دوشنبه 30 دی ماه ؛ روز سرنوشت سازی برای ورزش ایران است . روزی که به نوعی سوت پایان بازی بدی بود که طی دو سال گذشته برای ورزش ایران ترتیب دادند.
کد خبر: ۶۳۶۳۷۸
چه کسی رییس کمیته ملی المپیک می شود؟

دوشنبه 30 دی ماه ؛ روز سرنوشت سازی برای ورزش ایران است . روزی که به نوعی سوت پایان بازی بدی بود که طی دو سال گذشته برای ورزش ایران ترتیب دادند تا اساسنامه بدون ایراد کمیته ملی المپیک که بر اساس آن مسوولان فعلی کمیته  بر سر کار آمده بودند دانسته یا ندانسته ٰ وارد بازی خطرناکی شود . از این جهت که وقتی اختیار خود را در به بیرونی ها واگذار کرده و موضوعی داخلی را بی جهت بعد بین المللی دادیم  ؛هر آن احتمال تکل "جفت پا "زیر تار و پود ورزش ایران هم می رفت که خوشبختانه  این مسئله تنها به تعلیق انتخاباتی منجر شد که علی الاصول باید طبق روال معمول آن دو ماه بعد از بازیهای المپیک لندن برگزار می شد . بدیهی است از دست دادن قریب دو سال در ورزش ایران زمان کمی نیست و بطور طبیعی آنان که این بازی را سر ورزش ایران در آوردند باید پاسخگوی عملکرد سئوال برانگیز خود باشند ؛ اما جالب اینجاست که آنانی که می خواستند با بر هم زدن قاعده بازی ٰ 4 سال دیگر در راس کمیته ملی المپیک باقی بمانند امروز حسابی دستگیرشان شده است که شانس کمی برای پیروزی در انتخابات پیش روی دارند . دلیل نیز مشخص است؛آخر آنها زمانی که در راس سازمان تربیت بدنی سابق بودند آنقدر سر هیچ و پوچ روسای فدراسیون ها را مطابق میل خود و نه از سر منطق و برنامه های کارشناسی شده اذیت  کردند که امروز همان روسای فدراسیون ها تصمیم خود را برای تغییر و تحول اساسی در تشکیلات کمیته ملی المپیک گرفته اند . شاید آگاهی از همین مسئله کافی بود تا آقایان آخرین تلاش شان را نیز از طریق شورای المپیک آسیا برای تعویق انتخابات انجام دهند ؛  اما این تلاش آنان نیز ره به جایی نبرده تا ورزش ایران در آستانه انتخاباتی مهم و تاثیر گذار ؛ برای انتخاب تیمی قوی ٰ؛یکدست و کاربلد در بین نامزدهای احراز پست های رییسی؛دبیر کلی و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از بین 40 نامزد موجود به جمع بندی و اشتراک نظر برسند .
خوشبختانه امسال وزارت ورزش و جوانان نیز از ورود به موضوع انتخابات کمیته ملی المپیک پرهیز کرده است تا انتخابات در فضایی خوب و بدون آنکه خواسته شود مسوولی از بالا به مجمع تحمیل شود؛این فرصت در اختیار ورزشی ها گذاشته شود که خود با ارزیابی برنامه نامزدها و توان اجرایی و تعهدشان به منافع ملی ورزش ایران؛ بهترین ها را برای احراز مسوولیت های کمیته ملی المپیک بر گزینند.
در چنین پروسه ای از سلایق مختلف نیز نامزد در انتخابات وجود دارد تا روسای فدراسیون ها که جمعی از آنان نیز کاندیدا هستند ؛ در انتخابات روز دوشنبه نقش کلیدی و محوری را ایفا کنند . گرچه حساسیت این انتخابات در دو بخش ریاست و دبیر کلی کمیته ملی المپیک دوچندان است ؛ اما از قرائن اینگونه پیداست که نفراتی چون محمود خسروی وفا؛ کیومرث هاشمی و محمد رضا داورزنی برای کسب ریاست کمیته بیشترین شانس و اقبال را دارند .هر چند که البته تمام کسانی که برای ریاست کمیته ملی المپیک نامزد شده اند برای تصدی پست دبیر کلی نیز اسم شان دیده می شود و برای همین پیش بینی می شود که از بین یکی از افراد مورد اشاره دبیر کل نیز انتخاب شود که در آن شرایط باید تحولی اساسی در ساز و کار فعالیت کمیته ملی المپیک را شاهد بود .

حجت اله اکبرآبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها