روز گذشته برادر سه قلوی شبکه های آی فیلم به دنیا آمد و این شبکه دارای سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی شد.
کد خبر: ۵۴۹۵۴۸
آی فیلم انگلیسی؛ فرصتی برای معرفی فرهنگ ایرانی

آی فیلم انگلیسی شبکه ای بین المللی است که فیلم ها و سریال های ایرانی را با دوبله انگلیسی برای مخاطبان سراسر جهان پخش می کند. شبکه آی فیلم در ابتدا با هدف جذب مخاطبان عرب زبان افتتاح شد و در مدتی کوتاه به محبوبیت بالایی دست یافت.
    شبکه انگلیسی آی فیلم اولین شبکه انگلیسی زبانی است که فیلم ها و سریال های ایرانی را تقدیم مخاطبان خارجی می کند. اهمیت این اقدام زمانی بیشتر می شود که کثرت شبکه های نمایشی ماهواره ای فارسی زبان را در نظر بگیریم.
    در زمان حاضر که چند شبکه های ماهواره ای، در حال پخش سریال های گوشه و کنار دنیا به زبان فارسی هستند، افتتاح یک شبکه انگلیسی زبان نشان دهنده این است که ایران در برابر تبلیغات رسانه ای خارجی موضعی انفعالی ندارد و می تواند با تکیه بر داشته های ارزشمندش، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. در پیشانی این شبکه، شعار «یک تجربه خانوادگی جدید» نقش بسته که نشان از رویکرد شبکه در گزینش فیلم ها و سریال ها دارد. در شرایطی که بسیاری از فیلم و سریال ها با تکیه بر جذابیت های غیراخلاقی همچون خشونت و جنسیت ساخته می شوند، شبکه آی فیلم می خواهد کارهایی را عرضه کند که چارچوب های عرفی و اخلاقی را رعایت کرده اند. شبکه آی فیلم انگلیسی همچنین فرصت خوبی را در اختیار کارگردان ها و تهیه کننده ها قرار می دهد تا صنعت سریال سازی ایران را به جهانیان معرفی کنند. باید این واقعیت را بپذیریم که سریال های ایرانی به اندازه سینمای ایران در خارج از کشور شناخته شده نیستند.
    چند سریال انگشت شمار ایرانی در جشنواره های جهانی جوایزی را کسب کرده اند، ولی امکان پخش گسترده از شبکه های مطرح برایشان پیش نیامده است. شبکه آی فیلم در یک چشم انداز چندساله می تواند این خلارا پر کند و فرهنگ ، ظرفیت رسانه ای، کارگردان ها و بازیگران مطرح تلویزیون ایران را به جهانیان بشناساند.


احسان رحیم زاده/ گروه رادیو و تلویزیون
   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها