مکث

فریاد رسای رسانه‌ای

با شروع دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه و بویژه در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به روز قدس، تلویزیون تلاشی همه جانبه را برای انجام وظیفه رسانه‌ای خود درباره فلسطین و فجایع آن آغاز کرد که از تنوع و گستردگی قابل توجهی برخوردار بوده است.
کد خبر: ۷۰۲۲۰۵

بی‌شک می‌توان گفت تنوع ساختاری برنامه‌هایی که در ارتباط با موضوع فلسطین در این روزها از تلویزیون پخش شده، با موضوعاتی مانند دفاع مقدس یا پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه است. در این روزها مساله فلسطین در قالب فیلم، سریال، مستند، برنامه گفت‌وگو محور، گزارش‌های خبری و حتی به صورت کارتون و انیمیشن در تلویزیون طرح و بررسی شده است.

علاوه بر تنوع برنامه‌ها، گستردگی زوایایی که تلویزیون برای پرداختن به موضوع فلسطین انتخاب کرده نیز قابل توجه است. تاریخچه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و دیگر شهرها و روستاهای فلسطین، ابعاد و زوایای آشکار و پنهان این حملات، تاریخچه و شیوه مبارزات حماس و مقاومت، واکنش‌های بین‌المللی در دوره‌های مختلف و مبنای سیاسی این واکنش‌ها، تحلیل شرایط موجود و حتی نمایش زندگی مردم فلسطین در برنامه‌های مختلف طرح و تحلیل شده است. به مدد این برنامه‌های متعدد و متنوع، هر کسی می‌تواند به دانش کاملی درباره مساله فلسطین دست پیدا کند و با ابعاد و لایه‌های این مساله جهانی آشنا شود.

همه اینها فقط بخشی از تلاش تلویزیون برای انعکاس و تبیین همه جانبه اتفاقی است که این روزها در فلسطین و بویژه در غزه رخ می‌دهد. امسال تلویزیون از امکانات دیگری هم بهره گرفته است؛ خبرنگار بومی واحد مرکزی خبر ابراهیم احمد که به خاک فلسطین تعلق دارد و زندگی در این شهر را تجربه کرده، تازه‌ترین رخدادها را از غزه گزارش می‌دهد و کمپین بچه‌های غزه که به همت برنامه‌سازان حوزه کودک و نوجوان شبکه‌های مختلف تلویزیون شکل گرفته، دامنه وسیعی یافته که نه‌تنها از حضور همه مجریان شناخته شده برنامه‌های کودک و نوجوان بهره می‌گیرد، بلکه پای بسیاری از هنرمندان و چهره‌های مطرح را به این کمپین بزرگ باز کرده است.

تا امروز تلویزیون هم از تولیدات و داشته‌های خود برای حمایت رسانه‌ای از مردم فلسطین بهره گرفته و هم از هر امکان دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی. قطعا این تلاش‌ها به فریادی رسا بدل خواهد شد که به نگاه بسیاری از مردم جهان به مقاومت غزه عمق خواهد داد.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها