پس از توافق نهایی با باشگاه راه آهن؛

دایی: تیم قدرتمندی آماده می‌کنم

تعداد هوادارانمان را به 50 هزار نفر خواهیم رساند

مدیرعامل راه‌آهن: برای قهرمانی آسیا برنامه 5 ساله داریم

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن در کنفرانس خبری گفت: ما برای حضور در بخش خصوصی فوتبال یک برنامه 5 ساله داریم و می‌خواهیم طی فرایندی 5-6ساله به قهرمانی آسیا برسیم.
کد خبر: ۵۶۱۰۸۷
مدیرعامل راه‌آهن:  برای قهرمانی آسیا برنامه 5 ساله داریم


 صادق رئیسی‌کیا ادامه داد: ما برای فصل آینده در تلاش هستیم جزو 4 تیم نخست جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار بگیریم. برنامه ما 5 ساله است؛ اما با برش‌های یکساله پیش می‌رویم. امروز هم قرارداد یک ساله‌ای را با علی دایی به امضاء خواهیم رساند که در راستای همان برنامه 5 ساله ما است.

وی ادامه داد: ما امسال بعد از جلساتی که با آقای دایی داشتیم و در حالی که یک هفته از مسابقات لیگ باقی مانده قرارداد خود را با این مربی تمدید کردیم. چرا که فصل قبل در آستانه مسابقات ما کارمان را با آقای دایی شروع کردیم؛ اما امسال می‌توانیم از این بابت مطمئن باشیم که تیم را به موقع تشکیل بدهیم و به موقع تمرینات آماده‌سازی را پشت سر بگذاریم تا در نهایت جزو 4-5 تیم اول جدول رده‌بندی لیگ برتر باشیم.

رئیسی‌کیا ادامه داد: باشگاه راه‌آهن نخستین بنگاه خصوصی ورزش است. ما در سال اول حضورمان در بخش خصوصی فوتبال توانستیم جایگاه تیم راه‌آهن را نسبت به سال قبلش دو، سه پله ارتقاء دهیم و تا رده یازدهم بالا بیاییم و تا اینجای فصل سه امتیاز بیشتر از وضعیت کنونی‌یمان در سال قبل کسب کرده‌ایم که در تاریخ باشگاه راه‌آهن بی‌نظیر بوده است. با امتیازاتی که تا هم‌اکنون به دست آورده‌ایم قطعاً رتبه دهمی ما در لیگ امسال قطعی است و حتی می‌توانیم با کسب پیروزی در بازی آینده این جایگاه را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به مشکلات حضور بخش خصوصی در فوتبال کشور گفت: ما پای کار ایستاده‌ایم و به اینجا رسیده‌ایم و تلاش خواهیم کرد سالهای بعد وضعیت بهتری داشته باشیم. موانع را می‌شناسیم. از مشکلات غافل نیستیم؛ اما با برنامه کار را پیش می‌بریم. البته یک بخشی از کار دست ما نیست. در جریان مسابقات و برنامه‌ریزی گاهاً شاهد اتفاقاتی هستیم که قابل پیش‌بینی نیست.

مدیرعامل باشگاه سورینت خاطرنشان کرد: با طرح نظام باشگاه‌داری که مورد موافقت نمایندگان کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی هم قرار گرفته در آینده نزدیک و با اجرایی شدن آن وضعیت باشگاه‌ها شکل بهتری خواهد گرفت؛ اما با وجود اینکه ممکن است کار بخش خصوصی به کندی پیش برود، اما با این حال ما هم این اعتقاد را داریم. دولت هم معتقد است که باشگاه‌های ورزشی به صورت خصوصی اداره شوند.

مدیرعامل باشگاه سورینت در خصوص وضعیت استادیوم اختصاصی این باشگاه گفت: ما توافقات لازم را با شهرداری برای انتقال یک استادیوم در تهران انجام داده بودیم؛ اما طبق توافقات قبلی قرار بود این استادیوم در خردادماه و همزمان با مراحل آماده‌سازی تیم برای مسابقات لیگ برتر در اختیار ما قرار بگیرد؛ اما محصولات شهرداری اعلام کردند در مهر یا آبان 92 می‌توانند این استادیوم را در اختیار ما قرار بدهند که ما ترجیح دادیم استادیوم دیگری را تهیه کنیم. در همین ارتباط با چند مجموعه ورزشی در تهران و شاید هم کمی دورتر از تهران مذاکراتی داشتیم و انشالله وقتی قطعی شود آن را رسانه‌ای خواهیم کرد. البته با توجه به مباحث ترافیکی و امنیتی که سازمان لیگ در سال گذشته با آن میزبانی را از تیم راه‌آهن می‌گرفت در این مذاکرات جدید برای تهیه استادیوم دیگر برای باشگاه سورینت باز هم خطر گرفتن میزبانی از باشگاه سورینت را می‌بینیم.

رئیسی‌کیا در خصوص تغییر نام باشگاه راه‌آهن به باشگاه سورینت گفت: اولویت ما برای نام جدید باشگاه سورینت است. البته چند برند دیگر هم در نظر گرفته شده و روی آنها در حال بررسی است؛ اما جدی‌ترین نامی که مطرح است که روی باشگاه بگذاریم همان سورینت است. در سایت باشگاه هم سورینت را به نام باشگاه ثبت کردیم. البته معتقدم نوسازی برند یک‌شبه نمی‌تواند انجام شود. و ضمن اینکه راه‌آهن یک اسم عام نبود و یک زمانی باشگاه راه‌آهن مسئولیت هزینه‌های این باشگاه را برعهده داشت، اما الآن دلیلی ندارد با سرمایه‌گذاری که ما انجام می‌دهیم نام راه‌آهن روی باشگاه باشد که یک شرکت دولتی است. ما پیگیر انجام مراحل قانونی برای تغییر نام باشگاه راه‌آهن به سورینت هستیم البته همانطور که گفتم نام سورینت قدیمی نیست.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن با اشاره به اینکه ما در برنامه‌های خود هوادارسازی را هم گنجانده‌ایم، گفت: بخش هوادارسازی برای باشگاه سورینت یک برنامه درازمدت است و در مرحله نخست نیز نیاز به یک استادیوم اختصاصی داریم. هواداران نمی‌توانند یک بار بازی ما را در غرب تهران و یک بار دیگر در شرق تهران پیگیری کنند.  انشالله در برنامه خود گنجانده‌ایم طی یک پروسه 5-6 ساله مجموع هوادارانمان به 30 تا 50 هزار نفر برسانیم که با حضور در ورزشگاه راه‌آهن به تماشای بازی بپردازند. در فصل دوازدهم مشکلاتی داشتیم از جمله اینکه یک سری از مراحل تحویل گرفتن باشگاه و همچنین استانداردسازی و عملیاتی کردن باشگاه اولویت داشت به همین خاطر فرصت هوادارسازی برای ما مهیا نشد، اما ما بر روی این موضوع برنامه داریم و روی آن کار خواهیم کرد.

وی افزود: با سازمان لیگ و فدراسیون هم برای دریافت حق پخش تلویزیونی مذاکراتی داشتیم. در حال حاضر 50 تا 60 درصد هزینه‌های باشگاه‌های حرفه‌ای در جهان از طریق حق پخش تأمین می‌شود و ما این حق را مطرح کردیم. نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت ورزش هم دیدگاه‌های مثبتی در این خصوص داشتند و دریافت حق پخش تلویزیونی را حق بخش خصوصی می‌دانستند. ما تلاش می‌کنیم دریافت حق پخش تلویزیونی مسابقاتمان را از صدا و سیما به مرز ادای کامل نزدیک کنیم. یک سری فعالیت‌های برنامه‌های تلویزیونی برای باشگاه خودمان خواهیم داشت که آنها را نیز در یک فرصت مناسب ارائه خواهیم کرد. ما برنامه 5ساله‌ای را تنظیم کردیم و در این برنامه 5 ساله اهدافی را هم مشخص کردیم.

رئیسی‌کیا در خصوص اینکه در گذشته هم باشگاه خصوصی دیگری به لیگ برتر آمده‌اند، اما با شکست روبرو شدند، گفت: مدل حضور اقتصادی ما با سایر کسانی که آمدند متفاوت است. ما مدل حضورمان حرفه‌ای با برنامه و براساس یکسری استانداردهای بین‌المللی تعریف شده است. ما برای حضور در بخش خصوصی تحلیل و برنامه داشتیم و شاید تنهاترین باشگاهی باشیم که برای سال آینده‌مان هم از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیسی‌کیا با بیان این مطلب که هیچ گونه حکم و جام‌های قهرمانی از تاریخچه 75 ساله راه‌آهن در اختیارشان قرار نگرفته است، گفت: یکی از انگیزه‌های ما برای خرید باشگاه راه‌آهن هویت این باشگاه بود و این هویت با تغییر نام از بین نمی‌رود. همانطور که وقتی باشگاه تاج به استقلال تغییر نام داد هویت این باشگاه از ذهن نرفت. ما تلاش می‌کنیم حضورمان با کلاس‌تر و حرفه‌ای‌تر نسبت به بقیه کسانی که وارد بخش خصوصی شدند، باشد. فعالیت‌های ما در یک سال گذشته هم نشان می‌دهد ما مسیر خوب و درستی را طی کرده‌ایم و اصل حرفه‌ای‌گری را برای پیشبرد اهدافمان طی کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها