قطعنامه ضدسوری ناکام ماند

پکن و مسکو در جلسه شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی برای ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین‌المللی کیفری(لاهه) را وتو کرده و بار دیگر تلاش‌های دشمنان سوریه را ناکام گذاشتند.
کد خبر: ۶۷۶۶۷۱

به گزارش ایسنا، طرح پیشنهادی پاریس مبنی بر ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه روز پنجشنبه در شورای امنیت به رای گذاشته شد. 13 کشور به این قطعنامه رأی موافق دادند، اما روسیه و چین با آن مخالفت کردند.

این چهارمین بار بود که پکن و مسکو در قبال قطعنامه‌های پیشنهادی علیه سوریه، از حق وتو استفاده می‌کردند. بر همین اساس، واشنگتن از اقدام پکن و مسکو مبنی بر وتوی قطعنامه پیشنهادی پاریس انتقاد کرد.

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت: این اقدام چین و روسیه هیچ‌گونه حمایتی از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را محقق نخواهد کرد.

از سوی دیگر، منذر ماخوس، سفیر ائتلاف مخالفان سوریه در فرانسه گفت: ما از موضع مسکو در قبال پیش‌نویس قطعنامه پاریس تعجب نکردیم، بلکه موضع پکن ما را شگفت‌زده کرد؛ زیرا چند روز پیش اعلام کرده بود قطعنامه پیشنهادی فرانسه را بخوبی درک می‌کند.

از سوی دیگر اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه قبل از استعفای خود در پاریس بسیاری از زوایای بحران سوریه را فاش کرد و گفت: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به پیروزی نهایی علیه تروریست‌هایی که از سوی عربستان، آمریکا، فرانسه، ترکیه و قطر حمایت می‌شوند، نزدیک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها