6 ماه تا 2 سال زندان مجازات گردانندگان این قبیل سایت‌هاست

تشدید برخورد با سایت‌های شرط‌بندی فوتبال

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: با گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی و پیش‌بینی‌های نتایج فوتبال، برخورد قاطع می‌شود.
کد خبر: ۵۸۴۸۶۰

سرهنگ علی نیک‌نفس در گفت‌وگو با مهر افزود: با توجه به روند رو به رشد استفاده از اینترنت در کشور، شاهد افزایش جرایم در این فضا بویژه جرایم جدید و نوظهور هستیم.

یکی از این جرایم راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی فوتبال است که پلیس با عوامل و گردانندگان این قبیل سایت‌ها که در برخی موارد مدعی‌اند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند، بشدت برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: گردانندگان این سایت‌ها ابتدا از افراد برای عضویت در سایت می‌خواهند مبلغ قابل توجهی واریز و سپس نتایج را پیش‌بینی کنند. در این سایت‌ها برای جذب مشتری و جلوگیری از شک کاربران به روند فعالیت سایت، افرادی به عنوان برنده اعلام می‌شوند که در بیشتر موارد این افراد یا مدیر سایت با اسامی جعلی یا دوستان و آشنایان او هستند.

به گفته سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، در بندهای 705، 406، 707 و 710 قانون مجازات اسلامی برای گردانندگان این قبیل سایت‌ها، مجازات تعیین شده است. در بند 708 درباره احداث مکان قمارخانه (با تفسیر موسع قانون درباره لفظ مکان می‌توان آن رافضای مجازی تعریف کرد) در این بند مجازات تعیین شده برای افراد مجرم از شش ماه تا دو سال حبس یا از جزای نقدی سه‌تا 12 میلیون ریال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها