شایق در گفت وگو با جام جم آنلاین:

مبانی اسلام در زمینه زنان و خانواده باید در برنامه های فرهنگی گنجانده شود

دبیر قرارگاه رسانه ای مقابله با تهدیدات نرم گفت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان فرهیخته ی حوزه و دانشگاه، مشخص کننده چارچوب حرکت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه زنان کشور می باشد.
کد خبر: ۵۶۵۶۰۹
مبانی اسلام در زمینه زنان و خانواده باید در برنامه های فرهنگی گنجانده شود

به گزارش جام جم آنلاین عشرت شایق در جلسه هم اندیشی صاحب نظران و کارشناسان فرهنگی و علمی حوزه زنان و خانواده که در پژوهشکده خانواده و جوانان تشکیل گردید با اعلام مطلب فوق افزود: مبانی و مفاهیم روشنِ، فراگیر و کارگشای اسلام در زمینه مسائل زنان و خانواده باید با شیوه های مختلف مطرح و در برنامه های فرهنگی و هنری گنجانده شوند.

وی افزود: با وجود نیاز جامعه بشری به استفاده از دیدگاههای مترقی اسلام در خصوص زن و خانواده، متاسفانه اقدامات چشمگیری در معرفی این دیدگاهها صورت نگرفته است و مراکز آموزشی و پژوهشی می توانند با استفاده از استادان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، حداقل بخشی از این خلاء را پر نمایند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به نوع نگاه و گفتمان غرب در مورد زن اظهار داشت: دور ساختن زن از ارزش ها و خانواده رویکرد اصلی این نوع تفکر می باشد که تحت عنوان تساوی حقوق زن و مرد، آزادی و ادعاهایی از این دست و در واقع برای دستیابی به اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مطرح و در جهان گسترش یافته است.

دبیر قرارگاه رسانه ای مقابله با تهدیدات نرم گفت: گفتمان اسلام در مورد زن، مترقی و متناسب با فطرت بشری و خصوصیات روحی و جسمی اوست و ما وظیفه داریم که ویژگی های این گفتمان را به صورت تهاجمی مطرح کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند «نباید در مقابل نگاه غرب دچار انفعال شویم».

وی احصاء و جمع بندی پژوهشهای انجام یافته مرتبط با حوزه زنان و خانواده در مراکز مختلف را برای تببین استراتژی های لازم و جلوگیری از موازی کاری ضروری دانست و افزود: وجود یک بانک اطّلاعاتی مناسب در این رابطه می تواند زمینه لازم برای استفاده از اقدامات انجام یافته در یک مرکز را برای سایر افراد،مراکز و نهادها فراهم سازد.

شایق، نقش رسانه ملی را در فرهنگ سازی بسیار با اهمیت خواند و اظهارداشت: در برنامه های رسانه ای باید به امر فرهنگسازی در امورخانواده و جوانان بیش از پیش اهمیت داده شود و این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق و ظریف می باشد.

در این جلسه مقرر شد، طرح هایی برای بیان مبانی نظری دینی جهت ارتقای جایگاه زن در خانواده و جامعه تهیه و نظرات و پیشنهادات اساتید و متفکران حوزه و دانشگاه در رابطه با تبیین سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی زن نمونه اسلام به جهان مورد استفاده قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها