عنوان بازی: NeverDead(نامرده) پلتفرم: Xbox360، PS3 ناشر: Konami سازنده: Rebellion سبک: اکشن تاریخ انتشار: 12 بهمن 90
کد خبر: ۴۴۹۷۲۶

اگر کپکام را به خاطر عناوین ترسناک خاص و بزرگ می‌شناسند، قطعا کونامی را با فضاهای تیره و وهم‌آلود بازی‌هایش می‌توان به یاد آورد. این بازی نیز از این قاعده مستثنا نیست و از هم‌اکنون به همگی توصیه می‌کنیم با شکم پر پای این بازی ننشینند! در نامرده، پای داستان یک شکارچی شیاطین باسابقه می‌نشینیم. کسی که در نبرد با یکی از شاهان شیاطین، با نام آستاروث، همسر عزیزش را از دست داده و خود نیز پس از شکستی مفتضحانه طلسم می‌شود؛ طلسمی که او را محکوم به زندگی ابدی می‌کند! اکنون 500 سال از شکست برایس بولتزمن در مقابل آستاروث می‌گذرد. شهری مخفی که اذهان عمومی از وجود آن بی‌اطلاع است و در خطر حمله شیاطین و اجنه قرار دارد. ارگانی با نام اختصاری NADA (آژانس ملی ضد شیاطین) به برایس پیشنهاد همکاری می‌دهد. برایس نیز با این امید که سرانجام انتقام خود را خواهد گرفت، به عضویت این تشکیلات درمی‌آید. در نامرده، به دو سلاح سرد و گرم برای پیشبرد هدف خود دسترسی دارید. سلاح‌های گرم مانند یوزی و کلت را می‌توانید جفت جفت به دست گرفته و دشمنان را به گلوله ببندید. برایس برای مبارزه‌های نزدیک نیز شمشیری در اختیار دارد.

برای شمشیرزنی از سیستمی مشابه آنچه در بازی Rise to Honor در نسل قبل معرفی شده بود، استفاده می‌شود. به این معنا که با یکی از تریگرها دفاع کرده و باحرکت دادن استیک راست می‌توانید به زدن کمبو اقدام کنید. البته این سیستم در نامرده با تفاوت‌هایی نیز توأم است. در این بازی با حرکت دادن آهسته استیک، می‌توانید علاوه بر وارد کردن ضربات سنگین با تکان‌های سریع نیز ضربات سبک و سرعتی، روانه دشمن کنید. با ترکیب این دو حالت کمبوها ساخته می‌شوند. سیستمی که قطعا یادگیری آن کمی زمانبر است، اما قطعا در مقابل استفاده از دکمه‌های نما و صد البته در مقابل جایگزینی QTE به جای کمبوهای درست و حسابی، می‌تواند تنوع دلچسبی ایجاد کند.

اما کلیدی‌ترین وجه نامرده که آن را از همه بازی‌های داغ بازار (تقریبا تمام آنها) متمایز می‌کند، امکان قطعه قطعه شدن بدن برایس است. جالب است که چگونه بازی‌های افتضاحی مانند Splatterhouse می‌توانند ایده‌هایی ناب ارائه کنند تا بازی‌های بزرگ‌تر از آن به عنوان پله صعودی استفاده کنند. البته اینجا تکه تکه شدن بدن، ظاهری فجیع‌تر به خود می‌گیرد. دست‌ها، پاها و حتی سر برایس احتمال کنده شدن دارد! می‌توانید دست خود را به عنوان طعمه به سمت دشمنان پرتاب کنید یا دستی که سلاح دارد را به گوشه‌ای پرتاب کرده و از سوی دیگر نیز دشمنان را هدف قرار دهید! قطعا تماشای بالا و پایین پریدن دست برایس در حال تیراندازی برای هر بازیکن اهل شیطنت جذاب خواهد بود. برایس می‌تواند بدن خود را شارژ کند و در یک آن منفجر شود! تکه‌های بدن وی در محیط پخش می‌شود و باید دوباره آنها را با حرکت کردن متصل کرد. سر برایس نیز نقشی حیاتی در بازی ایفا می‌کند. با قطع سر برایس، می‌توانید آن را به نقاط غیرقابل دسترس پرتاب یا به عنوان ابزاری برای حل معماهای دیگر استفاده کنید! سر برایس یک قدرت شارژی پرقدرت برای محافظت از خود دارد. از آنجا که برایس یک نامیراست، در حال عادی مرگ وی را مشاهده نمی‌کنید، اما چند حالت برای دیدن صفحه Over وجود دارد که یکی از آنها بلعیده شدن سر برایس توسط دشمنی به نام گرندبیبی است. برایس توانایی جذب قدرت آتش و الکتریسیته و انتقال آنها به گلوله‌هایش را دارد.

در طول حالت داستانی می‌توانید تجربه کسب کنید و با آن تا 70 قدرت متفاوت را به برایس الحاق بدهید. در بخش چند نفره نیز می‌توانید تجربه کسب کنید که در عین جدایی از حالت تک نفره، می‌توانید تجربه آن را به حالت تک نفره انتقال دهید. بخش چند نفره، دو حالت همکاری و رقابتی را در خود گنجانده است. از حالت رقابتی، اطلاعات چندانی در دست نیست ؛ اما در حالت همکاری، بازیکنان در نقش 4 نفر از ماموران اجرایی نادا ظاهر می‌شوند که باید در مقابل موج دشمنان دوام بیاورند. در این حالت دیگر از نامیرایی خبری نیست. محیط‌ها نیز در نامرده شدیدا تخریب‌پذیر هستند و می‌توانید از آوار برای آسیب زدن به دشمنان استفاده کنید. در صورتی که خود در شرف صدمه دیدن از این آوار باشید، بازی حالت آهسته پیدا می‌کند و به شما فرصت فرار می‌دهد. در نهایت باید گفت ظاهر بازی نوید تجربه‌ای جذاب را می‌دهد. باید صبوری کرد و دید...

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها