و حسین مطیعی نامزدهای انتخابات بودند که پیش از آغاز انتخابات محسن میلاد، سهرابیان، پورعسگرپرست، مطیعی و اتابکی انصراف دادند. محمدشروین اسبقیان هم اصلا به مجمع نیامد.

در پایان انتخابات، امینی 22 رای به‌دست آورد، مرادی ده و حسن‌پور نیز شش رای.

ناخدا امینی پیش از این در سمت‌های نایب‌رئیس و دبیر فدراسیون قایقرانی قرار داشت و همکاری نزدیک او با احمد دنیامالی سبب می‌شود از تجربیات موفق فدراسیون قبلی در دوران شکوفایی رشته‌های مختلف استفاده کند.

مجمع فدراسیون قایقرانی پیش از این یک بار در بیست و سوم بهمن سال گذشته برگزار شد و در آن احمد دنیامالی بیشترین رای اعتماد را از اعضا گرفت، اما حضور همزمان او در شورای شهر و منع دوشغله‌ها در راس فدراسیون‌ها سبب شد با استعفای دنیامالی، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون قایقرانی را با سرپرست اداره کند.

در پی این استعفا و نام‌نویسی دوباره از نامزدها، هفتم خرداد زمان برگزاری مجمع اعلام شد، اما دو روز مانده به این روز، مجمع لغو شد و سرانجام دوازدهم مرداد مجمع فدراسیون قایقرانی رئیس جدیدش را معرفی کرد.

بودجه مستقل از وزارت

فدراسیون قایقرانی با مدال‌های رشته‌های متعدد خود مورد توجه است، از این‌رو رئیس این فدراسیون زیر ذره‌بین جامعه ورزش و قایقرانی قرار دارد. بعد از اتفاقی که افتاد و قایقرانی ایران به حالت تعلیق درآمد ملی‌پوشان تحت‌تاثیر فضای نامناسبی قرار گرفتند که بیرون آمدن از آن زمان زیادی طول کشید.

اردوهای بی‌هدف بدون برگزاری رویداد بین‌المللی در زمان تعلیق، مشکلات روانی ورزشکاران قایقرانی را بیشتر کرده بود. با وجود این هر چه زمان رو به جلو رفت با کمک همگان اوضاع بهتر شد و اکنون با معرفی رئیس جدید انتظار می‌رود پاروی قایقرانان در آب‌های اینچئون با قدرت بیشتری به حرکت درآید.

غلامرضا امینی، رئیس فدراسیون قایقرانی یک روز بعد از انتخابات فدراسیون به جام‌جم می‌گوید: من برای ایجاد همدلی بین خانواده بزرگ قایقرانی آمده‌ام. می‌خواهم همه افراد به این ورزش کمک کنند. از علی قلم‌سیاه گرفته تا احمد دنیامالی هیچ‌کس را دور نمی‌کنم.

ناخدا امینی درباره برنامه‌های تیم ملی می‌گوید: تمام آنچه کادر فنی برای بازی‌های آسیایی خواسته تا حد امکان، مهیا شده ‌است. قبل از آمدن من در تمام رشته‌ها، برنامه‌های خوبی اجرا شده است. نمی‌توانم بگویم در سطح عالی، اما با توجه به شرایط موجود، خوب بود. تیم ملی آب‌های آرام به روسیه رفته و تیم رویینگ در چین است. نیامده‌ام فرافکنی کنم. کارها طبق برنامه انجام شده است و تا بازی‌های آسیایی پیش می‌رویم؛ اگر کاستی وجود داشته باشد متوجه من است. توقع از قایقرانی زیاد است، اما باید توام با واقع‌بینی باشد. به همان اندازه که تلاش کنیم، نتیجه می‌گیریم. من مسئولیت تمام نتایج را از این به بعد به​عهده می‌گیرم.

قایقرانی در سال‌های قبل از ورود به حاشیه و تعلیق، روند مناسبی در پیش گرفته بود. این ورزش از نظر امکانات، پشتیبانی‌های لازم و گرفتن مدال‌های مختلف در جایی قرار گرفت که حتی بسیاری از آن به عنوان شانس مدال المپیک یاد کردند. امینی می‌خواهد همان کارها را با آرامش بخشیدن به قایقرانی دنبال کند.

او در زمینه درآمدزایی از تبلیغات و اسپانسرشیب برنامه دارد، چون معتقد است همه بودجه فدراسیون را نباید از طریق کمک‌های وزارت ورزش و جوانان تامین کرد و فقط منتظر پول آنها بود. رئیس فدراسیون قایقرانی می‌گوید: در زمینه اسپانسرشیب برنامه‌های زیادی داریم تا ان‌شاءالله فدراسیون قایقرانی بتواند تا بیش از 50 درصد مخارجش را خودش تامین کند.

امینی درباره این‌که فدراسیون قایقرانی فدراسیون سنگینی است و حتی شنیده شده وزارت در نظر دارد آن را تفکیک کند، می‌گوید: در شرایط کنونی وزارت ورزش و جوانان قصد چنین کاری ندارد، اما بحث تفکیک قابل مطالعه است. فدراسیون قایقرانی یک فدراسیون بسیار سنگین است که با سه فدراسیون جهانی تعامل دارد. این کار ما را دشوار می‌کند، اما با تمام توان و کمک دوستانم سعی می‌کنیم به هر سه رشته توجه ویژه‌ای داشته باشیم. به دور از این بحث‌ها، اولویت ما بازی‌های آسیایی است. قایقرانی مدال‌های زیادی در بازی‌های آسیایی دارد و مدال‌هایی که در این مسابقه‌ها توزیع می‌شود، تعداد بالایی دارد. تلاش می‌کنیم در این مسابقات نتایج خوبی بگیریم و با مدال‌های رنگارنگی که به دست می‌آوریم، دل مردم را شاد کنیم.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها