جام جم آنلاین گزارش می دهد

دور جدید دیپلماسی پارلمانی

گزارش مداخله جویانه بان کی مون علیه ایران

نتایج سفر هیأت پارلمانی اروپا و اشتون به تهران نمایان شد

نتایج دیدار هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا و پس از آن سفر کاترین اشتون به تهران و دیدار آنها با برخی محکومین و عوامل فتنه در گزارش بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نمایان شد.
کد خبر: ۶۵۴۸۹۲
نتایج سفر هیأت پارلمانی اروپا و اشتون به تهران نمایان شد

غرب که همچنان هدف فشار به ایران و عقب نشینی آن در برنامه هسته ای را دنبال می کند، در ادامه پرونده سازی‌های خود، بهانه‌هایی تازه را برای فشار و تهدید بیشتر نظام جمهوری اسلامی در دستور کار خود قرار داده است.

اگرچه غرب به توافق اولیه و موقت بر سر حل مساله هسته ای با ایران در قالب گروه 1+5 تن داده، اما آمریکا در ماههای اخیر بارها همین توافقنامه اولیه را نقض کرده و علاوه بر آن، در کنار موضوع هسته‌ای مسائل دیگری را از جمله موضوع حقوق بشر را برای فشار به ایران مطرح ساخته است.

در گزارش‌های احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در باره حقوق بشر در ایران، همواره از منابعی استفاده شده است که از نظر رسمی و قانونی هرگز نمی‌توان به آنها استناد کرد.

یکی از منابعی که او همواره در گزارش‌های خود به آن استناد می‌کند اطلاعاتی است که از منافقین دریافت می کند. این گروهک تروریستی که دستش به خون هزاران نفر از مردم ایران آغشته است، مورد حمایت غرب و آمریکا قرار دارد.

احمد شهید همواره مبنای اطلاعات گزارش حقوق بشری خود را علیه ایران اطلاعات و گفته‌های اعضا و سران گروهک تروریستی نفاق قرار می دهد. این گروهک که در میان اعضای خود به ویژه در پادگان اشرف در عراق کوچکترین مسائل حقوق بشری را رعایت نمی‌کرد اکنون به منبعی برای پر کردن پرونده‌ای تبدیل شده است که احمد شهید آن را علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه می کند.

احمد شهید قرار است در چند روز آینده گزارش تازه‌ای در زمینه نقض حقوق بشر در ایران ارائه کند. پیش از ارائه گزارش او، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در اقدامی مداخله‌جویانه با ارائه گزارشی به شورای حقوق بشر سازمان ملل، دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران را به عدم پایبندی به وعده‌های انتخاباتی متهم کرده و گفته است وضعیت آزادی بیان در دوره وی تغییری نکرده است.

«بان‌کی‌مون» در این گزارش از وضعیت آزادی بیان در ایران انتقاد کرده و مدعی شده است که «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران نتوانسته است به وعده‌های خود برای افزایش آزادی بیان عمل کند.

این گزارش پس از آن منتشر و ارائه می‌شود که چند هیأت پارلمانی اروپایی و چند تن از مقامات اروپایی در هفته های اخیر به تهران سفر کردند و برخی از آنها خارج از عرف و قوانین بین الملل با افرادی دیدار و گفت‌وگو داشتند که بر اساس قوانین قضایی کشورمان محکوم شده بودند.

دیدار طولانی هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا با برخی نقش آفرینان فتنه 88 که دوران محکومیت خود را سپری کرده بودند و سپس دیدار چند روز پیش خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برخی از زنانی که خود را حامی حقوق بانوان در ایران معرفی کرده بودند نشان می‌دهد که رویکرد اروپا و آمریکا در یکی بازی دوگانه علیه کشورمان در حال اجراست.

در این رویکرد، از یک سو، آمریکا همچنان تهدید و تحریم می‌کند و از سوی دیگر، مقامات اتحادیه اروپا زبان به کام گرفته و حتی شاید در مواقعی سخنان و مواضعی خوشایند ما بر زبان بیاورند اما در باطن هدفشان چیز دیگری است.

در دیدار اشتون با برخی فعالان حقوق زن که البته مشخص نیست چگونه این افراد خود را به عنوان حامی زنان و نمایندگان بانوان ایران اسلامی مطرح می کنند، یک محکوم فتنه هم حضور داشت که به گفته خودش، دیدار آنها با اشتون حدود 3 ساعت به طول انجامید.

به گفته "مایکل مان" سخنگوی اشتون، در این دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داستان‌هایی را شنیده که مورد توجه او قرار گرفته است و بدون شک، این موضوعات در گزارش بان کی مون و احمد شهید گنجانده خواهد شد.

به این ترتیب، نتیجه اینگونه دیدارها آن می‌شود که بان کی مون با لحنی جسارت آمیز و مداخله جویانه خواستار آزادی «زندانیان سیاسی» در ایران شود و بگوید؛«با وجود وعده‌های رئیس‌جمهور در طول مبارزات انتخاباتی و همچنین بعد از ادای سوگند، دولت جدید هیچ پیشرفتی در زمینه ترویج و حمایت از آزادی بیان و عقیده نداشته است.»

بان کی مون کره‌ای که کشورش اکنون تحت سلطه و سیطره آمریکاست و یانکی‌ها در سرزمین آنها 15 پایگاه نظامی دارند و هر از گاهی سربازان آمریکایی به حریم مردم این کشور تعدی و تجاوز هم می‌کنند، در ادامه گزارش خود مدعی شده است که رسانه‌های ایران همچنان با محدودیت‌هایی از جمله احتمال تعطیلی مواجه هستند.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، رسانه‌های کره‌ای حتی در کشور خودشان نمی‌توانند گزارش و یا خبری علیه آمریکا و پایگاه‌های نظامی این کشور در خاک کره منتشر کنند و با محدودیت‌های شدید رسانه‌ای در این حوزه روبرو هستند.

بان کی مون در گزارش خود ادعا کرده که هنوز افراد بسیار دیگری نیز هستند که باید آزاد شوند. دبیرکل سازمان ملل همچنین از دولت ایران خواسته است تا آزادی فوری سران فتنه را بررسی کند.

این وضعیت نشانه آن است که همانگونه که پیش بینی می‌شد موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و چه این موضوع حل بشود یا نشود غرب به فشارها و دشمنی‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد و بهانه‌های دیگری از جمله مسائل حقوق بشری را پیش خواهد کشید.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۸
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
خوب به حقوق بشر احترام بزارید تا كسی بهتون گیر نده !!!!!!!!!!! خیلی سخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
این كه می گویند سیاست پدر ومادر ندارد درست است مگر می شود 5نفر را در 3روز كنترل نكرد كه كجا می روند با چه كسانی ارتباط دارند و ................
بی نام
Germany
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
در دیدار اشتون با برخی فعالان حقوق زن كه البته مشخص نیست این افراد چگونه خود را حامی زنان و بانوان ایران اسلامی دانسته اند یك محكوم فتنه هم حضور داشت كه به گفته او این دیدار 3 ساعت به طول انجامید
كسی نیست بپرسد چگونه مگر می شود از قبل هماهنگ نشده باشد واقعا جای تعجب دارد بعد هم رییس مجلس ودیگران اعتراض میكنند واقعا یا .............. .

خلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
حداقل رفت وآمدهای سیاسیتون مثل مسایل اقتصادی وفرهنگیتون ولنگار نكنید كه حالا هرچه شد شد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
مردم رو مسخره كردن دیگه !‌ مگه می شه یك مقام عالی رتبه در حد اشتون به ایران بیاد و با هر كسی دلش خواست تو كوچه و بازار دیدار كنه ؟
داودی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
ما كه گوش ما از این حرفها پره ، بزار وق وق كنن. اما خوشبحال وطن فروشها.
م
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
این رفتارها و كردار كه چیز تعجب اوری نیست.اینها كه بیحساب و كتاب كاری نمیكنند.از همان روزی كه اقای ظریف اشتون رو دعوت به ایران كرده اسرائیل هم این مهره ها رو به اتاق فكر خود برده و واسه لحظه به لحظه زمان، اموری رو بهشون محول كرده كه دارند به موقع خودش انجام میدن.اشتون این ماموریتهایی كه در ایران انجام داد بر عهدش سپرده شده بوده و ماموریتش رو با نمره قبولی انجام داد و الان نوبت مهره دیگشون بان كی مون هست.البته اینها كه تعجب نداره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
راست گفته. وقتی اینترنت سرعتش كنده و همش فیلتره. برای سرعت بالای 128 هم باید پارتی داشته باشی همین میشه دیگه.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
یكی نیست به حامی جنایتكاران بگوید تو كه دم از حقوق بشر می زنی چرا در جنایات میانمار لال شده بودی؟
وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
ما كه از هموم اولش گفتیم ، دولت محترم دلتون رو به این اجانب خوش نكنید ، با هفتاد و پنج میلیون ایرانی وفادار + یك دولت نمی تونید كاری بكنید ؟؟؟ حتماً باید از همه دنیا حرف بشنویم ؟؟؟ !!! بابا توهین شنیدن هم دیگه ظرفیت می خواد بخدا .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
معلوم شد فقط احمدی نژاد از پس اینها بر میاد . دیپلماسی فعال جهانی ! ادبیات فاخر!! نتیجه اش شده توهین وتحقیر اون هم به خاطر بدست آوردن هیچ .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
خدا با ماست فقط باید گفت مرگ بر وطن فروش خائن.
parviz
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
بنظر رفع چالشهای كشور عزیز و اسلامی ایران با غرب و خصوصا امریكا حد اقل نیاز به دهها سال دارد. چرا كه فرهنگ اسلامی با فر هنك غرب چالش دارد. ازادی غرب مثلا در مورد حقوق زنان، مد و مانكن شدن و وسیله وابزار تجارت و تبلیغات و... اما فرهنگ اسلامی معیار عفاف و پرهیزكاری و مادر خوب بودن و الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (ع) و در مردان الگو قرار دادن حضرت علی ابن ابیطالب ( علیه السلام) و سیاست رهبران جمهوری اسلامی مبارزه با استكبار و دستگیری از مظلومین در جهان و سیاست غرب و امریكا سلطه و زور گویی . پس تا سالیان سال این مبارزه ادامه خواهد داشت . همچنانكه شیطان با ادم تا اخر در ستیز است امریكا نیز با دنیا در ستیز خواهد بود
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
یادش بخیر احمدی نژاد.....راس میگن به گربه كه روبدی برات گرگ میشه.
حامی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
كاش احمدی نژاد مونده بود تا نشونشون میدادیم اقتصاد رو به رشد
من
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
حالا تا چندین سال باید این كلمه فتنه رو بشنویم.بیخیال شید دیگه
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
۰
۰
روزنامه جام جم از گذاشتن نظرات این پایین معلوم میشه جناحی عمل نمیكنی واقعا همه این طوری نظر میدن یا شما فقط این نظراتو درج میكنی؟؟
نظر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
۰
۰
نمی تونم نظر مخالف یا موافق بدیم اینكه اشتون با چه كسانی صحبت كرده و دقیقا در چه موضاعاتی صحبت كرده باید دقیقا بیان بشه .اخبار این جوری ابهام زیادی داره .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها