200میلیون تومان هزینه درمان سرطان سینه با هرسپتین

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران، هزینه یک دوره درمان سرطان سینه با داروی هرسپتین را 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تا سال گذشته این هزینه 50 میلیون تومان بود.
کد خبر: ۶۰۷۰۷۶

به گزارش مهر، بهزاد رحمانی با تاکید بر تشخیص زودهنگام بیماری که به درمان قطعی منجر می‌شود، افزود: هرسپتین دارویی است که برای درمان سرطان سینه استفاده می‌شود که هزینه یک دوره درمان با این دارو تا سال گذشته 50 میلیون تومان بود، اما بعد از قضایای تحریم‌ها، به 200 میلیون تومان رسیده است. وی در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت در دوران خانم دستجردی قول داده بود این دارو به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار بگیرد، اظهار کرد: قرارهای زیادی گذاشته شده ولی هنوز خبری از حمایت نیست.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران عنوان کرد: سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان است، به طوری که 25 درصد زنان تا هشتاد سالگی به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند.

وی با بیان این‌که سرطان‌های سینه، پوست و ریه بالاترین آمار سرطان‌ها را در ایران به خود اختصاص داده‌ است، گفت: در این میان تشخیص و درمان سرطان پوست سهل‌تر است، اما سرطان ریه بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از سرطان را به خود اختصاص می‌دهد و افراد سیگاری بیش از دیگران در معرض ابتلا به این نوع از سرطان قرار دارند.

رحمانی به روش تشخیصی پت اسکن برای سرطان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: این دستگاه جدید حتی یک سلول سرطانی را هم تشخیص می‌دهد، البته هم‌اکنون بسیار گرانقیمت است و فقط بیمارستان مسیح دانشوری و شریعتی این دستگاه را خریداری کرده‌اند و به نظر می‌رسد لازم است سرمایه‌گذاری بیشتری برای ورود دستگاه‌های پت اسکن به کشور انجام شود. رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران در پاسخ به پرسشی پیرامون علت ترجیح پزشکان برای تجویز داروهای خارجی، گفت: فناوری‌های دارویی روز به روز در حال گسترش است و اگر به بازار آزاد جهانی متصل شویم، بسیاری از مشکلاتمان در این رابطه حل خواهد شد، اما نباید این نکته را فراموش کنیم که داروهای ایرانی در روزگار فعلی کیفیت قابل قبولی دارد و پزشکان ما نیز با توجه به هزینه و پوشش بیمه‌ای داروهای ایرانی را برای بیمار خود ترجیح می‌دهند، مگر آن‌که علت خاصی وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها