باهنر:

کمرنگ کردن حماسه 9 دی، خوابی است که تعبیر نمی‌شود

نطق علی مطهری، نماینده تهران در جلسه علنی دیروز درباره مباحث مربوط به حوادث سال 88 و احکامی که برای برخی از چهره‌های مرتبط با این حوادث صادر شده است، تذکر یکی دو نفر از نمایندگان را در پی داشت و محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس نیز تاکید کرد: کمرنگ کردن فتنه و حماسه 9دی خوابی است که تعبیر نخواهد شد.
کد خبر: ۶۳۱۰۳۰

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر که ریاست جلسه دیروز مجلس را به عهده داشت پس از تذکر مهرداد بذرپاش و علیرضا سلیمی، نمایندگان تهران و محلات در سخنانی با اشاره به بحث‌های گوناگون درباره حماسه 9 دی گفت: در اینجا بحث‌های مختلفی درباره این مساله مطرح شد و من در همین‌جا اعلام می‌کنم که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی معتقدند در رسیدگی به جرم متهمان فتنه حداکثر رافت اسلامی رعایت شده است. باهنر افزود: 9 دی نقطه‌ای بود که مردم بصیر ما چشم فتنه را کور کردند و به کوری چشم دشمنان حماسه 9 دی زنده خواهد ماند. علی مطهری در نطقی که در جلسه علنی دیروز داشت با انتقاد از برخی احکام صادر شده برای برخی متهمان حوادث سال 88 و انتقاد از ادامه حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: تنهاراه پایان دادن به فتنه سال 88 محاکمه علنی و همزمان موسوی، کروبی و احمدی‌نژاد است.

پس از نطق مطهری تعدادی از نمایندگان، برای دادن تذکر تقاضای وقت کردند که به بذرپاش و سلیمی وقت داده شد.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش در تذکر خود اظهار کرد: در بحث فتنه 88 چند نکته دیگر هم باید مطرح می‌شد از جمله این که چرا بعد از حصر سران فتنه کشته شدن مردم متوقف شد؟

نماینده مردم تهران افزود: فتنه‌گران عادت دارند موافقان را می‌کشند و مظلوم‌نمایی می‌کنند و مخالفان را هم برای رعب و وحشت می‌کشند. وی ادامه داد: چرا عده‌ای از فشار اقتصادی بر مردم خوشحال هستند و چه انتظاری دارند؟ و چرا در آن مقطع از انحلال مجلس صحبت به میان نیامد؟

وی اضافه کرد: کسانی که اخیرا بحث انحلال مجلس را مطرح کرده‌اند استاد انحلال هستند و شورای شهر اول تهران را نیز منحل کردند.به گزارش فارس، سلیمی، نماینده محلات هم در تذکر خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز 9 دی گفت: ما در آستانه 9 دی شاهد اظهارات برخی افراد هستیم که به دنبال تطهیر عاملان فتنه 88 و تقلیل جرم فتنه‌گران هستند. سلیمی گفت: چگونه می‌توان از فتنه‌گران در تعرض به حرمت عاشورا و کسانی که خیمه امام حسین را به آتش کشیدند، گذشت.وی افزود: انتظار می‌رود از مجلس درباره فتنه 88 موضع واحدی شنیده شود.

اژه‌ای: گناه فتنه‌گران بسیار بزرگ است

در همین حال، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه هم در واکنش به اظهارات مطهری گفت: ما قبلا هم گفته‌ایم کسانی که در سال 88، فتنه بزرگ را برپا کردند نابخشودنی هستند. اگر نظام تا الان لطف کرده، این را نباید به پای این بگذاریم که گناه اینها کوچک بوده است. به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای که در حاشیه حضورش در اداره‌کل پلیس آگاهی تهران در رابطه با دستگیری باند 123نفره سارقان در تهران با خبرنگاران صحبت می‌کرد، ادامه داد: گناه آنها بسیار بزرگ بوده است. حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی را خدشه‌دار کردند. اموال مردم را به آتش کشیدند. به پایگاه بسیج حمله کردند. دروغ‌ها و افتراهای بزرگ به نظام و مردم بستند و به رای مردم جفا کردند. این چیزی نیست که فراموش بشود و اگر کسی می‌خواهد آن را یک سوء‌تفاهم و مساله کوچک بشمرد، تغافل می‌کند و گرنه این چیزی نیست که کسی بتواند آن را کتمان کند.

پاسخ سخنگوی قوه قضاییه درباره مسائل روز

اما بحث مربوط به حوادث سال 88 و نطق علی مطهری، تنها موضوعی نبود که سخنگوی قوه قضاییه به آن پاسخ داد و خبرنگاران آخرین وضع برخی پرونده‌های مهم را از محسنی‌اژه‌ای پرسیدند. به گزارش ایسنا، یکی از این موضوعات، پرونده گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی بود که محسنی‌اژه‌ای در این زمینه گفت: هنوز این پرونده به قوه قضاییه ارجاع نشده است.

حکم سرقت مسلحانه، محاربه است

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجازات سارقانی که سلاح داشته‌اند،‌ مجازات محاربه است.

وی ادامه داد: من پیگیری می‌کنم تا کسانی که قمه،‌ سلاح و شمشیر داشتند و از طریق تهدید مردم یک محیط را ناامن کرده‌اند هرچه سریع‌تر به پرونده آنها رسیدگی و مجازات شوند تا برای دیگران عبرت شود. محسنی‌اژه‌ای در باره دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت شناسایی ویژه‌خواران و مجازات آنها نیز گفت: اولا ما استقبال می‌کنیم از این‌که دولت هم برای مبارزه با مفاسد وارد شود و این کار خوبی است که همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند. وی افزود: قوه قضاییه از سال‌های گذشته در این زمینه عزم جدی داشته و بعضی از پرونده‌های مطرح شده هم از پرونده‌های دولتی بوده است و ان‌شاءالله با همین دستور برخی موانع رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها