رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: از 70 میلیارد تومان کمک معیشت وارد شده در فروردین امسال تاکنون نیمی از آن به کشاورزان شرق اصفهان پرداخت شده است.حسین محمدرضایی افزود: مبلغی که به عنوان خسارات توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود در واقع خسارت نبوده، بلکه فقط به عنوان کمک معیشت به آنها پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۴۷۸

وی با اشاره به این‌که پرداخت خسارت واقعی به کشاورزان هزینه سنگینی است، افزود: اگر بخواهند خسارات مربوط به چند سال خشکسالی را پرداخت کنند، باید چیزی حدود 6000 میلیارد تومان به کشاورزان اصفهان پرداخت شود.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان تصریح کرد: چند روز پیش نیز مبلغ 210 میلیارد تومان برای کشت نکردن در حوزه زاینده‌رود از سوی دولت برای کشاورزان به تصویب رسید.

البته این مصوبه‌‌‌ها بیشتر روی کاغذ است، مانند خسارت‌های دیگری که طبق مصوبه باید 70 میلیارد تومان میان کشاورزان توزیع می‌شد که آن نیز به طور کامل انجام نشده است.وی ادامه داد: طبق گفته وزیر نیرو، سقف پرداخت حق معیشت برای حقآبه‌داران حوضه زاینده‌رود که 300 هزار تومان بود باید شش‌برابر می‌شد، اما در واقع این‌گونه نیست و بسیار کمتر از اینها پرداخت شده است

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: تاکنون از 70 میلیارد تومان کمک معیشتی که در فروردین‌ماه باید در میان کشاورزان توزیع می‌شد در نیمه اول 15 میلیارد تومان و در نیمه دوم 20 میلیارد تومان توزیع شده و در واقع فقط نیمی از آن به‌کشاورزان حقآبه‌دار حوضه زاینده‌رود پرداخت شده است.

42 درصد از پست‌های اداری خراسان شمالی خالی است

معاون توسعه منابع انسانی استاندار خراسان شمالی گفت: 42درصد از پست‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی در این استان867 هزار نفری، خالی است.

به گزارش ایرنا، محمود دلپسندی در نشست معاونان پشتیبانی ادارات کل این استان در بجنورد افزود: نیروهایی که اکنون در بدنه ادارات و دستگاه‌های دولتی این استان خدمت می‌کنند از لحاظ کمی و کیفی با استان‌های دیگر در یک سطح نیستند.

وی گفت: همتراز نبودن نیروهای انسانی دستگاه‌های دولتی استان با دیگر استان‌های همسنگ و نوپا بودن استان موجب شده تا روند توسعه ما مطابق با استان‌های دیگر نباشد.

وی اضافه کرد: برای تامین نیروی مورد نیاز پست‌های خالی در ادارات و دستگاه‌های دولتی استان باید از طریق دریافت مجوزهای جدید استخدامی کمبودها را مدیریت کرد.

وی مهم‌ترین مشکل در بخش مدیریت نیروی انسانی در ادارات و دستگاه‌های دولتی را به کارگیری نیروهای قراردادی بیش از ظرفیت پیش‌بینی شده در قانون دانست.

معاون استاندار خراسان‌شمالی گفت: طبق قانون 10 درصد نیروهای ادارات و دستگاه‌های دولتی باید از طریق به کارگیری نیروهای قراردادی تامین شود که این سقف در بیشتر ادارات دولتی این استان رعایت نشده است.

دلپسندی افزود: باید از طریق دریافت مجوزهای جدید و جابه جایی نیروی انسانی مازاد به دستگاه‌های نیازمند، مشکل نیروهای مازاد قراردادی را رفع کرد. البته این به معنای اخراج نیروهای مازاد قراردادی دستگاه‌های دولتی استان نیست، بلکه باید مدیریت نیروی انسانی داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها