خبر سلامت

آبله‌مرغان در بهار شایع‌تر است

یک فوق‌تخصص عفونی اطفال گفت: کودکان مبتلا به آبله‌مرغان بدون عارضه تا وقتی که تمام بثورات دلمه نبسته از رفتن به مدرسه یا مهدکودک خودداری کنند.
کد خبر: ۵۶۰۸۲۰

دکتر عبداله کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که بیماری آبله‌مرغان در فصل بهار شایع‌تر است، افزود: این بیماری در بین کودکان بسیار مسری است و اغلب آنها تا پانزده سالگی به این بیماری مبتلا می‌شوند، ولی کمتر از 5 درصد بزرگسالان به این بیماری حساس هستند. وی با بیان این‌که میزان انتقال بیماری به افراد حساس طی تماس‌های خانگی 65 تا 85 درصد است، ادامه داد: انسان به دنبال ورود ویروس از مخاط دستگاه تنفسی فوقانی یا ملتحمه آلوده می‌شود و انتقال فرد به فرد، پس از تماس مستقیم با فرد مبتلا از راه هوا صورت می‌گیرد.

تغییر شکل مفاصل کودکان با بالا و پایین پریدن‌های زیاد

یک متخصص ارتوپدی کودکان گفت: پرش‌های بیش از حد و بالا و پایین پریدن‌های مکرر در سنین پایین می‌تواند با فشار به محل‌های رشد استخوانی، باعث تغییر شکل مفاصل و سرانجام به ضعف استخوانی منجر شود.

فرهنگ غنی‌پور در گفت‌وگو با فارس افزود: برای داشتن استخوان‌های قوی باید به دو نکته توجه داشت؛ تغذیه مناسب و وارد نکردن فشار بیش از حد به مفاصل.

وی ادامه داد: در مراحل نوزادی باید استخوان‌های نوزاد کنترل شود و اگر علائم ضعف استخوانی وجود داشته باشد، باید با انجام آزمایش و تعیین ویتامین D یا عکس از مچ دست درمان دارویی را شروع کرد. در مراحل بعدی رشد نیز کودکان باید با فعالیت‌های ورزشی سبک مثل دوچرخه، شنا و اسکیت به تقویت عضلات و مفاصل استخوانی بپردازند. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: استفاده از ترکیبات کلسیم‌داری مثل لبنیات و سبزیجات در تقویت استخوان مفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها