3000 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی اماکن متبرکه عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: تاکنون توانسته‌ایم از 3000 میلیارد تومان ظرفیت بانکی کشور برای بهسازی اماکن متبرکه در پروژه‌های عمرانی سه شهر کربلا، نجف و کاظمین بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۷۰۰۲۳۱

حسین پلارک در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین این ستاد و موسسه مالی و اعتباری کوثر، با اشاره به اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در کشور عراق افزود: براساس آمار، حدود 3000 میلیارد تومان بودجه برای تامین اعتبارات و تکمیل پروژه‌های عمرانی عتبات عالیات برآورد شده که تاکنون 500 میلیارد تومان آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم با مشارکت و حمایت بانک‌های کشور بتوانیم شاهد دریافت خیرات و نذورات مردمی و کمک مالی بیشتر به پروژه‌های در دست اجرای اماکن متبرکه عراق باشیم.

پلارک با اشاره به سابقه فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در تکمیل پروژه‌های عمرانی ابراز کرد: این ستاد از سال 1381 و بعد از سقوط رژیم بعثی صدام، حضور و تعامل خود را در عراق با هدف تجمیع و ساماندهی کمک‌های مردمی در عرصه بازسازی حرمین شریفین به کار گرفت که بیش از 150 پروژه را در اعتاب مقدسه اجرا کرده است.

به گفته وی، این ستاد با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی چشم‌انداز و استراتژی مشخص، اجرای طرح‌ها را در سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آغار کرد.

به گزارش ایرنا، پلارک بیان کرد: در مرحله نخست، وجود برخی ضعف‌های اساسی از جمله نبود امکانات رفاهی، سرویس بهداشتی، امکانات سرمایشی و گرمایشی و نظافت اطراف حرم‌ها وجود داشت که ستاد بازسازی عتبات عالیات در قالب پروژه‌های کوتاه‌مدت این نقایص را برطرف کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات یادآور شد: در پروژه‌های میان‌مدت، رفع نیازهای نسبی حرم‌ها در چهار شهر نجف، کربلا، سامرا و کاظمین و پنج حرم از نظر شکل و ظاهر را ساماندهی کردیم که به‌طور کامل سنگ‌کاری‌های داخل گنبد و صحن‌ها و کف تعویض شد. علاوه بر این ستاد بازسازی عتبات عالیات در قالب پروژه‌های بلندمدت موفق به توسعه سرداب در شهر کاظمین و افزایش سه برابری فضای حرمین شریفین شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها