شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۳۱۱۴۲
دامـاد احمدی‌نژاد از سمتش عـزل شد

دستور ویژه برای حقوق و مزایای یک سفیر مرحوم

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه ای که طی روزهای اخیر از سوی یکی از مسئولان ارشد اجرایی به وزارتخانه های خارجه و کار ارسال شده مقرر شده است هر چه سریعتر نسبت به پرداخت تمامی مبالغ مورد نیاز برای صدور مجوز بازنشستگی و پرداخت حقوق و مزایای مربوطه برای یکی از سفرای سابق کشورمان در آفریقا که چندی پیش فوت کرده اقدام شود.

تشریفات ضعیف عمل کرد

روزنامه ایران درخبر اول خود نوشت: محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رفتار رئیس هیأت پارلمانی اروپا در دیدار با هاشمی رفسنجانی مصداق بی‌احترامی نبود، این موضوع را ناشی از ضعف عملکرد بخش تشریفات دانست. هاشمی در حاشیه مراسم ترحیم پدر رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سؤال فارس اظهار داشت: عملکرد هیأت پارلمانی اروپا در مقابل آیت‌الله هاشمی بی‌احترامی نبود. وی متذکر شد: معمولاً وقتی شخصیتی برای دیدار به مجمع وارد می‌شود، اعضای دفتر به هیأت اعلام می‌کنند که بلند شوند که اعلام نکرده بودند و آن‌ها هم با عرف ما آشنا نبودند.

لغو سخنرانی سعید جلیلی در بجنورد

ایران در خبر دیگری آورده:پس از آن‌که سخنرانی صادق زیبا کلام با پیامک‌های تهدید‌آمیز، آتش زدن بنرها و تجمع عده‌ای در برابر فرمانداری شهرضا لغو شد، خبر رسید که سخنرانی سعید جلیلی در بجنورد هم لغو شده است. البته لغو سخنرانی جلیلی علتی کاملاً متفاوت داشته است زیرا با این‌که بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد علیه لغو این سخنرانی بیانیه صادر کرده اما حجت‌الاسلام سالاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به انتقادات مطرح شده در این زمینه گفته: لغو این سخنرانی به دلیل ناهماهنگی دانشجویان برگزارکننده این مراسم بود.

دامـاد احمدی‌نژاد از سمتش عـزل شد

ایران نوشت:شنیدیم که داماد 33 ساله محمود احمدی‌نژاد که تنها 2 سال پس از فارغ‌التحصیلی از رشته پزشکی عمومی به ریاست بیمارستان فیروزآبادی تهران رسیده بود، برکنار شد. به گزارش مهر، مهدی خورشیدی 3 ماه پس از پایان دوره ریاست جمهوری پدر همسرش، جای خود را به دکتر جلیلی فر داد. خورشیدی پیش از منصوب شدن به ریاست بیمارستان فیروز آبادی در دی‌ماه سال 90 نیز مدتی حکم ریاست سازمان استاندارد را از دولت دریافت کرده بود.

پرونده بابک زنجانی در دادسرا مفتوح است

ایران آورده:با خبر شدیم که دادستان عمومی و انقلاب تهران از مفتوح بودن پرونده بابک زنجانی در دادسرا خبر داد. به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه حضور در اداره کل پلیس آگاهی تهران، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا ممنوع‌الخروج شدن بابک زنجانی صحت دارد یا خیر؟ گفت: پرونده وی در دادسرا مفتوح است.

عصبانیت کوچک‌زاده

روزنامه ایران دست آخر آورده: مهدی کوچک‌زاده عضو جبهه پایداری روز گذشته بعد از اعلام رأی نمایندگان مبنی بر قانع نشدن از توضیحات وزیر علوم به همراه نبویان دیگر نماینده تهران با فرجی دانا وزیر علوم به گفت‌وگو پرداختند که البته لحن این گپ و گفت حالت عادی نداشت. قبل از پایان جلسه علنی برخی رسانه‌ها خبر این گپ و گفت را با عنوان درگیری لفظی میان کوچک‌زاده و وزیر علوم مخابره کرده بودند که همین موضوع موجب شد خبرنگاران یک بار دیگر شاهد عصبانیت کوچک‌زاده باشند. کوچک‌زاده مشخصاً در پاسخ به سؤال خبرنگار ایران در این باره برخی خبرنگاران را مورد خطاب قرار داد و الفاظ نامناسبی خطاب به آن‌ها به کار برد.

فوتبال‌بازی کردن با سرهای بریده

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: گروه‌های تروریستی فعال در سوریه تصویری را در صفحه توئیتر خود منتشر کردند که نشان می‌دهد اعضای گروه "داعش" (دولت اسلامی عراق و شام) در حال فوتبال‌بازی کردن با سرهای بریده شده چند نفر از شیعیان سوری هستند. گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و در صدر آن‌ها "داعش" و "جبهه النصره" در چند ماه اخیر به حدی رفتارهای غیرانسانی با اقلیت‌های مذهبی و قومی داشته‌اند که حتی آمریکا و غرب هم آن‌ها را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داده‌اند. البته همین گروه‌ها در طول حدود 3 سال گذشته، با کمک‌های سخاوتمندانه غرب و کشورهائی چون عربستان و قطر تا این حد قدرت گرفته‌اند.

اعتراض دانشجویان به علی مطهری

جمهوری اسلامی آورده: دکتر علی مطهری، به خاطر گفتن مطالبی در نقد حوادث سال 88 در جمع دانشجویان در شیراز، مورد اعتراض تعدادی از آنان قرار گرفت. وی گفت: "در بعضی مسائل، خط قرمزهای مصنوعی وجود دارد، بنده در شورای نظارت بر مطبوعات عضو هستم؛ گاهی تنگ‌نظری‌ها و سخت‌گیری‌هایی بوده و هنوز هم هست؛ بارها در مقابل آن ایستاده‌ایم. گاهی حتی جلوی حرف‌زدن درباره گذشته انقلاب و بعضی شخصیت‌ها گرفته می‌شود، به طوری که خیلی از حوادث را نادیده می‌گیرند و تاریخ را جور دیگری بازگو می‌کنند". هنگامی که دکتر علی مطهری در پاسخ سؤال یکی از دانشجویان گفت در راه‌پیمائی‌های سال 88 عده‌ای از منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و اراذل و اوباش اقدام به کارهای خلاف کردند نه مردم معترض، با شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" مواجه شد.

نکته جالب یک نماینده!

روزنامه قدس نوشت: محمدرضا تابش نماینده مجلس با اشاره به پرونده فساد اقتصادی در ترکیه، گفت: سر اصلی قضیه در ایران است، اما هیچ مقام رسمی و مسؤولی در داخل کشور به این موضوع واکنش نشان نداده است.

واکنش همسایه‌ پایتخت به طرح انتقال

قدس به نقل از سایت فرارو نوشت: احمد غلامی مدیر شهر جدید هشتگرد در واکنش به موضوع انتقال‌پایتخت به این شهر گفت: نوع برخورد مسؤولان با مشکلات زیست‌محیطی شهر تهران اشتباه است و برای رفع مسایلی همچون آلودگی‌هوا، ترافیک و تراکم‌جمعیتی، نباید مسیر اشتباه انتقال‌پایتخت انتخاب شود.

تخلفات دیگر هیأت اروپایی

قدس از قول ندای انقلاب آورده: پس از اقدام ضد امنیتی هیأت اروپایی در دیدار با دو محکوم امنیتی در سفارت یونان، اخبار جدید از نشست مخفیانه این هیأت اروپایی با گروهی از ضدانقلاب غرب کشور در تهران حکایت دارد.

«بیوه سیاه» عامل انفجار انتحاری روسیه

قدس آنلاین نوشت: مقامهای روس خبردادند «اوسکانا اصلانووا» 26 ساله عامل حمله انتحاری روز گذشته در یک ایستگاه راه‌آهن در استان ««ولگاگراد» بوده است. «اوسکانا اصلانوف» اهل منطقه داغستان بوده است. وی همسر یکی از سران کشته‌شده گروه‌های تبهکار و به «بیوه سیاه» معروف بوده است.

اگر مکالمه با روحانی نبود اوباما 2013 را با شکست کامل تمام می‌کرد

روزنامه کیهان آورده:دویچه وله در گزارشی نوشت: سال 2013 برای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با دشواری‌های زیادی همراه بود. اجرای بسیاری از برنامه‌ها و قول‌های انتخاباتی او با شکست روبرو شد و محبوبیت چشمگیرش نزد شهروندان آمریکایی به گونه‌ای بارز رنگ باخت.دویچه وله می‌افزاید: هنگامی که باراک اوباما، برای دومین بار با اکثریت آرا به مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برگزیده شد، به هواداران خود نوید داد: «روزهای بهتری در انتظار آمریکا است.» اما کارنامه وی چندان درخشان نیست. هنوز چندی از انتخاب دوباره اوباما نگذشته بود که او ناگزیر نخستین شکست خود را، هنگام تصویب قانون «ممنوعیت حمل سلاح» تجربه کرد. وی پس از حمله فاجعه‌بار به دبستان سندی‌هوک در نیوتاون و کشته شدن شمار زیادی از دانش‌آموزان این مدرسه، لایحه‌ای با سه پیشنهاد مشخص برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا ارائه داد که هر سه ناکام ماندند.

رسوایی جاسوسی مسئله دیگری است که دویچه وله به عنوان دشواری بزرگ اوباما مورد بررسی قرار داده و می‌نویسد: مدتی بعد رسوایی فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا که از سوی ادوارد اسنودن برملا شد، وجهه اوباما را در خارج از کشور نیز خدشه‌دار ساخت. ادوارد اسنودن، کارشناس کامپیوتر است که به صورت قراردادی برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد. او در ماه مه سال 2013 (خرداد ماه) با 30 هزار سند محرمانه این سازمان، به هنگ‌کنگ گریخت. براساس این اسناد آشکار شد که آژانس امنیت ملی آمریکا، سال‌ها تلفن‌های همراه و وسایل ارتباط جمعی میلیون‌ها آمریکایی و اروپایی را شنود می‌کرده است. نام آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز در فهرست شنود این آژانس ثبت شده است.

رسانه آلمانی بدون اشاره به عقب‌نشینی بزرگ اوباما از تهدید حمله نظامی به سوریه- که پس از عقب‌نشینی دولت انگلیس و احتمال مخالفت کنگره صورت گرفت- «درباره موفقیت‌های اندک» اوباما نوشت: به نظر کارشناسان، ‌سالی که گذشت برای رئیس جمهور آمریکا خالی از موفقیت هم نبوده است. یکی از اقدامات مثبت وی در سال 2013، گفت‌وگوی تلفنی 15 دقیقه‌ای او با رئیس جمهور ایران، حسن روحانی در ماه سپتامبر بوده است که از سرگیری مذاکرات بین‌المللی بر سر پرونده هسته‌ای ایران را به همراه داشته است. کارشناسان همچنین، فشردن دست رائول کاسترو، رهبر کوبا در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا را نیز در همین راستا ارزیابی می‌کنند. مخالفان باراک اوباما می‌گویند که وی «سخنران ماهری است، ولی توانایی به کرسی نشاندن حرف خود را ندارد.»

بازی افراطیون با مهره ناطق برای مدیریت عارف؟!

کیهان نوشت:پشت پرده حمایت محمدرضا خاتمی از ناطق‌نوری احتمالاً در فشار به محمدرضا عارف نهفته است.نشریه پنجره با انتشار این تحلیل به اظهارات محمدرضا خاتمی در مصاحبه با ایلنا پرداخت که گفته بود «اصلاح‌طلبان حضور آقای ناطق‌نوری را در هر موقعیت و عرصه‌ای که حضور یابند بسیار مؤثر و مغتنم می‌دانند و فعالیت در هر حوزه‌ای که ایشان برای تلاش و فعالیت اراده کنند ما از آن استقبال خواهیم کرد.»عضو حزب منحله مشارکت گفته است: اصلاح‌طلبان در دو یا سه ماه اخیر جلسه‌ای درباره انتخابات مجلس آینده نداشته‌اند تا بحثی درباره سرلیست یا دیگر مباحث داشته باشند. اما این دلیل آن نیست که منکر شویم اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر با آقای ناطق‌نوری دوستی داشته‌اند و مواضعشان بسیار به هم نزدیک است. کسی نیست که از این امر که آقای ناطق‌نوری برای خروج کشور از بحران در عرصه حضور یابند استقبال نکند. با این وصف حتی اگر آقای ناطق در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت می‌کردند اصلاح‌طلبان با حفظ مواضع خود از ایشان حمایت می‌کردند. مواضع و ارتباط‌هایی که میان اصلاح‌طلبان و آقای ناطق‌ وجود داشته و همچنین سابقه یکساله اخیر باعث شده که ما از حضور آقای ناطق استقبال کنیم.

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان بنا دارند با تداوم ائتلاف با اعتدال‌گرایان یا همان حامیان و نزدیکان حسن روحانی وارد انتخابات مجلس دهم شوند تا همانطور که سعید حجاریان گفته با چهره‌های یقه سفید کرسی‌هایی از پارلمان را به دست آورند.به گزارش پنجره، در همین حال علی‌اکبر ناطق‌نوری اگر چه سکوت پیشه کرده اما برخی خبرها حکایت از این دارد که از او دعوت‌هایی برای حضور در انتخابات مجلس دهم صورت گرفته و طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان و شخصیت‌هایی مانند اکبر هاشمی‌رفسنجانی ترجیح می‌دهند تا ناطق‌نوری سرلیست فهرست ائتلافی باشد. این مسئله آنجا اهمیت می‌یابد که فعالیت‌های محمدرضا عارف برای حضور در انتخابات مجلس دهم هم شدت یافته است. گویا این بار ناطق‌نوری مانعی در راه سرلیست شدن عارف خواهد شد. حال‌ آنکه او در انتخابات ریاست جمهوری نیز به درخواست سیدمحمد خاتمی و به نفع حسن روحانی کناره‌گیری کرد.

اوباما هم مزد می‌گیرد هم انعام!

روزنامه کیهان نوشت:مدیر شبکه ماهواره‌ای تعطیل شده هما از دوستان اصلاح‌طلب خود خواست سیاست‌ورزی را از دولت و کنگره آمریکا یاد بگیرند.داریوش سجادی همکار سابق نشریات زنجیره‌ای و مشاور کروبی در وبلاگ خود نوشت: تهدید استفاده از حق وتو توسط اوباما به منظور ممانعت کنگره از تصویب تحریم جدید علیه ایران هنرمندی و سیاست‌ورزی اوباما را نشان داد که از این طریق توانسته تهدید کنگره را مبدل به بازی تبدیل مخالفت به امتیاز کند و بنوعی از «آب کره گرفته» و اینک توپ را در زمین ایران انداخت تا حال با غرور و منت بطرف ایرانی آن را بفروشد که؛ من برای شما مجبور شده‌ام بامخالفان در داخل بجنگم و اکنون نوبت امتیاز دادن شماست!

وی ادامه می‌دهد: آقایان در داخل یاد بگیرند که تا هر گونه صدای نقد و نظر مخالف و اعتراضی بلند می‌شود از طریق پناه گرفتن در استراتژی «ننه من غریبم»!!! و «همسایه‌ها یاری کنید تا من شوهرداری کنم»!!! گله می‌کنند که اکنون نباید اعتراضی کرد و باید همه با یک صدا پشت سر مذاکره کنندگان اتمی یکدست از ایشان حمایت کنند! خیر شما هم می‌توانستید و هنوز هم می‌توانید بر موج و برآیند نظرات مختلف و بلکه معترض در داخل نشسته و آنها را مبدل به اهرم فشار بر طرف مقابل جهت کسب امتیاز نمایید. درست است که مذاکره، بیانیه خواندن نیست در عین حال فن تبدیل «تهدید» به «فرصت» از طریق ذکاوت و فرصت سنجی است.شایان ذکر است جریان آلوده سازش به همراه برخی مسئولان بدفهم از چند ماه پیش تحرکات گسترده‌ای را آغاز کردند تا هر نوع صدای انتقاد درباره حواشی سفر نیویورک و سپس مذاکرات ژنو را تخطئه و خاموش کنند. این طیف حتی نصب بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» که بی‌صداقتی و خدعه‌گری دولت آمریکا را نشان می‌داد و پشتوانه هیئت مذاکره کننده ایرانی بود را برنتابیدند و خواستار جمع‌آوری تابلوها شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
۰
۰
آقا جان این حرفها كدام است. داماد آقای احمدی نژاد بر اساس شایستگی خودش به این پست رسید. همانطور كه كل هم ولایتی های ایشان با شایستگی هایشان به پستهای مهم رسیدند. اما سوال اینجاست كه چرا فك و فامیل ایشان شایستگیهایشان را قبلا نشان نداده بودند؟؟ كلا چرا در این مملكت هر كسی به منصبی می رسد ناگهان شایستگیهای اقوام و دوستان و آشنایانش شكوفا می شود؟؟!! ای خدا! خودت جای حق نشستی حق ما را بگیر
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
۰
۰
نظر ها را نمینویسید ولی حتمی میخوانید لطفا وقتی تیتر میزنید بنویسید مثلا(از یواشكی روزنامه ها) تا ما هم تكلیف خودمان را بدانیم جایی كه در ان از كیهان مطلب اورده شده باشد من دوست ندارم كه بخوانم
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
چشمهایتان را بشویید تا بهتر ببیند .اگر كمی بهتر دوروبرتان راببینید متوجه می شوید كه بستگان آقایان دولتهای قبل از دكتر وهمچنین دولت فعلی همگی بستگان ونزدیكانشان بر سر كار هستند .مثل اخوی آقای رئیس جمهوركه در اثر ایجاد پست بعنوان جانشین رئس جمهور همه جا هستند حالاسواد شان چیست كاری نداریم .راستی ما به حسن رای دادیم یا به حسین .راستی مگه رئیس جمهور هم می تونه جانشین داشته باشه این تازه یه گوشه اش باز م دارم ولی جا نیست .

نیازمندی ها