معاون وزیر راه خبر داد

جابه‌جایی ۳۲ میلیون نفر در دور نخست سفر‌های تابستانی

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه از ابتدای تیر تا پایان روز هجدهم این ماه، ۳۱ میلیون و ۸۶۷ هزار مسافر تابستانی از طریق ناوگان عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند، از رشد سه درصدی جابه‌جایی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۶۹۳
جابه‌جایی ۳۲ میلیون نفر در دور نخست سفر‌های تابستانی

شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طرح سفر‌های تابستانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای از اواسط خرداد‌ماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان، پیک سفرهای تابستانی به دو زمان «تا قبل از ماه مبارک» و «روز عید فطر تا پایان شهریورماه» تقسیم شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در ماه مبارک رمضان میزان سفرها کاهش می‌یابد و پس از ماه مبارک دوباره سفرها تا اوایل مهر ادامه دارد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: در طرح تابستانی امسال تلاش کردیم با به کارگیری امکانات بیشتر در بخش حمل و نقل عمومی، تسهیلات مناسبی را دراختیار مسافران جاده‌ای قرار دهیم.

رشد تعداد ناوگان عمومی برون‌شهری برای سفر‌های تابستانی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در بخش ناوگان عمومی جاده‌ای، امسال افزایش قابل توجهی در تعداد اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه برون‌شهری داشتیم.

افندی‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر 19 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، شامل 2400 دستگاه اتوبوس VIP در کنار 10 هزار و 600 دستگاه اتوبوس ویژه و 6500 دستگاه اتوبوس عادی، در خدمت مسافران تابستانی هستند.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: همچنین 35 هزار دستگاه مینی‌بوس که 4 هزار و 700 دستگاه آن مینی‌بوس ویژه است، در کنار 36 هزار دستگاه سواری کرایه در طرح تابستانی فعال هستند.

جابه‌جایی حدود 32 میلیون نفر مسافر در پیک اول سفر‌های تابستانی

افندی‌زاده تصریح کرد: از ابتدای تیرماه تا پایان روز هجدهم این ماه، در کل 31 میلیون و 867 هزار مسافر تابستانی از طریق ناوگان عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:‌ از این رقم 54.35 درصد جابه‌جایی‌ها توسط سیستم اتوبوسرانی،32.87 درصد توسط مینی‌بوس‌ها و 12.78 درصد توسط سواری‌های کرایه انجام شده ‌است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: در پیک اول سفر‌ها، به طور متوسط نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود سه درصد افزایش جابه‌جایی در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای داشتیم.

افندی‌زاده اضافه کرد: متوسط جابه‌جایی روزانه حدود یک‌میلیون و 770 هزار نفر بوده است که از مجموع کل مسافر جابه‌جا شده در سطح کشور، سفرهای درون‌ استانی حدود 58 درصد و سفرهای برون‌استانی حدود 42 درصد بوده است.

بیشترین ترافیک جاده‌ها در روز‌ 14 تیرماه‌

وی ادامه داد: طی بررسی‌های انجام‌شده بیشترین تردد خودرو‌ها در روز 14 تیرماه با 7 میلیون و 736 هزار و 46 تردد بوده است و پس از آن روزهای 15 تیر‌ و 17 تیرماه در رتبه‌های بعدی محور‌های پرتردد فصل تابستان فعلاً قرار دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: متناسب با این ایام پرترددترین محور‌های مواصلاتی آزادراه کرج ـ تهران و بالعکس، آزادراه قم ـ تهران و بالعکس، آزادراه کرج ـ قزوین و بالعکس، آزادراه ساوه ـ تهران و بالعکس، آزادراه ساری ـ قائم‌شهر و بالعکس، تهران ـ جاجرود و بالعکس، آزادراه مرودشت ـ شیراز و بالعکس، مشهد ـ چناران و بالعکس و بابل به آمل و آستانه به لاهیجان بوده‌اند.

 پرترددترین استان‌ها و جاده‌ها در پیک اول سفر‌های تابستانی

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: در ایام پیک اول سفر‌های تابستانی، بیشترین تقاضای سفر برای مقاصد مشهد، شیراز، تهران، اصفهان و رشت بوده است.

وی اظهار داشت: پنج مقصد دارای بیشترین تقاضای سفر از مبدأ تهران، شامل شهرهای مشهد، شیراز، رشت، کرمانشاه و اصفهان بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در همین ایام پنج محوری که دارای بیشترین تقاضای سفر غیر از مبدأ تهران بوده است، شامل محورهای مشهد ـ شیراز، اصفهان ـ مشهد، کرج ـ مشهد، شیراز ـ تهران و مشهد ـ تهران بوده است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: در ایام مذکور بیشترین مسافری که از استان‌ها خارج شده‌اند، شامل استان‌ تهران بوده است و پس از آن استان‌های مازندران و خراسان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

newsQrCode
برچسب ها: سفر تابستانی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها