با مشخص شدن اعضای هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره ققنوس، ارزیابی آثار این جشنواره آغاز شد.
کد خبر: ۴۰۹۴۵۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، دومین نشست برگزارکنندگان و هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره ققنوس (راهیان نور) با حضور مجید شاه‌حسینی، عباس اکبری مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک، علیرضا زهادی دبیر جشنواره، سهراب هادی، مجتبی آقایی، حسین زاده‌حسین، رضا برجی، علی‌اکبر قاضی نظام، حبیب والی‌نژاد، محمد کاظم کاظمی، سید محمدیاشار نادری، عزیزالله حاجی مشهدی، حبیب الله سیف، حجت سیفی، علی‌اصغر سعادتی، جواد رمضان‌نژاد، حبیب‌ احمدزاده، عبدالرضا منجزی، محمدرضا کاتب و فرشاد منجزی در ساختمان شهید آوینی صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست، علی ‌اصغر جعفری رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما، ضمن ارائه دستاوردهای قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور، اظهار داشت: به طور میانگین برنامه‌های راهیان نور نسبت به سال گذشته 93  درصد رشد داشته است. ضمن این که آثار تولید شده از نظر کیفی نیز رشد داشته‌ و قالب‌های متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته‌است.

وی افزود: جشنواره ققنوس به منظور انسجام در تولیدات رسانه‌ای راهیان نور و ارتقای تولیدات؛ و ایجاد رقابت همگان در این عرصه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما در مورد آثار رسیده به جشنواره گفت: تاکنون استقبال خوبی از جشنواره شده به طوری که هر مرکز استان حداقل یک مستند جدید ساخته است و در بخش تله‌فیلم، موسیقی و انیمیشن نیز کارهای خوبی تولید شده است و این نشان می‌دهد که اگر ما بتوانیم ظرفیت‌های نویی ایجاد کنیم؛ زمینه‌ساز ساخت آثار فاخر در حوزه کاروان‌های راهیان نور خواهد شد.

دکتر مجید شاه ‌حسینی از داوران جشنواره ققنوس گفت: گردشگری در مناطق جنگی، موضوعی بین المللی است ، به گونه‌ای که در جهان، گردشگران جنگی از قاره‌ای به قاره دیگر می‌روند و جشنواره ققنوس نیز باید در سال‌های آینده به جنبه بین‌المللی گردشگری جنگی و آثار خارجی در زمینه گردشگری مناطق جنگی نظر داشته باشد.

شاه ‌حسینی افزود: تا کنون، معیار درستی برا‌ی تفکیک فیلم‌های جنگی و ضد جنگی مشخص نشده است و جشنواره ققنوس باید خشت اول را درست بگذارد و مرز میان سینمای تقلیدی ضد جنگ را با سینمای دفاع مقدس به روشنی جدا کند.

زهادی دبیر این جشنواره نیز در این نشست گفت: جشنواره ققنوس ادامه قدم نیکو و ارزشمند رسانه ملی، پس از راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور است. دغدغه و هدف جشنواره این است که آثار کاروان‌های راهیان نور که به صورت فراگیر در کشور وجود دارد از آرشیوها و خانه‌ها بیرون بیاید و هنرمندان و سازندگان آن آثار معرفی و به جامعه شناسانده شوند و زمینه بالندگی هرچه بیشتر در تولیدات راهیان نور فراهم شود.

وی افزود: تا به حال بیش از هزار و 500 اثر در رشته‌های تله‌فیلم، فیلم کوتاه داستانی، مستند، عکس، فیلمنامه، پویانمایی و نماهنگ به جشنواره ارسال شده است که در این میان 14 اثر داستانی، 7 اثر تله‌فیلم، 24 اثر نماهنگ، 105 اثر مستند، 4 اثر پویانمایی، 36 اثر فیلمنامه، هزار و 1370 قطعه عکس از 64 عکاس به جشنواره ارسال شده است.

عزیزالله حاجی ‌مشهدی از داوران جشنواره نیز گفت: یکی از کاستی‌های ما نداشتن طرح و ایده نو است و جشنواره ققنوس می‌تواند با ایجاد بانک ایده فیلمنامه، افراد خبره را به نگارش طرح‌های خوب فرا بخواند.

آثار دانشجویی که در جشنواره حاضر می‌شوند می‌توانند جرقه بهترین فیلمنامه‌ها باشند و جشنواره ققنوس می‌تواند فکر و ایده‌های برنامه‌سازی خوب به گروه‌های دیگر سازمان صدا و سیما بدهد.

در ادامه، زهادی، از نمایش عکس‌های سه بعدی راهیان نور خبر داد و تصریح کرد:  در نخستین جشنواره ققنوس، برای اولین بار عکس‌های سه‌بعدی با موضوع کاروان‌های راهیان نور به نمایش در‌می‌آید.

در پایان این نشست جعفری تأکید کرد: سعی ما بر این است که در جشنواره ققنوس استانداردها را حفظ کنیم و با دقت و سختگیری، آثار ارزشمند و برتر انتخاب و معرفی شوند. وی برگزار کنندگان جشنواره را به اعلام مستندات و علت انتخاب آثار برتر فراخواند.

یادآوری می‌شود نخستین جشنواره ققنوس با موضوع گردشگری دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور از 23 تا 25 تیرماه و در 7بخش تله‌فیلم، فیلم کوتاه داستانی، مستند، فیلمنامه، پویانمایی و نماهنگ برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها