چهره‌ها و حادثه‌ها

خاطره تلخ یادم نمی‌آید

مهدی کامرانی، عضو تیم ملی بسکتبال و تیم مهرام، متولد 11 خرداد 1361 در شهرری است. 180 سانتی‌متر قد دارد و از 8 سالگی بسکتبال بازی می‌کند. در دوران مدرسه، کامرانی غیر از بسکتبال، والیبال، فوتبال و هندبال هم بازی می‌کرد، اما چون بسکتبال مسابقات و جوایز بیشتری داشت، جذب بسکتبال شد و این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال کرد. کامرانی در چند سال اخیر در کنار حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی، 2 لژیونر بسکتبال ایران، به همراه تیم ملی بسکتبال کشورمان موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است و با کسب 2 قهرمانی در آسیا و به دست آوردن سهمیه المپیک، موقعیت و جایگاه بسکتبال را در سطح آسیا و جهان ارتقا داده است. او طعم پیروزی را همراه با تیم مهرام در مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور نیز چشیده است.
کد خبر: ۲۹۸۱۳۹

مهدی کامرانی خیلی زود تلفنش را جواب می‌دهد و صدایش هم سر حال است، می‌گوید: راستش خاطره تلخ یادم نمی‌آید. در سال‌های اخیر خدا را شکر همه‌اش بازی‌ها را برده‌ایم و خاطرات شیرینمان زیاد است.

او خاطرات شیرینش را چنین بازگو می‌کند: در آسیا بعد از نیم قرن توانستیم قهرمان شویم و به جام جهانی و المپیک برویم. راه یافتن به المپیک آرزوی دیرینه من بود. همیشه به این موضوع فکر می‌کردم، اما باور نمی‌کردم که اتفاق بیفتد. اما این رویا تحقق یافت و ما موفق شدیم.

او از مربی‌های دوران نوجوانی‌اش هم خاطرات خوشی دارد: پدر و مادرمان وقت نداشتند اما مربی برای ما وقت می‌گذاشت، ما را به استان‌های مختلف برای اردو می‌برد و به ما کفش و لباس می‌داد. مربی‌های ورزش‌های دیگر زیاد به ما اهمیت نمی‌دادند اما مربی بسکتبال مشکلات زندگی ما را هم می‌دانست. به خاطر همین چیزها بود که از بین همه ورزش‌هایی که در کودکی انجام می‌دادم سراغ بسکتبال رفتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها