اختصاص 4000 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های عشایری

رئیس سازمان امور عشایر کشور از تخصیص 4000 میلیارد ریال تسهیلات با بهره مناسب به طرح‌های عشایری و دامداری عشایر در سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۹۴۰

به گزارش ایرنا، کرمعلی غندالی افزود: بر اساس قانون بودجه سال جاری یک درصد از ورودی‌های صندوق توسعه ارزی کشور برای سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره تولیدات عشایر اختصاص یافت.

وی افزود: بر این اساس 4000 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و مناسب در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

غندالی ادامه داد: با جذب این اعتبار، تولید گوشت و پروتئین عشایر کشور 25 هزار تن افزایش یافته و به 200 هزار تن در سال می‌رسد.وی بیان کرد: این تسهیلات در قالب 14 ماه و به صورت مرحله‌ای پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود این اعتبار از خرداد امسال به طرح‌های پرواربندی و تولیدات دامی عشایر پرداخت شود.

بر اساس آمار موجود یک میلیون و 200 هزار نفر عشایر در قالب 220 هزار خانوار امرار معاش می‌کنند که با دارا بودن 24 میلیون واحد دامی و تولید سالانه پنج میلیون و 600 هزار تن تولیدات دامی بیش از 20 درصد تولیدات و 35 درصد صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور نیز گفت: با اجرای طرح تدوین نقشه و اطلس ایل راه‌های عشایری حدود 48 هزارکیلومتر از این راه‌ها شناسایی و تثبیت شده است.

میرولی صفرزاده افزود: پیش‌بینی می‌شود پایان اجرای این طرح 54 هزار کیلومتر ایل راه عشایری در کشور شناسایی و تثبیت شود. وی اظهار کرد: تدوین نقشه ایل راه‌ها از سال 91 با هدف احیای ایل راه‌ها و دفاع قانونی از حقوق عشایر در اجرای طرح‌های راه و شهرسازی و دستگاه‌های مختلف با استفاده از سیستم جی پی اس آغاز شده است.

صفرزاده با اشاره به پیشرفت 80 درصدی این طرح ادامه داد: تدوین نقشه ایل راه استان‌های خراسان رضوی، تهران، گیلان، مرکزی به اتمام رسیده و نقشه استان فارس نیز در دست تدوین است که با تدوین این نقشه و بر اساس قانون، اجرای طرح در این مسیرها ممنوع شده و فقط با مصوبه مجلس قانونی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها