گفت‌و‌گو با ابوتراب خسروی، نویسنده

«آواز پر جبرئیل» در نمایشگاه کتاب

ابوتراب خسروی اول فروردین 1335 در شهر فسا به دنیا آمده است. مجموعه داستان‌های «هاویه»، «دیوان سومنات» و «ویران» و کتاب «حاشیه‌ای بر مبانی داستان» از آثار این نویسنده‌اند.
کد خبر: ۶۶۱۳۶۰
«آواز پر جبرئیل» در نمایشگاه کتاب

این نویسنده که چندی پیش با انتشار کتاب «ملکان عذاب» سه‌گانه‌ای را که با «اسفار کاتبان» و «رود راوی» آغاز کرده بود، به پایان رساند، این بار سراغ کتاب ماندگار سهروردی رفته و «آواز پر جبرئیل» او را به زبانی مدرن بازنویسی کرده است. با او درباره این کتاب گفت‌وگویی کوتاه انجام دادیم.

این روزها مشغول چه کاری هستید؟

فعلا کار تازه‌ای در دست ندارم، اما نگارش کتاب «آواز پر جبرئیل» را به پایان رسانده‌ام و امسال در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

کمی درباره این کتاب توضیح دهید.

در این مجموعه از مضامین شیخ اشراق برای داستان‌نویسی استفاده کردم. این برداشت‌های من از شیخ اشراق است و ممکن است ارتباط مستقیم به هم نداشته باشد. این کتاب شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است. «آواز پر جبرئیل» عنوان یکی از رساله‌های شیخ اشراق (شهاب‌الدین سهروردی) است و من براساس مضامین این رساله، داستان‌هایی نوشته‌ام که مشخصه‌ امروزی دارند. درواقع با استفاده از مضامین آثار شیخ اشراق، داستان‌های امروزی نوشته‌ام و آن مضامین را معاصر کرده‌ام.

این کتاب دربردارنده چند داستان است؟

این کتاب شامل 14 داستان به نام‌های «آواز پر جبرئیل»، «در حال کودکی»، «عقل سرخ»، «حقیقت عشق»، «خفاشان»، «جن شاه»، «هدهد و بوف کور»، «لغت موران»، «طاووس»، «ماهی، موج، پرنده باد»، «خورشید و ماه»، «آشیانه گفت‌وگو»، «عشق یوسف و زلیخا» و «جام جهان‌بین» است.

ناشر کتاب کیست؟

نشر گمان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها