ربیعی:تسهیلات بی‌سرانجام نمی‌دهیم

هشدار وزیر کار برای بحران بیکاری

وزیر تعاون ، کار و اجتماعی گفت: هم اکنون نرخ بیکاری جوانان بیش از 26 درصد و رشد بهره وری 1.3 درصد است و این دو پدیده نشان می دهد که جامعه در شرایط خوبی نیست و هر جامعه ای با این شرایط به زمین می خورد.
کد خبر: ۶۱۱۷۰۵
بیکاری بالا و بهره وری پایین جامعه را به زمین می زند

 علی ربیعی در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت که در محل سالن برج میلاد برگزار شد، وضعیت کنونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به لحاظ داشتن تجربه و دانش در شرایط خوبی توصیف کرد.

به گفته وی گفتمان مهارت در جامعه باید به گفتمان عمومی و بهره وری به کلید توسعه تبدیل شود.

ربیعی با بیان این که تنها 50 درصد متقاضیان کار دارای مهارت هستند، افزود: نیروی کار زمانی که به کار مشغول می شود مهارت ندارد و برای همین سازمان های کشور رشد نمی کنند.

وزیر تعاون، کار و اجتماعی تاکید کرد هیچ کشوری جز با توانمندسازی نیروی انسانی خود رشد نمی کند. اصلی ترین موضوع تکیه بر منابع انسانی دارای مهارت است که می تواند کشور را نجات دهد.

وی با بیان این که کار سخت و طولانی در پیش داریم و جامعه ای رشد می کند که عقب ماندگی شرم آن باشد، آمارهای ارایه شده در خصوص وضعیت اقتصادی ایران را زیبنده کشور ندانست و بر حرکت به سوی پیشرفت تاکید کرد.

ربیعی با اشاره به نتایج مطالعات نظرسنجی از 600 مدیر در کشورهای شرق آسیا گفت: مهمترین نگرانی این مدیران کمبود نیروی کار ماهر است این در حالی است که کشور چین رشد اقتصادی 8 درصدی را تجربه می کند.

وی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور هند ، این کشو را پل آینده اقتصادی دانست و با اشاره به این که فروش نرم افزار در این کشور به اندازه فروش نفت در ایران است، کمبود نیروی ماهر را چهارمین دغدغه مدیران هند عنوان کرد.

ربیعی در ادامه به برگزاری مسابقات ملی مهارت در کشور اشاره و تصریح کرد این مسابقات به عنوان یک گفتمان میان دولت و مجلس شورای اسلامی است.

به گفته وی مسابقات ملی مهارت فقط برای شناسایی نیست بلکه کل نظام آموزش مهارتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به فرهنگ سرمایه گذاری در کشور خاطرنشان کرد سرمایه گذاران در ایران می خواهند یک شبه به بهره وری برسند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جامعه ای که پول را به سکه تبدیل می کند، اما حاضر نیست در بازار سرمایه ، سرمایه گذاری کند، انتقاد و تاکید کرد کارآفرینی باید به ارزش تبدیل شود.

به گفته ربیعی اختراع ماشین بخار از دانشگاه انجام نشد، بلکه این حرکت عظیم از سوی مهارت جویان بود و گروه مرجع در جامعه باید مهارت جویان شوند تا بهره وری ارتقا و هزینه تولید کاهش یابد، خلاقیت به کار تزریق شود و امنیت شغلی با افزایش مهارت توسعه یابد.

وی با حمایت از شبکه ملی نخبگان گفت: نیازمند اخلاق حرفه ای هستیم و صنایع ما نیاز به نیروی مهارت دارد.

این مقام ارشد حوزه کار کشور در پایان گفت دولت با مشکلات مالی شدیدی روبرو است ، زیرساخت ها مناسب برای تحریم نیست ، اما دولت حتی برای یک ریال هم برنامه دارد.

در مرحله کشوری چهاردهمین مسابقات ملی مهارت تعداد 575 رقابت کننده در 28 حرفه آموزشی در 4 حوزه در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهید خدایی کرج، مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور و مرکز تخصصی آموزش خودروی 9 دی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

501 تن از رقابت کنندگان در این دوره از مسابقات ملی مهارت را مردان و 74 نفر را زنان شامل بودند.

برگزیدگان این دوره از مسابقات ملی مهارت و همچنین برگزیدگان پانزدهمین مسابقات ملی مهارت که در سال آتی در کشور برگزار می شود با یکدیگر به اردوی آماده سازی برای مسابقات بین المللی مهارت که در سال 2015 میلادی در کشور برزیل انجام می شود، اعزام می شوند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها