سازمان ثبت احوال اعلام کرد:

بیش از 12 میلیون ایرانی با القاب حضرت فاطمه (س)

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور تا کنون بیش از 12میلیون نفر با نام و القاب حضرت فاطمه(س) نامگذاری شده ‌اند.
کد خبر: ۶۶۴۹۸۹
بیش از 12 میلیون  ایرانی با القاب حضرت فاطمه (س)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال، مهدی تدین گفت: براساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نام فاطمه در حدود چهار میلیون و 200 هزار بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

وی همچنین نام‌های زهرا قریب به دو میلیون و 900 هزار بار ، مرضیه نزدیک به 490 هزاربار ، صدیقه قریب به 430 هزار بار، طاهره 470هزار، راضیه در حدود 240هزار بار و فاطمه‌زهرا 68000 بار از فراوانترین نام‌های حضرت فاطمه (س) است که در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور برای بانوان ایرانی به ثبت رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل افزود: براساس این آمار، ایرانیان نام‌های معصومه را حدود یک میلیون و 230 هزار بار، زهره قریب به 340هزار، بتول 240 هزار بار، طیبه در حدود 222هزار بار، فریده نزدیک به 212هزار بار، مهدیه حدود 200 هزار بار، ریحانه قریب به 180هزار بار و سعیده 132هزار بار از القاب حضرت فاطمه (س) است که ایرانیان برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند و در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت شده است.

فاطمه نام دختر پیامبر اسلام (ص) است که فرمود: دخترم را از آن جهت فاطمه گویند که: « ان الله عزوجل فطمها و فطم من احبها من النار» همانا خداوند متعال او و کسانی که او را دوست دارند از آتش جهنم باز می‌دارد. همچنین امام باقر (ع) فرمود: وقتی که جده‌ام فاطمه (س) به دنیا آمد خدای عزوجل به فرشته‌ای وحی نمود که نام فاطمه را بر زبان پیامبر گرامی اسلام (ص) جاری سازد به همین جهت نام «فاطمه» از اذکار ربانی است.

هر کس نام او فاطمه است فرشتگان آسمان با احترام از او یاد می‌کنند و جان و مال او را از گزند آسیب‌ها و حوادث روزگار حفظ می‌نمایند. همچنین دختری که نام او فاطمه (ع) است صفای دل و هوش فراوان و آرامش روان برخوردار است به شرط آنکه با ذکر «فاطمه» و توجه قلبی، خود را به چشمه زلال عرفان او متصل سازد و از ارتکاب به گناهان کوچک و بزرگ پرهیز نماید. ای عزیزی که نامت فاطمه است بدان که نور حضرت فاطمه (س) زینت عرش است «علقه قرط العرش» و اگر تو پاکدامن و اهل توسل به او باشی زینت فرش خواهی بود و آن بانوی بزرگوار شفاعت ترا در فردای قیامت تضمین خواهد کرد و همچنین صاحبان این نام از آسیب شیاطین انس و جن در امان می‌باشند.

خوشا قلبی که آفاق برین است زنور فاطمه فرش زمین است

تنیده جان او با مهر زهرا به گلزار ولایت لاله چین است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها