بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس پس از ماه رمضان

رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با بیان این‌که اقدامات اجرایی به منظور بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدرسه پس از ماه رمضان آغاز می‌شود، گفت: جلسات اجرایی هماهنگی سرویس مدارس پس از پایان ماه رمضان برگزار می‌شود که در این جلسات صلاحیت فردی راننده و خودروها بررسی و در صورت تائید از سوی پلیس افراد می‌توانند به عنوان سرویس در سال تحصیلی جدید کارشان را آغاز کنند.
کد خبر: ۶۹۷۷۱۷
بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس پس از ماه رمضان

سردار محسن مهرایی در گفت‌وگو با مهر با بیان این که در سال گذشته فقط یک حادثه تصادف مرگبار برای سرویس مدرسه در قم ثبت شد، افزود: بجز این حادثه که آن هم در جاده رخ داد و تست اعتیاد راننده مثبت گزارش شده بود، خوشبختانه هیچ حادثه مرگباری درباره سرویس مدارس در کشور نداشتیم.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور با بیان این که نداشتن معاینه فنی، نبستن کمربند ایمنی و سوار کردن بیش از ظرفیت سه تخلف عمده رانندگان سرویس مدارس است، توضیح داد‌: اگر مدرسه‌ای از سرویس غیرمجاز استفاده کند و دانش‌آموزان دچار حادثه شوند بر اساس تبصره 3 ماده 14 سهم استفاده‌کننده در حادثه منظور شده و مقصر به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

به گفته مهرایی، در کلانشهرها مدارس موظفند از خودروهای حمل و نقل عمومی برای سرویس مدرسه و جابه‌جایی دانش‌آموزان استفاده کنند.

وی با بیان این که پلیس کنترل دوره‌ای سرویس مدارس را انجام می‌دهد، افزود: این خودروها باید هر سه ماه یکبار معاینه فنی دریافت کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور با بیان این که در سال تحصیلی جدید طرح پلیس مدرسه با جدیت انجام می‌شود، تاکید کرد: اگر راننده‌ای به فرمان پلیس مدرسه توجه نکند، علاوه بر جریمه 50 هزار تومانی، سه نمره منفی نیز می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها