نشانه‌های تدبیر

دکتر حسن روحانی منتخب ملت در حماسه 24 خردادماه، عصر دیروز در حالی در مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام رو در روی خبرنگاران نشست که به نظر می‌رسید مسئولان برگزاری مراسم، تدابیر مناسبی را در جهت برپایی این مراسم فراهم نکرده بودند.
کد خبر: ۵۷۲۱۴۱
نشانه‌های تدبیر

هر چند معمولا ما ایرانی‌ها با این وضع چندان غریبه نیستیم، اما جا داشت که وقتی خبرنگاران خارجی نیز در مراسم حاضر بودند، تدابیر بهتری در نظر گرفته می‌شد تا پرسش‌های خبرنگاران با نظم و ترتیب بهتری طرح شده و دیگر نیازی به این نباشد که عده‌ای با پس زدن دیگری به دنبال رساندن صدای خود به گوش رئیس‌جمهور منتخب باشند.

جدا از این مساله، عده‌ای از خبرنگاران داخلی نیز با طرح پرسش‌هایی که به نظر می‌رسد، جای طرح در نخستین کنفرانس خبری رئیس‌جمهور منتخب را نداشت، از همین ابتدا دنبال این بودند که دکتر روحانی را مقابل عمل انجام شده قرار دهند.

البته ایشان با تدبیر و درایت و پاسخ منطقی و صادقانه وارد این بازی‌ها نشد تا نشان دهد که برای برون رفت از وضع موجود آمده است نه این‌که بخواهد مشکلی را بر مشکلات کشور اضافه کند.

نکته مهم دیگری که دیروز بر دل‌ها نشست، تاکید دکتر روحانی بر استقاده از تمام ظرفیت‌ها و سرمایه‌های مدیریتی و انسانی ایران، فارغ از تمام جناح‌بندی‌ها و گروه‌گرایی‌ها در جهت پیشبرد امور کشور بود.

آنجا که در پاسخ به پرسشی در رابطه با کنار گذاشتن احتمالی مدیران موجود دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی تاکید کرد که کلید به دست گرفته نه داس که بخواهد عده‌ای را درو کند.

طبق آنچه دیروز روحانی تاکید کرد، معیار او برای انتخاب مدیران و مجموعه همکارانش در مجموعه دولت بر توانمندی، شایستگی و کارآمدی تخصصی است تا در صورت عملی شدن این مساله، سرفصلی دوباره در مدیریت اجرایی کشور گشوده شود؛ موضوعی که طی این سال‌ها همیشه موضوع مجادله و چالش‌های گروه‌های سیاسی بوده و انتظار مردمی نیز این است که با حضور مدیران باتجربه و کاردان در دولت امید و تدبیر، قدم‌هایی اساسی و بنیادین در دهه چهارم انقلاب‌اسلامی در جهت عدالت و پیشرفت برداشته شود.

به هر صورت و در شرایطی که شاید در منظر عده‌ای تفکرات جناحی جای داشته باشد، باید با همدلی و همراهی مثبت و موثر با دولت دکتر روحانی، شرایطی را ایجاد کرد تا کشور از تمام سرمایه‌ها و ظرفیت‌های موجود خویش در جهت رشد و شکوفایی استفاده بهینه کند.

حجت‌الله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش

newsQrCode
برچسب ها: مدیران
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها