بیست‌وپنجم فروردین سال گذشته اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شد که خیلی‌ها را شوکه کرد. فردی رمز و شماره عابربانک‌های سه میلیون نفر را روی وبلاگش گذاشته بود.
کد خبر: ۵۵۵۰۸۷
افشای اطلاعات عابربانک 3 میلیون نفر

شخصی که اطلاعات میلیون‌ها نفر را روی وبلاگ خود منتشر کرده بود خود را مدیر سابق نرم‌افزار شرکت انیاک معرفی و ادعا کرده بود این افشاگری را برای این انجام می‌دهد تا نسبت به خطری که مردم و سیستم بانکی کشور را تهدید می‌کند، هشدار بدهد.

البته تا قبل از این‌که این شخص دست به انتشار اطلاعات بانکی سه میلیون نفر بزند بانک مرکزی از مردم خواسته بود رمز عابربانک‌های خود را هر چند وقت یک‌بار تغییر دهند تا خطر لو رفتن رمز عابربانک‌ها، دارندگان حساب را تهدید نکند ولی وقتی خبر انتشار رمز و شماره عابربانک میلیون‌ها نفر در دنیای مجازی منتشر شد این خبر مانند بمب صدا کرد و سبب شد مردم برای تغییر رمز عابربانک‌های خود به خودپرداز‌ها هجوم ببرند.

هرچند در این مدت مسئولان بانک مرکزی از طریق اطلاعیه‌هایی سعی در آرام کردن جو داشتند و به مردم می‌گفتند جای هیچ نگرانی نیست زیرا هکرها نمی‌توانند حساب آنها را خالی کنند، اما صف‌های طولانی جلوی خودپردازها بی‌سابقه بود و مردم می‌خواستند هر چه زودتر رمز کارت خود را تغییر دهند.

چند روز بعد از این حادثه هم مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از لغو مجوز شرکتی که اطلاعات مشتریان را لو داده خبر داد و گفت این ماجرا برای 1.5 تا دو درصد از ۱۶۰ میلیون کارت بانکی موجود در شبکه ایجاد شده است، علاوه براین، وی ادعا کرد هیچ گونه هک در سیستم بانکی صورت نگرفته و سهل‌انگاری مدیریتی یا نرم‌افزاری شرکت خصوصی باعث این حادثه شده است.

کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات به مردم توصیه می‌کنند برای جلوگیری از لو رفتن رمز عابربانک‌های خود به صورت دوره‌ای هر ماه رمز کارت‌های خود را تغییر دهند تا سارقان اینترنتی نتوانند به حساب‌های آنها دسترسی پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
۰
۰
خوب نوشتن رمز تو وبلاگ كاری نداره.اینطوری برا خودت عدد و ارقامی بنویس: 2547 - 7487 2365....مهم اینكه پول و شماره كارت مشخص بشه....
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
۰
۰
بیخودی چیزی نوشته نمیشه كه داخل وبلاگ حتما 4 نفر چك كردن كه اینهمه هجوم اوردن به عابر بانكها
1nafar
United Kingdom
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
۰
۰
توی این مطلب چیز جدیدی به چشم نمی خورد. هدف از ارسال این مطلب چی بود؟
hassan
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
۰
۰
یك كبریت داغ تحمل نداری بهت بسوزی حالا چطور گرمای جهنمی را می توانی تحمل كنی
تجون
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
۰
۰
رمز 4 رقمی كافی نیست
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
۰
۰
هردم ازین باغ بری میرسد/خدابه فریاد ملت بدبخت برسه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها