دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از برگزاری این رویداد هنری در قالب بخش های مسابقه صحنه ای، بین الملل، مسابقه آثار عروسکی و کودک و نوجوان، ویژه، خیابانی، تلویزیونی و تولید نمایشنامه و نمایشنامه خوانی خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۱۹۱

به گزارش ایرنا، حسین پارسایی روز دوشنبه در نشست خبری این جشنواره در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر گفت: جشنواره تئاتر مقاومت، 12 دوره خود را پشت سر گذاشته و پس از یک وقفه چند ساله از دوره دوازدهم، با رویکردی متفاوت در ساختار و محتوا برگزار می شود.

وی افزود: جشنواره تئاتر مقاومت در دوازده دوره پیشن معطوف به مضامین دفاع مقدس بود اما در دوره سیزدهم، رویکرد انقلاب اسلامی نیز در آن لحاظ شده است.

پارسایی گفت: جشنواره سراسری مقاومت با مشارکت بنیاد فرهنگی روایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل هنرهای نمایشی معاونت امور هنری وزارت ارشاد برگزار می شود.

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت در ادامه، «جستجوی مفهوم مقاومت در طول تاریخ پر افتخار کشور با رویکرد تجربی درام در ارائه آثار و همچنین مقاومت در کشورهای دیگر بویژه مسلمانان با اولویت فلسطین، لبنان و بحرین» ، «وحدت اسلامی، استکبار ستیزی، بیداری اسلامی و احیای تمدن اسلامی در کشورهای اسلامی» و «بیان هنرمندانه تغییر نوع دفاع و مقاومت از شیوه جنگ نظامی (سخت) به جنگ نرم (فرهنگی)» را از جمله اولویت های مهم این جشنواره عنوان کرد.

وی سپس به معرفی بخش های هفت گانه این جشنواره پرداخت گفت: بخش صحنه ای فقط میزبان نمایشنامه های خواهد بود که تا کنون هیچ اجرای از آنها به صحنه نرفته باشد.

پارسایی درمورد بخش بین الملل نیز گفت: این بخش نیز شامل آثار متناسب با موضوع جشنواره تولید شده توسط گروه های خارجی خواهد بود.

به گفته وی، در صورت دستیابی به حد نصابی معقول از آثار در این بخش، بخشی رقابتی با عنوان مسابقه بین الملل شامل برگزیده ای از آثار بین الملل و مسابقه برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت افزود: در بخش نمایش های تلویزیونی نیز در این دوره از جشنواره دست به تولید چنین آثاری خواهیم زد و پس از برگزاری جشنواره، آثار برگزیده جهت پخش به رسانه ملی معرفغی می شود.

پارسایی درمورد زمانبندی مراحل برگزاری جشنواره گفت: آخرین مهلت دریافت نمایشنامه اول تیر ماه تعیین شده و نتایج بررسی متون 15 تیر ماه اعلام می شود.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر مقاومت افزود: انتخاب آثار نیز تا پنجم شهریور ماه صورت می گیرد و سپس رپرتواری از آثار منتخب از 31 شهریور ماه به مدت 15 شب به اجرای عمومی می رسد و آثار منتخب در بخش مسابقه صحنه ای به جشنواره که از 28 آبان ماه تا سوم آذر ماه برگزار می شود، راه می یابد.

وی بزرگداشت و تجلیل از چند شخصیت مقاومت در سطح بین المللی را از بخش های این رویداد هنری عنوان کرد.

پارسایی همچنین از ارائه چندین مقاله پژوهشی بین المللی با موضوع مقاومت و برپایی چند کارگاه آموزشی همزمان با برگزاری جشنواره خبر داد.

وی از مجموعه تئاتر شهر، سنگلج، هنر، وحدت، مولوی و برج آزادی به عنوان سالن های میزبان آثار جشنواره تئاتر مقاومت نام برد.

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت همچنین گفت: آیین اختتامیه این رویدادهنری روز سوم آذر ماه در تالار وحدت برگزار می شود.

پارسایی در ادامه از مقاومت به عنوان پدیده ای جذاب، فراگیر و بدون تاریخ مصرف یاد کرد و بین المللی شدن، ثبت آن در قالب یک جشنواره مقاومت و دستیابی به یک زبان مشترک برای ترویج فرهنگ مقاومت را از چشم اندازهای سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت برشمرد.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت گفت: سایت اینترنتی جشنواره تئاتر مقاومت نیز از روز گذشته(یکشنبه) به سردبیری جلیل اکبری صحت راه اندازی شده و به آدرس www.theatermoghvemat.ir در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

پارسایی همچنین از حضور هشت اثر بازتولید شده در این جشنواره خبر داد و گفت: تمامی آثار حاضر در جشنواره در صورت راهیابی به بخش رپرتوار، در محل تولید خود به اجرای عمومی می رسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها