رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش با تاکید بر جدیت آموزش و پرورش برای مرمت و بازسازی مدرسه تاریخی دارالفنون گفت: نخستین اتاق موزه تعلیم و تربیت به معرفی معلمان ماندگار کشور اختصاص پیدا می کند.
کد خبر: ۶۸۰۹۰۷
مدرسه دارالفنون موزه تعلیم و تربیت  می‌شود

محی الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب گفت: مرمت و بازسازی مدرسه تاریخی دارالفنون و تبدیل آن به موزه تعلیم و تربیت یکی از آروزهای ما بوده است که در حال حاضر کارهای مربوط به بازسازی گام به گام در حال انجام است و بزودی نخستین اتاق آن به معلمان ماندگار اختصاص پیدا می کند.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از اتاقهای مدرسه در حال آماده شدن است که چیزی شبیه یک موزه برای بازدیدکنندگان باشد.

به گفته محمدیان، نام هر اتاق را موزه وزرا، معلمان ماندگار و اسناد و مدارک گذاشته ایم که در آینده نزدیک امکان بازدید آن برای مردم فراهم می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنین قرار است بخشی از کارهای تالیف و تحقیق آموزش و پرورش نیز در همان جا انجام شود، تصریح کرد: دارالفنون شناسنامه آموزش و پرورش نوین در ایران است. ما معتقدیم دارالفنون وقتی پابرجاست که تعلیم و تربیت در آن جریان یابد. بر این اساس ما موظف به احیای این مدرسه تاریخی و میراث ارزنده فرهنگی کشور هستیم.

محمدیان تصریح کرد: ما درصدد هستیم که در کنار احیای دارالفنون و تبدیل شدن آن به موزه تعلیم و تربیت، بخشی از کارهای پژوهشی خود را در این مدرسه انجام دهیم تا روح پژوهش و آموزش در این مدرسه بدمد.

محمدیان درباره مشکل تملک مغازه های پیرامون مدرسه دارالفنون نیز گفت: ما گزارشات را به بخش حقوقی آموزش و پرورش داده و آنها در حال پیگیری برای حل مشکل تملک زمین هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها