ثبت 64 میلیون نفر - سفر در طرح نوروزی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از 24 اسفند تا 4 فروردین بیش از 64میلیون نفر - سفر در بخش های مختلف حمل نقل (جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی) گزارش شده است.
کد خبر: ۵۵۰۸۷۹
ثبت 64 میلیون نفر - سفر در طرح نوروزی

شهریار افندی زاده در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با اشاره به سهم 95درصدی سفرها در بخش جاده ای افزود: در این مدت یک میلیون نفر - سفر در بخش ریلی،400هزار سفر در بخش هوایی و یک و نیم میلیون نفر - سفر در بخش دریایی انجام شده است.

وی گفت: در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری حدود 25میلیون جابجایی انجام شده است.

رشد 8 درصدی سفرهای نوروزی

افندی زاده با اشاره به رشد 8 درصدی سفرهای نوروزی در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزود: وزارت راه و شهرسازی برای دوره اوج سفرهای نوروزی، امکانات مناسبی در بخش های هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای فراهم کرده است.

بیشترین تردد در استان‌ مازندران

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به اینکه بیشترین تردد در استان های مازندران،‌ البرز، گیلان،فارس، تهران و قم بوده است، گفت: امروز با بیشترین تردد در استانهای مازندارن، البرز، گیلان، قم، تهران و خراسان رضوی ثبت شده است.

روزانه هفت و نیم میلیون نفر - سفر

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود هفت و نیم میلیون نفر - سفر انجام می شود، افزود: بیشترین تردد در روز گذشته بوده است.

افندی زاده گفت: در این مدت حدود 400 هزار نفر نیز با ناوگان حمل و نقل جاده ای به کشورهای همسایه عزیمت کرده‌اند.

وی با اشاره به آمادگی تمام سازمان های ذیربط در ارائه خدمات نوروزی به مسافران گفت: بیش از 11هزار و پانصد راهدار درجاده های کشور مستقر هستند.

افندی زاده استقرار گشت‌ها و ناوگان های راهداری را از دیگر خدمات برای مسافران برشمرد و افزود: در 28 استان هم مرکز مدیریت راهها فعال است.

وی از هموطنان درخواست کرد قبل از سفر از سایت « ایران 141. ای ار» از وضع ترافیک راهها مطلع شوند.

افندی زاده گفت: تلفن های گویای 141 اعلام وضع راهها، 134هواشناسی و 199 اطلاعات پرواز آماده ارائه اطلاعات به مسافران است.

وی با اشاره به اینکه مسافران برای داشتن سفری ایمن، جاده را هم بخشی از سفر بدانند، گفت: 440مجتمع خدماتی رفاهی اماده ارائه خدمات به مسافران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كامران
Netherlands
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
۰
۰
این اتوبوس های كهنه هنوز در جاده ها تردد میكنند و هیچ امكانات جالبی هم ندارند طبق نظر رئیس ستاد حمل و نقل كشور عمر هر اتوبوس جاده تا سقف ۱۵ سال ترسیم شده بود و بعد از آن باید خودرو از سیستم حمل و نقل كشور خارج شود و اسقاط شود ، آیا هنوز مسولین پای این حرف هستند یا نه ، فقط كافی است سری به داخل این اتوبوس های بین شهری بزنید و خود قضاوت كنید كه آیا این اتوبوس نو است یا فرسوده صندلی های نامناسب ، سیستم ایر كاندیشن خراب ، بخاری خراب ، اعتراض میكنید میگویند ما راننده هستیم اتوبوس مال شركت است باید به شركت شكایات كنید ، شما مسافرید ۱۲ ساعت بعد به مقصد میرسید ما كه راننده هستیم چه بگوییم ، این هم جواب آقای وزیر راه و ترابری پاسخ گو هستند

نیازمندی ها