عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح چهارشنبه

جنگ روانی علیه متحدان سوریه

عناوین صفحه اول روزنامه‌های شنبه

تقدیر اهالی فرهنگ از شهرداری تهران

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون بازگشت آلودگی هوا با سال تحصیلی جدید،بازگشت آلودگی هوا با سال تحصیلی جدید،جنس حمایت اصولگرایان با اصلاح‌طلبان بسیار تفاوت دارد،تقدیر اهالی فرهنگ از شهرداری تهران،راهکارهای مقابله با جعل امضا در چک،صدای خواننده هم درآمد،ماجرای 8 ساله رشد اقتصادی و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۹۲۸۵۱
تقدیر اهالی فرهنگ از شهرداری تهران

تهران امروز:تقدیر اهالی فرهنگ از شهرداری تهران

موزه موسیقی ایران هفته گذشته میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همین‌طور شهردار تهران بود تا استودیوی جدید خود را افتتاح کند. این در حالی است که بزرگ‌ترین مرکز حرفه‌ای تئاتر شرق تهران (خاوران) در مراحل پایانی ساخت و ساز قرار دارد و انتظار می‌رود به زودی افتتاح شود. در کنار اینها، افتتاح پردیس سینمایی سمرقند را نیز در ماه گذشته داشتیم. اگر در میان خستگی و فشارهای روزانه نیز به اطرافتان نگاهی بیاندازید، به نقاشی دیواری‌های معابر و بزرگراه‌ها می‌رسید که در میان همه فشارهای روانی درون شهری، بیننده را به آرامش دعوت می‌کند. نقاشی‌هایی که هر روز به تعدادشان افزوده می‌شود و زیبایی خاصی به شهر می‌دهد. با وجود همه این مثال‌های بارز، جای کتمان فعالیت‌های شهرداری در زمینه فرهنگ و هنر باقی نمی‌ماند! فعالیت‌هایی که به گفته هنرمندان، شهردار تهران را به شهرداری فرهنگی- هنری تبدیل کرده است. افتتاح استودیوی موزه موسیقی تنها فعالیت شهرداری در زمینه موسیقی نیست. در آشفته بازاری که برای موسیقی در دولت قبلی به وجود آمده بود، شاید بتوان فعالیت‌های شهرداری را روزنه امیدی برای هنرمندان دانست. مخصوصا که سالن همایش‌های برج میلاد مکان ثابتی برای اجرای کنسرت هنرمندان محسوب می‌شود. فعالیت‌های فرهنگی هنری شهرداری در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی، مثنوی هفتاد من کاغذ است که فقط صرف اشاره کردن و نام بردن از آنها در مجال این گزارش نیست.

موزه موسیقی در سال 89 به همت شهرداری تهران در تجریش در سه طبقه با هدف حفظ میراث موسیقی ملی، معرفی آثار و تولیدات گذشتگان و تکریم اساتید و پیشکسوتان عرصه موسیقی افتتاح شد. استودیوی این موزه که کمکی برای هنرمندان جوان به حساب می‌آید طی مراسمی در این موزه و با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و رئیس موزه موسیقی و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

جنتی: تشکر از شهرداری بابت حمایت از موسیقی

جنتی در ابتدای سخنانش درباره فعالیت شهرداری در زمینه فرهنگ و هنر، علی‌الخصوص موسیقی گفت: «از شهرداری تهران بابت حمایت و پشتیبانی موزه موسیقی قدردانی می‌کنم و از آقای مرادخانی نیز سپاسگزارم که با تلاش و کوشش و جدیتی که به خرج داد، این مجموعه آبرومند به پا داشته شد. من بارها از این موزه بازدید داشتم و باید بگویم که اینجا گنجینه‌ای از آثار موسیقی بی‌نظیر است و باعث افتخار همه ماست که جمهوری اسلامی ایران در یک بخش غیردولتی توانسته از چنین گنجینه‌ای صیانت کند.» او ادامه داد: «بسیاری از شخصیت‌های خارجی و سفرا را دیده‌ام که وقتی از این موزه بازدید کرده‌اند، آن را گنجینه‌ای بی‌بدیل دانسته‌اند.» وزیر ارشاد سپس درباره افتتاح استودیو موزه گفت: «این استودیو حدود دو سال است که مشغول تجهیز دستگاه بوده و امروز شاهد افتتاح آن هستیم. همچنین امیدوارم این مرکز بتواند پاتوق خوبی برای هنرمندان و اهالی موسیقی باشد و وزارت ارشاد هم در راستای پیشرفت این مجموعه حمایت‌هایی خواهد کرد.» جنتی سپس درباره انتخاب علی مرادخانی به عنوان معاون امور هنری گفت:‌ «خوشحالم که مرادخانی پذیرفت در وزارت ارشاد کنار ما باشد، چرا که وقتی این پیشنهاد به ایشان ارائه شد گفتند که دوست دارند در موزه موسیقی باشند و من هم به او گفتم شما هر سمتی داشته باشید، باید از موزه موسیقی حمایت کنید.» او سپس به توجه شهردار تهران، محمدباقر قالیباف به مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: «اتفاقاتی که در این راستا افتاده، جای تقدیر و تشکر دارد و امیدوارم در این دوره جدید هم از خدمات‌ آقای قالیباف بهره‌مند شویم. باید همکاری نزدیک بین وزارت ارشاد و شهرداری برقرار شود تا بتوانیم در کنار یکدیگر این قافله را پیش ببریم تا اهالی فرهنگ و مردم نشاط جدید پیدا کنند.»

مرادخانی: موزه موسیقی کوچک‌ترین فعالیت شهردار

«علی مرادخانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعامل با شهرداری به «تهران امروز» گفت: «در سال‌هایی که در حوزه موسیقی بودیم، با شهرداری تعامل و همکاری‌های زیادی داشتیم. اگر کمک و مساعدت آقای قالیباف، شهردار نبود، هیچ‌گاه موزه موسیقی ساخته نمی‌شد. این موزه به کمک شهردار افتتاح شد و هنرمندان توانستند از آن استفاده کنند.» او ادامه می‌دهد: «در این سال‌ها در حوزه موسیقی فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و موزه موسیقی کوچک‌ترین نمونه فعالیت شهرداری در سال‌های اخیر است که همین نمونه کوچک یک خدمت بزرگ به هنرمندان به حساب می‌آید.» مرادخانی بر لزوم همکاری‌ها در آینده نیز تاکید کرد و تصریح کرد: «اگر معاونت هنری با شهرداری تهران همکاری و تعامل دوسویه داشته باشد، ‌بسیاری از مشکلات که امروز دامن‌گیر هنرمندان در تمام عرصه‌ها شده از میان می‌رود و ما این تعامل را به‌طور حتم خواهیم داشت.» به اعتقاد او دولت باید نقش حاکمیتی داشته باشد و شهرداری نیز فعالیت‌های اجرایی را در حوزه‌های مختلف برعهده گیرد. مرادخانی بیان داشت: «در این سال‌ها شهرداری نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه فضاهای فرهنگی‌و‌هنری داشته و همکاری بیشتر ما با شهرداری امری مبارک است که در آینده منجر به فعالیت‌های بسیار خواهد شد.» معاون هنری دولت یازدهم اضافه کرد: «اگر امروز سالن‌هایی چون میلاد، شمس و... نبود به‌طور حتم هنرمندان موسیقی برای فعالیت‌های خود مشکلات زیادی داشتند. از این به بعد نیز تعاملات ما با شهرداری بسیار خواهد بود.» علی مرادخانی همچنین در مراسم افتتاحیه استودیو موزه موسیقی نیز عنوان کرد: «از سال 73 که قرار شد یک موزه موسیقی داشته باشیم، آقای بهشتی این مجموعه را در اختیار ما قرار داد و بدون اینکه خبری منتشر کنیم، شروع به آماده‌سازی مجموعه کردیم و مدیر پروژه شدم تا اینکه آقای ایازی گفت، بالاخره باید کاری برای این موزه انجام داد. با محبتی که آقای ایازی داشت و با همه این اوصاف توانستیم مجموعه‌ای غنی از آثار موسیقایی کم‌نظیر که از نظر آرشیو موسیقی بی‌نظیر است،‌ ایجاد کنیم.» وی با بیان این مطلب که هنرمندان معتقدند موزه موسیقی یک ویترین فرهنگی است، یادآور شد: «وقتی پیشنهاد مدیریتی به من داده شد گفتم اینجا را با هیچ‌جا عوض نمی‌کنم، چرا که موزه موسیقی زیرساختی و مهم است و دوستان هم موافقت کردند که علاوه‌بر حضور در معاونت در موزه موسیقی، به کارهایم ادامه دهم. وقتی همه هنرمندان حضور دارند، می‌توانم با دلگرمی بیشتری کار کنم و امیدوارم از این به بعد وزارت ارشاد با حمایت آقای جنتی و شهردار به شایستگی ملت ایران خدمت کنند.»

قالیباف: شهرداری یک نهاد اجتماعی

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در تشریح فعالیت‌های شهرداری گفت: «در سال‌هایی که در شهرداری تهران به مردم شریف و نجیب و متدین شهر خدمت کردم، به این موضوع تاکید داشتم که شهرداری را از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی سوق دهم. با حضور آقای مسجدجامعی که خودش اهل فرهنگ و متعلق به این قشر هستند اقدامات خوبی انجام شد. هر چند که بضاعت ما هم بیشتر از این نبود.» قالیباف سپس به کارهایی که شهرداری در زمینه هنر انجام داده است اشاره کرد و گفت: «تاسیس 5 هزار صندلی برای سینما و بیش از 4 هزار و 500 صندلی برای سالن‌های تئاتر و آمفی‌تئاتر کارهایی است که تا به حال انجام شده است. امیدوارم این اقدامات ناچیز در برابر تلاش بی‌نهایت هنرمندان توانسته باشد آرامش را برایشان فراهم کند. من هیچ‌گاه هنرمندان را فراموش نکردم، در هر حال امیدوارم خدمتگزار خوبی برایشان باشم.»

فخرالدینی: همکاری شهرداری و ارشاد برای موسیقی

«فرهاد فخرالدینی» آهنگساز برجسته ایرانی که چندی پیش کتاب خاطراتش به همراه همسرش را منتشر کرده بود گفت: «نمی‌خواهم بگویم وضعیت موسیقی چگونه است، چراکه همه می‌دانند. با موسیقی و فرهنگ می‌توانیم به خود ببالیم، اما وقتی می‌بینم بعضی حرف‌ها چگونه شان موسیقی را پایین می‌آورد دلم به درد می‌آید.‌ اگر موسیقی چیز بدی بود، حکیم ابوعلی‌سینا به بحث‌ در این موضوع نمی‌پرداخت. او می‌گوید، موسیقی در بین علوم در بالاترین جایگاه قرار دارد. با موسیقی کارهای زیادی می‌شود انجام داد. موسیقی به جامعه روح و نشاط می‌بخشد.» او سپس درباره کمک به موسیقی از طرف وزارت ارشاد و شهرداری گفت: «از آقای جنتی و آقای قالیباف صمیمانه خواهش می‌کنم که با هم همکاری کنند تا موسیقی رواج بیشتری پیدا کند. باور کنید ضرر نمی‌بینید. مردم ما از موسیقی بهره‌مند می‌شوند و موسیقی جلوی انحرافات را می‌گیرد. بیاییم همگی در این راه دست به دست هم دهیم تا مردم به نیکی از این هنر والا بهره‌مند شوند. خواهش من به عنوان یک موسیقیدان فقط همین است.»

ناظری: موزه موسیقی؛ ارزنده‌ترین اقدام 30 سال گذشته

شهرام ناظری نیز ایجاد موزه موسیقی و استودیو مجهز آن را از ارزنده‌ترین اقدامات در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین طی 30 سال گذشته عنوان کرد. ناظری با قدردانی از شهرداری تهران در حمایت و پشتیبانی از ایجاد موزه موسیقی و تجهیز آن به امکانات روز، گفت: «درست کردن این محیط در سطح جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است و جادارد برای این اقدام ارزنده در عرصه هنر به شهردار تهران تبریک بگوییم.» ناظری با اشاره به اقدامات فرهنگی و هنری شهرداری تهران در هشت سال گذشته اظهار کرد: «ایجاد فرهنگسراها در این سال‌ها فرصتی بود تا تغییر و تحولات گسترده‌ای را به ویژه در عرصه آموزش هنر به مردم شاهد باشیم. این اقدام بزرگی است که برای تحقق آن، برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته است.» وی همچنین خواستار توجه بیشتر به هنر موسیقی در فرهنگسراها و مراکز هنری و فرهنگی شهرداری تهران شد.

روشن‌روان: مدیون شهردار هستیم

«کامبیز روشن‌روان» یکی از موسیقی‌دانان کشورمان نیز در گفت‌وگو با تهران امروز گفت: «با توجه به کمبودهایی که در فضاهای هنری به ویژه موسیقی در برگزاری کنسرت‌ها داشتیم، همکاری شهرداری تهران و معاونت هنری فرصت استثنایی را برای هنرمندان به وجود آورده است.» او ادامه داد: «امیدوارم در آینده‌ای نزدیک سالن‌های دیگر با ظرفیت‌های مختلف ساخته شود و اگر این سالن‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری چند منظوره باشد، می‌تواند کمک زیادی به هنرمندان کند.» روشن‌روان به موزه موسیقی نیز اشاره کرد و یادآور شد: «درحال حاضر موزه موسیقی که با همت شهرداری ایجاد شده ‌توانسته بسیاری از خلاهای موجود را بپوشاند. فضای اولیه موزه موسیقی ظرفیت گالری‌ نقاشی را دارد و طبقه پایین موزه نیز برای ضبط صوتی و تصویری است که ما چنین ظرفیتی را تاکنون نداشتیم. اگر همین سالن‌های چندمنظوره نیز ساخته شود می‌تواند مورد توجه جامعه هنری قرار گیرد.» این آهنگساز به فعالیت‌های شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: «شهرداری به عنوان یکی از نهادها و سازمان‌هایی است که می‌تواند به ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری کمک کند. یکی از این کمک‌های شهرداری ساخت فضاهایی برای تمرین گروه‌های موسیقی است. ما در حال حاضر برای تمرین گروه‌ها دچار مشکل هستیم و در این زمینه شهرداری بسیار کمک می‌کند.» روشن‌روان تاکید کرد: «حمایت شهرداری در این سال‌ها در توسعه و اعتلای فرهنگ و هنر تاثیر زیادی داشته و دارد. باید اعتراف کنیم که بسیاری از توسعه‌های فرهنگی و هنری را مدیون شهردار هستیم و امیدوارم این کار ادامه پیدا کند.» او همچنین بر لزوم همکاری معاونت هنری با شهردار تاکید کرد و گفت: «حمایت شهرداری و همفکری مرکز موسیقی و معاونت هنری می‌تواند در حوزه موسیقی تاثیر خود را داشته باشد.»

بهشتی: شهرداری به وظایفش عمل کرد

«سیدمحمد بهشتی» مشاور ارشد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تاکید بر اینکه ایجاد موزه موسیقی در شهر تهران از جمله نیازهای ضروری این شهر به شمار می‌رفت، گفت: «افتتاح استودیو موزه موسیقی نیز یک مرحله از توسعه این موزه به شمار می‌رود که باید آن را اقدامی ارزنده از سوی شهرداری تهران دانست.» بهشتی که مدیر کمیته ملی موزه‌های ایران است با اشاره به افتتاح استودیو موزه موسیقی و تکمیل موزه موسیقی ایران از سوی شهرداری تهران، گفت: «اگر در نظر داشته باشیم که تهران پایتخت فرهنگی کشور است و این شهر به صورت اصیل به عنوان پایتخت فرهنگی شناخته می‌شود، واجب بود که موزه موسیقی در تهران ایجاد شود از این رو ساخت و تکمیل موزه موسیقی اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.» بهشتی ادامه داد: «موزه موسیقی هر روز در حال توسعه است و افتتاح استودیو موزه موسیقی نیز یک مرحله از توسعه این موزه به شمار می‌رود. اینکه یک استودیوی استاندارد و خوب را به صورت تجهیز شده با تجهیزات امروزی در اختیار موسیقی کشور بگذاریم، از این جهت یک کاربسیار پسندیده و ارجمند است و باید بابت این زحمات تشکر کرد. این فعالیت نشان می‌دهد شهرداری تهران به وظایف خود به عنوان شهرداری پایتخت فرهنگی کشور عمل کرده است.»

جام جم

مخالفت جهانی با جنگ علیه سوریه
بازگشت آلودگی هوا با سال تحصیلی جدید
سخنگوی دولت:امسال سوخت گران نمی‌شود
بررسی مشکلات مطبوعات در مناظره تلویزیونی

خراسان

بیانیه جنگی جان‌کری درباره حمله به سوریه
تأکید روحانی و پوتین بر تلاش برای جلوگیری از حمله نظامی به سوریه
موفقیت جراحی قلب روی حبیب‌ا... عسکراولادی
توفیقی :گزینه نهایی رئیس جمهور برای وزارت علوم هستم

کیهان

خلبانان شهادت طلب سوری آماده حمله به ناوهای آمریکا شدند
بازگشت آلودگی هوا با سال تحصیلی جدید
وداع با پیکر پاک ۹۲ شهید دفاع مقدس در تهران
وزارت دفاع عراق از انهدام 50 مخفیگاه القاعده خبر داد

جمهوری اسلامی

آمریکا برای حمله نظامی علیه سوریه تنها ماند
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:حمله به سوریه توجیه سیاسی و انسانی ندارد
ظریف اعلام کرد:آمادگی ایران برای تداوم همکاری با آژانس و 1+5
اصلاح ساختار قراردادهای نفتی کلید خورد

رسالت

جریان مدرنیته در مطبوعات به دنبال بازگشت استبداد و سلطه خارجی است
لحن جنگ طلبانه آمریکا،انگلیس و فرانسه تغییر کرد
سردار جعفری:سوریه برای آمریکایی‌ها به ویتنام 2 تبدیل می شود
علی لاریجانی:دولت یازدهم موتور تولید و رونق اقتصادی را راه بیندازد

سیاست روز

جنس حمایت اصولگرایان با اصلاح‌طلبان بسیار تفاوت دارد
آقای هاشمی مواظب باشید! تاریخ ثبت می‌کند
سوریه آمریکا را تحقیر کرد
شوک درمانی جوابگوی اقتصاد نیست

تهران امروز

تقدیر اهالی فرهنگ از شهرداری تهران
توان مدیریتی؛ مهم‌ترین ویژگی شهردار
شکاف در ائتلاف حامیان حمله به سوریه
گمانه‌زنی‌ها درباره قیمت حامل‌های انرژی

جوان

پنج‌شنبه آغاز جنگ در ترس و تنهایی امریکا گذشت
سرلشکر جعفری:جنگ‌افروزی جدید امریکا به بهای نابودی اسرائیل تمام خواهد شد
در مناظره میان مدیران رسانه‌ها مطرح شد؛برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای از جیب ناپاک جزایری هزینه می‌کردند
دولت در معرفی وزرای باقیمانده توقع ملت را تأمین کند

آفرینش

جزییات میزان وام شهریه، اجاره‌بهای خوابگاه‌ها و نرخ تغذیه دانشجویان در سال تحصیلی جدید
هاشمی رفسنجانی:باید عدالت، منطق و اعتدال در پیش گیریم تا به وحدت برسیم
اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری تا 12 شهریورماه
خطیب جمعه تهران:حمله به سوریه،‌ جرقه در انبار باروت است

حمایت

ناکامی در ائتلاف
راهکارهای مقابله با جعل امضا در چک
رییس مجلس:جریان‌های سیاسی به یکدیگر احترام بگذارند
آیت‌‌الله هاشمی‌رفسنجانی:منطقه دچار خطر واقعی شده است

تابناک

وزیر دفاع:آغازگر جنگ در منطقه بازنده اصلی آن خواهد بود
رونق زندگی در قوطی کبریت‌ها
جدال و جنجال دانشگاه احمدی نژاد
انزوای آمریکا در آغاز جنگ احتمالی

قانون

ائتلاف متزلزل غرب برای جنگ
حمید رضا آصفی:مشکل ایران و آمریکا با لبخند‌های دیپلماتیک حل نمی‌شود
دوست دارم در فیلم‌های «بزن بزن» بازی کنم
 گفت‌وگوی ظریف با وزرای خارجه اتریش و پرتغال

شرق

اولاند: احتمال حمله به سوریه تا چهارشنبه
سرپرست وزارت علوم:امسال «دانشجوی ستاره‌دار» نخواهیم داشت
صدای خواننده هم درآمد
هاشمی در حسینیه جماران:تارومارکنندگان یاران مخلص امام ظلم کرده‌اند

مردم سالاری

شکاف در جبهه متحدین برای حمله به دمشق
سهم 90درصدی بانک‌های‌تخصصی در بدهی به بانک مرکزی
امیدواریم ادامه‌دهنده راهی باشیم که خاتمی آغاز کرد
آغاز تشدید برخورد با بدپوششان در تهران

بهار

کنسرت پر‌حاشیه در برج میلاد
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی:برخی به خیال خدمت ظلم کردند
فرجام سوریه در دستان بازرسان سازمان ملل
کاهش 170 درصدی ارزش پول ملی

ابتکار

آیت الله هاشمی در دیدار با شرکت‌کنندگان همایش میثاق با امام (ره):عده ای در انتخابات اخیر غافلگیر شدند
جدال بر سر جنگ
جنتی:امیدوارم ادامه دهنده راه خاتمی باشم
گزارش مجلس از عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد

آرمان

آیت‌ا...‌هاشمی‌:کسانی نمی‌خواهند عصر امام تکرار شود
مخالفت پارلمان انگلیس با حمله به سوریه
قرار مجرمیت برای متهم پرونده ستار بهشتی
ناپدید شدن 7 میلیون شغل در دولت دهم

دنیای اقتصاد

ماجرای 8 ساله رشد اقتصادی
نهاوندیان:پدیده شبه دولت باید درمان شود
برگشت قیمت‌ها با کاهش تهدید
سبقت دولتی‌ها در رشد بدهی‌ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها