ثابت ماندن در یک وضعیت بیش از 17 دقیقه و بدون تحرک کافی، باعث ایجاد فشار روی دیسک‌های کمر و در نهایت درد می‌گردد. دکتر اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان این مطلب گفت: یکی از موارد شایعی که امروزه در جامعه با آن مواجه هستیم محدودیت دامنه حرکتی افراد در محیط زندگی است که باعث ایجاد فشار مضاعف روی اسکلت بدن و به‌خصوص دیسک‌ها و عصب سیاتیک شده و حتی منجر به ایجاد آرتروز مفصلی در فرد می‌شود.
کد خبر: ۳۲۲۸۳۹

وی افزود: لازم است با وقفه و استراحت و همچنین تغییر وضعیت در فعالیت‌های طولانی و یکنواخت مانند نشستن، راه رفتن و حتی خوابیدن از تخریب و آسیب هرچه بیشتر مفاصل و دیسک‌های بین مهره‌ای جلوگیری شود.

دبیر برد فیزیوتراپی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، انجام حرکات تکرار شونده، طولانی مدت و بدون وقفه را از موارد دیگر آسیب به سیستم اسکلتی ـ عضلانی بر شمرد و تصریح کرد: در حرکات ورزشی لازم است با انجام حرکات مشابه، از تکرار حرکت به صورت طولانی مدت روی یک عضو جدا خودداری شود، چرا که در صورت همسان بودن حرکات و تکرار آنها نیروی وارد بر مفاصل، عضلات و همچنین اعصاب به صورت فزاینده‌ای افزایش یافته و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اعضای یاد شده وارد می‌شود.

دکتر ابراهیمی گفت: همانطور که بی‌حرکتی به عنوان بیماری قرن شناخته می‌شود پرحرکتی غیراصولی نیز فرد را با مشکلات مشابه روبه‌رو کرده و منشأ ایجاد بسیاری از نارسایی‌های اسکلتی ـ عضلانی و تغییر شکل‌های برگشت‌ناپذیر و دردناک مفاصل خواهد بود.

ابراهیمی همچنین افزایش امید به زندگی، ارائه طرح‌های پیشگیرانه در مورد مسائل مربوط به سیستم عصبی ـ عضلانی و استخوانی بدن، حرکت به سمت زندگی پویا و سرشار از تحرک و توجه ویژه به نقش دستان هنرمند فیزیوتراپیست‌ها که از ارکان اصلی نظام سلامت جامعه به شمار می‌آیند را به عنوان مهم‌ترین محورهای مورد بحث در بیست و یکمین کنگره فیزیوتراپی ایران بیان کرد که از 21 تا 23 اردیبهشت ماه در مجموعه فرهنگی- ورزشی تلاش برگزار می‌شود. در این کنگره سعی بر این است تا با تأکید بر نقش فیزیوتراپیست‌ها به عنوان پیشقراولان بهداشت و پیشگیری به سمت جامعه‌ای سالم و بدون درد حرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها